Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

смяна реле-регулатор брава 1.6

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    смяна реле-регулатор брава 1.6

    колеги, може ли да се смени реле-регулатора на алтернатора без да се сваля ? че при включени консуматори до акумулатора стигат 13 волта, а на алтернатора съм сигурен че има повече, утре ще замеря де, но мисля че проблема е в релето, понеже преди една година беше пак така и с зачистване на маса и двата кабела от алтернатора нещата се оправиха на на 13.8 14 волта

    #2
    ще трябва да събарям алтернатора дава ми 13.80 на празен ход, като пусна фарове къси + дълги и вентилатора на 2 пада на 13.20; като пуснах абсолютно всичко което може да се включи ми правеше 12,30 на клемите на акумулатора и 12,80 на дебелия червен кабел на алтернатора;някой вадил ли е алтернатора отгоре, че не ми се вади полуоска и носач заради единия алтернатор така като гледам ако махна хидравличната помпа и обтяжната ролка за ремъка на алтернатора ще стане да излезе, ама все пак някой правил ли го е ? и с колко е стегната тъпата ролка, дали ще тръгне с гедоре, че и май е за камък 36

    Коментар


      #3
      ролката едва ли е супер силно стегната, аз не съм имал проблеми с развиването й никога. И аз съм си задавал въпроса не може ли отгоре да излезе алтернатора и съм стигнал до твоето заключение, но първо опитай все пак без да махаш помпата, защото там трябва да точиш маслото, но иначе се маха лесно. Да ти дам и още една идея- може да пробваш да махнеш носача и после самод а разкачиш накрайникаи да избуташ полуоската напред към фаровете и предполагам ще излезе, ако не, вече ще трябва да я махнеш. Тя не че се сваля трудно, но ако са запекли шлиците в главина е много кофти.
      Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
      Fiat Bravo'97 1,6 16v
      Fiat Tempra'91 1,6 mono

      Коментар


        #4
        хидр. помпа ще я махнеш заедно със стойката и динамото ще излезе.развива се долу един болт с гайка, и горе на обтегача. излиза цялата със стойката. развиваш и маркучите, като преди това изсмукваш със спринцовка маслото от казанчето. като развиваш маркучите ще капе масло, затова увий динамото с парцали.
        Lancia Dedra 1.6 90ks- италианка с характер
        Fiat Uno 1.1 55ks Fire- супер здрава машина, вече бивша

        Коментар


          #5
          супер, сигурно в събота ще запретна ръкави, но ако трябва да се маха носач и полуоска ще е по-нататък че нямам нито хубаво гедоре нито кози крак в момента

          Коментар


            #6
            а някой може ли да ми препоръча откъде да си взема реле ? то си върви с четките нали ? в еуро07 гледам има някви от 60 до 15 лева

            Коментар


              #7
              Гледам си разумен човек, Не че нещо ма не си купувай от там
              Fiat Croma 1.9 JTD '06 150hp
              Ex. Fiat Bravo SX 1.4 12v '97

              Коментар


                #8
                Моят го свалях когато сменях водната помпа,за да проверя лагерите,хидравличната помпа я местех до където позволяваха маркучите*не съм ги разкачал* а колата повдигната на крик със свалени джанта и пластмасите под калника,алтернаторът извадих отдолу а за монтажа не си спомням дали пробвах отгоре или пак така,колата е като твоята само че от 96та година незнам дали всичко е едно към едно.Весела събота колега .
                FIAT500.1.1.1997

                Коментар


                  #9
                  Нещо май не се оправих със личните,затова ти пиша и тук.Нямам климатик но здрава лула 36 си купих от една железария в Орландовци за 13 лева,за да развия гайката на шайбата на коляновият вал използвах го и за гайката на полуоската на една Marea 19 jtd 105 99 година,може би и нашите са такива така че няма да ти е излишен.Ако ще купуваш нещо подобно предварително си измери разстоянието от гайката до ламарините за да не си купиш нещо неизползваемо.Успех.
                  FIAT500.1.1.1997

                  Коментар


                    #10
                    днес пак си позанимавах преди да завали с алтернатора; преди 2-3 седмици ми направи впечатление, че акумулатора е като олян от течност, и си помислих че може да е врял, но не обърнах внимание, днес развих възбуждащото кабелче на алтернатора зачистих му обувката и го сложих пак, тръгнах след това да развивам дебелия проводник но нещо запецна и стегнах и го оставих, че скоро щеше да завали, след това запалих колата и замерих и какво да видя на клемите 14.8 15 14.6 и така си варираше; после пак падна на ниските стойности от 13 волта при включени всички възможни консуматори; проблема явно си е там, в реленцето; засега реших да го сменям на място, но наистина ще си трябва канал

                    Коментар


                      #11
                      няма да си купувам камък 36, днес замерих с шублера 28 или 30 е гайката на ролката, ама така като гледам може и да не я свалям а демпферната шайба абсурд да я махам, немога и да я развия, ама то и няма смисъл де изясни ми се всичко, само да видя кога ще го сваля алтернатора, а най-голямата ми дилема е с този реле регулатор от къде и какъв да си купя

                      Коментар


                        #12
                        този двг няма демпферна шайба
                        Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                        Fiat Bravo'97 1,6 16v
                        Fiat Tempra'91 1,6 mono

                        Коментар


                          #13
                          е не я знам ква е, тая централната голямата дето върти пистовите ремъци от коляновия вал

                          Коментар


                            #14
                            днес смъкнах алтернатора, става много лесно стига да има инструменти(аз имах), извадих го от горе без да махам хидравличната помпа махнах само горния маркуч който отива към казанчето; общо взето трябва комплект гедоре и това е, алтернатора се държи на два болта - цялата процедура отнема 30 минути дори вече щях да съм го монтирал обратно ако беше отремонтиран; при мен отдолу неискаше да излезе въпреки че бях махнал ролката заедно със стойката й; сега го оставих за ремонт, понеже като го отворих нямаше как да разбера дали е от диодната плочка или от релето, утре сутрин ще ми се обадят да ми кажат какво става

                            Коментар


                              #15
                              има реле регулатор, който се грижи за напрежението да е в граници, 99% е задно с четките, така че няма какво толкова да "диагностицираш" /демек реле и диодна плочка са едно и също/. Провери и лагерите, така и така е свален.
                              Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                              Fiat Bravo'97 1,6 16v
                              Fiat Tempra'91 1,6 mono

                              Коментар

                              Working...
                              X