Нали от доста време се чудя дали ми работи първата степен на перкатаВариантите май са дваИли да работи само втората, или и двете но датчика да се е прецакалЗащото се пуска на поне 95 градусаИ на въпроса:Разбрах че може да се разбере това с откачане на реосатата - ако перката спре това е първа степен, ако продължи да се върти - втора степенИ въпросите са:- верен ли е този тест;- кое точно е реостата?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Кой чарк точно е реостата за перката?
Collapse
X
-
Точно тест със датчика "3" щях да предложа. Поне аз така направих при моя ремонт. Като се окъсят поред двете позиции на датчика се разбира коя степен бачка и коя не. Само не знам какво е положението при по-новите модели които взимат данни за температурата от друго място, вероятно от датчиците на термостата.FIAT Marea 1.9 / TD75 (11/96)
FIAT Punto 1.9 / DS60 (06/99)
Коментар
-
Правилно си се ориентирал.Това е прословутия реостат.Отвиват се два винта,намиращи се в края на плочката.В схемата дадена по-горе от колегата Веско е под номер 6.Обикновено изгаря термопредпазителчето.Обаче това може да е признак за износени лагери на моторчето.Темпра 1.6-карб.-бързина на разумна цена.
Коментар
-
Изтупвам темата от прахта, че май и аз съм само на 2-ра степен. Имах съмнения и ми се потвърдиха.Днес като сменях обтяжната ролка на пистовия ремък и оставих колата да поработи малко, на 3/4 ми се включи втората степен, преди това - НИЩО, а лятото идва. Не разбирам изобщо от електроника, но да питам... - Въпросния реостат при 1.4 отпред вляво завит за блока на перката ли е? Видях някаква кутийка там. - Може ли да се разглоби или е капсуловано? Баща ми е на ти с електрониката, ама е от старата генерация. Някаква схема ако имате ще е супер.- Някой сменял ли е нещо по реостата и лесно ли се намира, или да се купува нов?- Някаква друга причина може ли да има, за да не работи първата степен, освен лош контакт и нещо изгоряло по реостата?Термостата и датчиците за температурата са ми нови и работят идеално.Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)
Коментар
-
Не знам дали не те лъжа, но 1.4 12V май няма първа степен. Бравото включва силно на 95 градуса.Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
Fiat Linea 1.3 Multijet'08
Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
http://forum.fiat-bg.org
Коментар
-
Здравейте колеги и от мен. Аз имам същия проблем. Колата ми е Мареа и проблема идва от реостата. На мареята този реостат се намира както е показано на картинката по горе (зад радиатора в горната част). Закрепва се с 2 винта и много лесно се сваля. А дали е изгорял се вижда дали е прекъснала самата намотка. За допълнителна информация ще ви кажа, че в магазините не се намират, а трябва да се поръчат. Цената е около 80 лв.
Коментар
-
Колега, в тази тема стана дума за този реостар http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...E0%F2&start=15
Коментар
-
Тъй като съм отпуск, а времето е хубаво се позанимах с тоя реостат. На Брава 1.4 се намира вляво от перката - на първата снимка се вижда. Най-често прогаря долното кабелче, което е за първа степен. Такъв беше и случая - буксата я извадих на трохи и кабелчето беше скъсано. Мисля да сложа една кабелна обувка, защото запояването е почти невъзможно. Ами това е, проверете си буксите на реостата, лятото да не хвърчат капачки от прегряванеFiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар