Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

може ли при смяна на свещи да се промени зарядното на динамо

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    може ли при смяна на свещи да се промени зарядното на динамо

    Здравейте.Преди месец станах горд собственик на ФИАТ Пунто 1.2 98година с три врати.Като го взех от автокъщата (естествено ,че бяха сменили каквото може със старо) имах възмойност на първо време да проверя дадения ми от тях акумулатор дали е добър или е за дирекна смяна .Дадох го на човек който се занимава с тях и след зарядката ми каза че има още живот в него.Тогава замерихме зареждането на динамото на колата и то показа 14.3 волта.След няма и седмица реших да направя и прословутото смяна на масла ,ремъци,свещи и филтри (нали така се прави при покупка на автомобил).След обслужването се случиха 2 неща.1- на колата и се вдигнаха оборотите от 800 на 9502- и динамото (генератора на колата ) не зарежда вече на 14.3 волта а пада ...Ходих на майстор и той ми каза " дошло му е времето".А аз защо ли си мисля че при смяната на свещите или на ремъка нещо се е случило с колата за да даде тези промени ...Направих тогава следния тест - на обороти - колата дава само 13.4 волта зареждане на акумулатора,след като включа парно светлини (каквото там може да и се включи да харчи ток) и волатажа пада на 12,7 - 12,8 .Като настъпя да вдигна на над 2000 оборота и волтажа за зареждането и той се покачва ...

    #2
    за оборотите може да не е зацепен правилно ангренажа. На алтернатора вярно му е дошло времето на регулатора очевидно
    Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
    Fiat Bravo'97 1,6 16v
    Fiat Tempra'91 1,6 mono

    Коментар


      #3
      Коко се покачва - до 14.3 и задържа ли, или продължава да се покачва и над тази цифра? Ако се задържа и не расте повече - всичко е наред, не го закачай. Нормално е да падне волтажа, след като си включил всички възможни консуматори.
      "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
      Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
      Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

      Коментар


        #4
        Като стигне към 2000-2500 оборота зарядния ток стигна едва до към 13,4 - това когато са пуснати всичко консуматори на ток в колата.

        Коментар


          #5
          под 13,8 не бива да пада при макс натоварване.
          Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
          Fiat Bravo'97 1,6 16v
          Fiat Tempra'91 1,6 mono

          Коментар


            #6
            Е при смяна на ремък няма как да се повреди реле-регулатора (джаджавката, която ти държи 14.3 V след алтернатора). Прав е пакумба, под 13.8 не бива да пада. Ходи да ти го сменят за да не изгориш с един акумулатор и да останеш на път някъде.
            "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
            Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
            Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

            Коментар

            Working...
            X