Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Кой чарк точно е реостата за перката?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Кой чарк точно е реостата за перката?

    Нали от доста време се чудя дали ми работи първата степен на перкатаВариантите май са дваИли да работи само втората, или и двете но датчика да се е прецакалЗащото се пуска на поне 95 градусаИ на въпроса:Разбрах че може да се разбере това с откачане на реосатата - ако перката спре това е първа степен, ако продължи да се върти - втора степенИ въпросите са:- верен ли е този тест;- кое точно е реостата?
    2015 Renault Megane Expression GT
    2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
    Всичко за FIAT Bravo 2007

    #2
    Виж тук-6-резистора 3-датчика
    Прикачени файлове
    Ex. Grande Punto Driver

    Коментар


      #3
      Точно тест със датчика "3" щях да предложа. Поне аз така направих при моя ремонт. Като се окъсят поред двете позиции на датчика се разбира коя степен бачка и коя не. Само не знам какво е положението при по-новите модели които взимат данни за температурата от друго място, вероятно от датчиците на термостата.
      FIAT Marea 1.9 / TD75 (11/96)
      FIAT Punto 1.9 / DS60 (06/99)

      Коментар


        #4
        това с датчика е ясноно ако нещо там не работи ще ми трябва и тест с реостата затова го търся къде е, че като почна да разбера къде е проблемаот другата страна на перката има нещо като капачкав нея влиза 1 кабел и под нея още двада не е това?и ако е това как се сваля?мерси
        2015 Renault Megane Expression GT
        2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
        Всичко за FIAT Bravo 2007

        Коментар


          #5
          Правилно си се ориентирал.Това е прословутия реостат.Отвиват се два винта,намиращи се в края на плочката.В схемата дадена по-горе от колегата Веско е под номер 6.Обикновено изгаря термопредпазителчето.Обаче това може да е признак за износени лагери на моторчето.
          Темпра 1.6-карб.-бързина на разумна цена.

          Коментар


            #6
            окмерси много
            2015 Renault Megane Expression GT
            2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
            Всичко за FIAT Bravo 2007

            Коментар


              #7
              Изтупвам темата от прахта, че май и аз съм само на 2-ра степен. Имах съмнения и ми се потвърдиха.Днес като сменях обтяжната ролка на пистовия ремък и оставих колата да поработи малко, на 3/4 ми се включи втората степен, преди това - НИЩО, а лятото идва. Не разбирам изобщо от електроника, но да питам... - Въпросния реостат при 1.4 отпред вляво завит за блока на перката ли е? Видях някаква кутийка там. - Може ли да се разглоби или е капсуловано? Баща ми е на ти с електрониката, ама е от старата генерация. Някаква схема ако имате ще е супер.- Някой сменял ли е нещо по реостата и лесно ли се намира, или да се купува нов?- Някаква друга причина може ли да има, за да не работи първата степен, освен лош контакт и нещо изгоряло по реостата?Термостата и датчиците за температурата са ми нови и работят идеално.
              Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

              Коментар


                #8
                Не знам дали не те лъжа, но 1.4 12V май няма първа степен. Бравото включва силно на 95 градуса.
                Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
                Fiat Linea 1.3 Multijet'08
                Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
                http://forum.fiat-bg.org

                Коментар


                  #9
                  Много над 95 отива - по средата м/у червеното и 90... ако не утре в събота ще го мислим
                  Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

                  Коментар


                    #10
                    При мен 1ва скорост се включва малко преди стрелката да е минала средата. Преди ми работеше само 2ра скорост,в ляво-долу до перката има две букси една над друга,горната беше изгоряла.

                    Коментар


                      #11
                      Здравейте колеги и от мен. Аз имам същия проблем. Колата ми е Мареа и проблема идва от реостата. На мареята този реостат се намира както е показано на картинката по горе (зад радиатора в горната част). Закрепва се с 2 винта и много лесно се сваля. А дали е изгорял се вижда дали е прекъснала самата намотка. За допълнителна информация ще ви кажа, че в магазините не се намират, а трябва да се поръчат. Цената е около 80 лв.

                      Коментар


                        #12
                        Какво толкова има вътре, че не подлежи на ремонтиране?
                        Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

                        Коментар


                          #13
                          Самият реостат представлява керамичен цииндър с навита медна спирала. Самите навивка прегарят и се ронят. Така че спасение няма.

                          Коментар


                            #14
                            Колега, в тази тема стана дума за този реостар http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...E0%F2&start=15

                            Коментар


                              #15
                              Тъй като съм отпуск, а времето е хубаво се позанимах с тоя реостат. На Брава 1.4 се намира вляво от перката - на първата снимка се вижда. Най-често прогаря долното кабелче, което е за първа степен. Такъв беше и случая - буксата я извадих на трохи и кабелчето беше скъсано. Мисля да сложа една кабелна обувка, защото запояването е почти невъзможно. Ами това е, проверете си буксите на реостата, лятото да не хвърчат капачки от прегряване
                              Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

                              Коментар

                              Working...
                              X