Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

износени носачи на темпра - въпрос

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    износени носачи на темпра - въпрос

    предницата ми тропа от известно време. Оказа се че шарнирите са се износили и трябва смяна. Обаждам се в магазина (стамболийски 155) да питам за цена, и те казват че не се продават, трябва да се купи носач. Еми - ще взимам, щом се налага. Но въпросът ми е - нормално ли е след 6000км. интензивно каране (средно 70-100км.на ден) по дупки и павета да се износят? На няколко пъти съм целил кратери, та възможно ли е да е сгрешено при определянето на причината за тропането (само когато минавам през дупка, при въртене на волана тропане няма, също няма и отклонение от правия ход когато мина през дупка, нито при спирачки се отклонява). Амортисьорите са добре, не е от тях.
    "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
    Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
    Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

    #2
    Работи за тропане много.ама всяко си има своите белези при каране.Първо за носача - за Типо се продават и са около 50-60лв бройката (Евро07 и Александър Ауто).Той се проверява като вдигнеш колата и с една щанга почнеш да напъваш по втулките към магарето и ако почне да пука,трака,мърда значи са заминали втулките на носача.Шарнира - той си е бучнат на носача и или сменяш носача или рециклираш срещу нямам идея какви пари ама пък дават гаранция някакви километри на повечето места.Шарнира се усеща като тупкане във волана при по-височка скорост (80-90-100) и отделно от това ще ти подрънква по паветата.Ама това че дрънка не значи че е той.Проверява се пак със щангата при вдигната кола като напъваш между носача и главината (на Типо поне е много удобно) нагоре-надолу и гледаш за хлабини (не трябва да шава).Възможно е да не е стегнат като хората така че провери сглобката ако хлопа все пак.Накрайници на рейката - на мен от тях ми хлопа отпред по павета и ме дразни много а и понякога върви малко на една страна.Усеща се лесно като минаваш през някоя дупка много бавно и т.н. се усеща тропване по волана.Отедлно като нацепиш рязко спирачки волана се мъчи да те дръпне нанякъде (зависи кой накрайник).Преценяването се прави по много начини като има няколко основни :- както е пусната колата хващаш гумата и започваш да я мърдаш наляво надясно да видиш шава ли (не трябва да шава никак лесно особено при заключен волан)- както е вдигната колата хващаш накрайника и започваш да го мърдаш както ти дойде на акъла (наляво-надясно,нагоре-надолу,напред-назад и т.н.) и гледаш дали има някакъв луфт в коя да е посока.Нов струва 17лв ако е като на Типо.- оглеждаш кой е със скъсано маншонче и се ориентираш към него да го мъчиш повече (почти при 100% този със скъсаното маншонче има зверски луфт).Друг вариант е да имаш хлабини в самата рейка което ще се разбере като се завреш под колата и започнеш да буташ това и онова по окачването.Заключи волана и мърдай отдолу двете рамена излизащи от рейката - не трябва да се местят едно спрямо друго в смисъл едното да мърда малко а другото да си стои неподвижно както и да мърдат изобщо при заключен волан (съвсем малко може защото е нормално понеже заключването на волана все пак му оставя малко ход)Ако имаш някакви питания питай ще помагам!Успех!
    Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3

    Коментар


      #3
      аз сложих носачи на ас метал 130 кинта 2та имам си и гаранция 1 година
      Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
      Fiat Bravo'97 1,6 16v
      Fiat Tempra'91 1,6 mono

      Коментар


        #4
        Т.е. аз като съм на Birth да очаквам да се сгрохат.....лошо.
        Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3

        Коментар


          #5
          Благодаря за отговорите, доста полезни сан, особено като за мен - неразбирач с желание сам да си поправя таратайката. Ама това, дето Митко го каза... егати, толкова съм навъртял за почти 3 месеца. Т’ва значи, че 3-4 пъти годишно ще ги сменям лоша работа.П.С.На стамболийски са 55лв. за брой, незнам каква марка са. Като взема ще кажа.И ако се съди по книжката, която имам, типо = темпра като чарколяк. Описанието е едно и за двата модела (с малки разлики). Като остане време ще я сканирам да я кача някъде, който има нужда да си гледа.
          "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
          Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
          Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

          Коментар


            #6
            Synthy написа:
            Благодаря за отговорите, доста полезни сан, особено като за мен - неразбирач с желание сам да си поправя таратайката. Ама това, дето Митко го каза... егати, толкова съм навъртял за почти 3 месеца. Т’ва значи, че 3-4 пъти годишно ще ги сменям лоша работа.П.С.На стамболийски са 55лв. за брой, незнам каква марка са. Като взема ще кажа.
            като вземеш вече ще е късно, послушай колегите и си вземи такива който са изпробвани и карат а не такива които после да казваш че италианските коли били със слаби предници
            TEMPRA 1.8 SW.SLX-продадена и заменена със БМВ 318TDS
            UNO 1.0 FIRE

            Коментар


              #7
              Точно това мисля да направя, каквото ме съветват тук хората. Благодаря за което!
              "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
              Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
              Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

              Коментар


                #8
                така, взех си ФРАП както тук ме посъветваха хората (59лв. от магазина на стамболийски). този уикенд намерих време да си поиграя с возилото, оказа се че единият носач е дефектен (едната фтулка не беше набита колкото трябва), върнах го, смениха ми го хората (въпреки че го бях поучукал с чука, в опити да я донабия, ама не става, трябва бая сила да се приложи ако изобщо е възможно), снощи сложих новият, който ми дадоха, обаче при завиването на болтовете два от тях прецакаха резбата на носача, незнам как стана, вървяха си номално по резбата, и по едно време започнаха да превъртат (не съм пренавил, преди да затегне превъртяха, затягам с динамометричен ключ, а и ище имаше да се навива). Та въпросът ми е - опасно ли е да изпиля гайките с флекса, които са занитени за носача и да сложа обикновени, защото носача е нов, и не ми се купува друг заради едни гайки)? Много ли ще се повреди, или ще си стане пак същото (по моето скромно мнение на неспециалист, ще имам малко проблеми със завиването, иначе ще си е същото, няма да има разлика в здравината, ако се завие с нужните усилия)?
                "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
                Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
                Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

                Коментар


                  #9
                  ъъъ.. кой тампон (извинявам се ако е глупав въпроса) - аз там тампон не видях, единствено има на шарнира, да пази смазката вътре. За самата гайка ли казваш че може да се избие? ама като я гледам.. флекса ще свърши работа, ’щото е заварена мисля (на такава ми прилича поне като я гледам, няма как да се избие)
                  "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
                  Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
                  Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

                  Коментар


                    #10
                    аха, сетих се. е точно това на "дефектният" носач не беше набито както трябва (около 5мм. навън излизаше), и блъсках с чука, с големия чук, цяла кола пуснах отгоре (опел астра, да я използвам като преса), и нищо. все едно нищо не съм правил изобщо не се сещам с какво трябва да удрям отгоре, за да го набия/избия. май ще пробвам с флекса, ако не стане, ще търся начин да го подменя, и накрая нов носач.
                    "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
                    Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
                    Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

                    Коментар


                      #11
                      Колега на моя носач нещо хлопаше и се хванах един ден и го свалих. Оказа се че всичко си му е ок само дето болта дето стяга главината(или шенкел, както и де) към ябълковидния болт на носача се скапал и го смених и сега си е ок. Както и да е по важното е че след като го монтирах пак се скъсаха точно както при теб 3-4 гайки от заварката.......еми смених ги с нови, ама тези дето имат тефлон накрая, че да не се развият случайно, стегнах ги и сега си е ок.според мен няма значение дали са заварени или не, това е по-скоро за удобство при монтаж-демонтаж според мен де..
                      СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
                      бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
                      сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
                      ИТАЛФЕСТ 2007

                      Коментар


                        #12
                        phoenix написа:
                        Колега на моя носач нещо хлопаше и се хванах един ден и го свалих. Оказа се че всичко си му е ок само дето болта дето стяга главината(или шенкел, както и де) към ябълковидния болт на носача се скапал и го смених и сега си е ок. Както и да е по важното е че след като го монтирах пак се скъсаха точно както при теб 3-4 гайки от заварката.......еми смених ги с нови, ама тези дето имат тефлон накрая, че да не се развият случайно, стегнах ги и сега си е ок.според мен няма значение дали са заварени или не, това е по-скоро за удобство при монтаж-демонтаж според мен де..
                        Тия гайките с тефлона струват по 2,50 нови, и то у кварталния магазин дето е по-скъпо. Аз като сменях пружината отпред и си сложих такива щото не ми се занимаваше със старите. Ако ми се наложи някъде дасменям пак ще си сложа нови такива
                        Темпра 1,6 i.e. 1994г. 853C1000 LPG
                        Някога в миналото караше Фиат 127 1983г. 127A6.054
                        Совалката средно на LPG
                        Отишъл в затвора, попаднал на хора и станал човек

                        Коментар


                          #13
                          Само където немога да намеря същите. Никъде няма, има 10мм резба, ама не е същата. Май ще режа стария носач за гайките. Егати, аз ли съм нещо калпав или наистина резбата е по-различна от стандартната?!
                          "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
                          Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
                          Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

                          Коментар


                            #14
                            да по различна е резбата е ситна и ти трябват гайки 10 със ситна резба. Не съм сигурен дали е 10 ама е ситна за да не се развива лесно. няма начин да не намериш, освен това можеш да отидеш на който и да е магазин където продават крепежни елементи с болта и да искаш няколко ей такива болта с гайки с тефлон към тях. Няма начин да нямат, но е добре да са със ситна резба, че да не се разхлабят и да се изненадаш на някой завой
                            СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
                            бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
                            сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
                            ИТАЛФЕСТ 2007

                            Коментар


                              #15
                              Гайки 10х1.25 с пластмасова яка се продават по авточастите или магазините за крепежни елементи/ако такава е резбата/.Успех
                              Fiat Tempra 1.8 i.e. DOHC SW

                              Коментар

                              Working...
                              X