Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Тракане в ел. мотора на волана на Пунто 2000г

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Тракане в ел. мотора на волана на Пунто 2000г

    На неравен път и особено паваж трака много. Отворих таблото проверих всичко друго няма пластмаса измъкнала се, нищо. Това тракане е само при изправено положение на волана, когато го навия в някоя посока веднага спира да трака. Освен смяна на моторчето друго решение има ли. Защото 2-ра ръка 180лв. не ми се дават особено.

    #2
    Ей за това тракане се чудя и аз от къде идва, а то било от мотора. Мислех си амортисьорите, ама не се чува от тях, мислех си рейката ама се чува някъде покрай пръта на волана. Остана да е от каренцето в края на пръта, ама явно е от мотора. И аз чакам решение.
    Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
    Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

    Коментар


      #3
      кола

      Не би трябвало да е моторче на електро усилвателя а червяка и пластмасовото колела пак трябва да си купиш комплект които е 200-300 лв за по сигурно трябва да се свалят корите и да се види точно от къде е проблема
      КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
      Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
      http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

      Коментар


        #4
        Re: кола

        kluchar написа:
        Не би трябвало да е моторче на електро усилвателя а червяка и пластмасовото колела пак трябва да си купиш комплект които е 200-300 лв за по сигурно трябва да се свалят корите и да се види точно от къде е проблема
        Свалих ги корите и карах без тях, но шума си идва от него. Явно ще си го карам така.

        Коментар


          #5
          Re: кола

          И при мен го има същия проблем, но за сега не съм намерил от къде точно е хлопането. При изгасен двигател, при движение на волана бързо наляво-надясно с минимален ход се чува това хлопане от вътре, но се чува и отвън при гумите. Това ме кара да си мисля, че е от рейката, но не съм сигурен. Тук във форума има тема за този проблем, но никой не е споделил конкретни резултати - http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...er=asc&start=0

          Коментар


            #6
            И на моето Пунто Мк2 го има този ефект с тропането. След изчетеното смятам като спре да вали да проверя на канал дали има гайка за обиране на хлабината в кормилната кутия и ако има, а аз съм 95% сигурен, че има, ще понатегна малко, за да видя дали тропането ще спре. Ако спре, значи проблемът е в червяка и/или гребена. Обаче ако не спре, проблемът е нагоре към волана.

            Коментар


              #7
              кола

              Трябва да се отвори корите и та се види дали шума е отгоре от мотора червяка и колелото -ще търся снимка а това с гребена е долу -може и от там да е ама трябва на канал и да се види дали има луфт там има лагер
              Прикачени файлове
              КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
              Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
              http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

              Коментар


                #8
                Луфтът обикновено е между зъбите на гребена и зъбното колело под лагера при механичните рейки каквато се явява тази на Пунтото с електроусилвател. Каретата на горе са само предвестник на проблема. Между другото навремето се продаваха за другите автомобили комплект лагер със зъбно колело, които ги заменяха при рециклиране на рейките и не струваха никак скъпо.

                Коментар


                  #9
                  Airfan написа:
                  И на моето Пунто Мк2 го има този ефект с тропането. След изчетеното смятам като спре да вали да проверя на канал дали има гайка за обиране на хлабината в кормилната кутия и ако има, а аз съм 95% сигурен, че има, ще понатегна малко, за да видя дали тропането ще спре. Ако спре, значи проблемът е в червяка и/или гребена. Обаче ако не спре, проблемът е нагоре към волана.
                  Кажи ако това помогне да го пробвам и аз.

                  Коментар


                    #10
                    nqmame88 написа:
                    Airfan написа:
                    И на моето Пунто Мк2 го има този ефект с тропането. След изчетеното смятам като спре да вали да проверя на канал дали има гайка за обиране на хлабината в кормилната кутия и ако има, а аз съм 95% сигурен, че има, ще понатегна малко, за да видя дали тропането ще спре. Ако спре, значи проблемът е в червяка и/или гребена. Обаче ако не спре, проблемът е нагоре към волана.
                    Кажи ако това помогне да го пробвам и аз.
                    Ако луфтът е там и има такава гайка за регулиране, това ще помогне, но и ще стане по-тежък воланът, тъй като гайката притиска гребена към зъбното колело с по-голяма сила, за да обере луфта. Това обаче ще доведе до по-голямо натоварване на електромотора на усилвателя, което незнам дали няма да е пагубно за него.Ето една съвсем принципна схема, за да се ориентирате за какво иде реч обикновено.

                    Коментар


                      #11
                      Следната картинка илюстрира какво предава въртеливото движение на волана към гребена на рейката. Шлиците са към волана, а това с кривите зъби е към гребена на рейката. Да, ако лагерът е разбит ще потропва поради наличието на радиален луфт, но почти сигурно и надолу ще е тръгнало, така че е по-добре да се провери по-напред от къде точно тропа преди да се сменя всичко наред. Преди този детайл го имаше по магазините, обаче това беше преди 5-6 години, така че сега незнам как седи въпроса.
                      Прикачени файлове

                      Коментар

                      Working...
                      X