На неравен път и особено паваж трака много. Отворих таблото проверих всичко друго няма пластмаса измъкнала се, нищо. Това тракане е само при изправено положение на волана, когато го навия в някоя посока веднага спира да трака. Освен смяна на моторчето друго решение има ли. Защото 2-ра ръка 180лв. не ми се дават особено.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Тракане в ел. мотора на волана на Пунто 2000г
Collapse
X
-
Ей за това тракане се чудя и аз от къде идва, а то било от мотора. Мислех си амортисьорите, ама не се чува от тях, мислех си рейката ама се чува някъде покрай пръта на волана. Остана да е от каренцето в края на пръта, ама явно е от мотора. И аз чакам решение.Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
-
Re: кола
kluchar написа:Не би трябвало да е моторче на електро усилвателя а червяка и пластмасовото колела пак трябва да си купиш комплект които е 200-300 лв за по сигурно трябва да се свалят корите и да се види точно от къде е проблема
Коментар
-
Re: кола
И при мен го има същия проблем, но за сега не съм намерил от къде точно е хлопането. При изгасен двигател, при движение на волана бързо наляво-надясно с минимален ход се чува това хлопане от вътре, но се чува и отвън при гумите. Това ме кара да си мисля, че е от рейката, но не съм сигурен. Тук във форума има тема за този проблем, но никой не е споделил конкретни резултати - http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...er=asc&start=0
Коментар
-
И на моето Пунто Мк2 го има този ефект с тропането. След изчетеното смятам като спре да вали да проверя на канал дали има гайка за обиране на хлабината в кормилната кутия и ако има, а аз съм 95% сигурен, че има, ще понатегна малко, за да видя дали тропането ще спре. Ако спре, значи проблемът е в червяка и/или гребена. Обаче ако не спре, проблемът е нагоре към волана.
Коментар
-
Луфтът обикновено е между зъбите на гребена и зъбното колело под лагера при механичните рейки каквато се явява тази на Пунтото с електроусилвател. Каретата на горе са само предвестник на проблема. Между другото навремето се продаваха за другите автомобили комплект лагер със зъбно колело, които ги заменяха при рециклиране на рейките и не струваха никак скъпо.
Коментар
-
Airfan написа:И на моето Пунто Мк2 го има този ефект с тропането. След изчетеното смятам като спре да вали да проверя на канал дали има гайка за обиране на хлабината в кормилната кутия и ако има, а аз съм 95% сигурен, че има, ще понатегна малко, за да видя дали тропането ще спре. Ако спре, значи проблемът е в червяка и/или гребена. Обаче ако не спре, проблемът е нагоре към волана.
Коментар
-
nqmame88 написа:Airfan написа:И на моето Пунто Мк2 го има този ефект с тропането. След изчетеното смятам като спре да вали да проверя на канал дали има гайка за обиране на хлабината в кормилната кутия и ако има, а аз съм 95% сигурен, че има, ще понатегна малко, за да видя дали тропането ще спре. Ако спре, значи проблемът е в червяка и/или гребена. Обаче ако не спре, проблемът е нагоре към волана.
Коментар
-
Следната картинка илюстрира какво предава въртеливото движение на волана към гребена на рейката. Шлиците са към волана, а това с кривите зъби е към гребена на рейката. Да, ако лагерът е разбит ще потропва поради наличието на радиален луфт, но почти сигурно и надолу ще е тръгнало, така че е по-добре да се провери по-напред от къде точно тропа преди да се сменя всичко наред. Преди този детайл го имаше по магазините, обаче това беше преди 5-6 години, така че сега незнам как седи въпроса.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар