Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Лампата на маслото не угасва веднага

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Лампата на маслото не угасва веднага

    Сменил съм маслото и филтъра, филтъра е тип PURFLUX - сменя се само хартиения елемент.Проблема е че ако 2-3 дена не е палена колата лампата на маслото свети към 3 секунди след запалване и през това време тракат клапаните. Дори и да съм я карал преди половин час пак свети 1-2 секунди. Маслото е селения WR 5w40 а мотора е 1.3 MJTDОт какво се получава така? С предното масло като купих колата май не правеше така
    http://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
    Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
    FIAT БРАВО 1.2 16v
    ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
    FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първата

    #2
    Не съм точно запознат с устройството на този двигател, ама при положение, че се сменя само филтриращия елемент, следва някъде на друго място в или около маслената помпа, да има клапан, който да задържа маслото да не се стича в картера. Най-вероятно тоя клапан не ти държи и маслото се стича в картера на всяко гасене на двигателя и след това му трябват 2-3 секунди, докато маслената помпа напълни цялата система отново...Един вид нямаш смазване под налягане на разпределителния вал в първите моменти...Но провери първо дали изобщо имаш такъв клапан на твоя мотор и къде е, ако го има...
    FIAT Tipo 1.6 i.e SX 75 hp - The best city car
    Renault Scenic 1.6 16V RXT 107 hp - The best cruiser

    Коментар


      #3
      А значи като сменях хартията на филтъра по средата имаше една метална пръчка с пласмасово топче накрая което влиза в средата на фитъра, но незнам дали това изпълнява ролята на клапан.Възможно ли е проблема да е в износена маслана помпа и да вдига по бавно налягане?И това светене на лампата ще има ли лоши последици за мотора?
      http://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
      Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
      FIAT БРАВО 1.2 16v
      ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
      FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първата

      Коментар


        #4
        Пак ти казвам, не съм точно запознат с устройството на твоя двигател, но принципа е този...Клапан задържа маслото да не се стича в картера...Дали е топче, дали е съчма с пружинка или без пружинка - нямам идея...Но явно това нещо при теб пропуска маслото и то пада долу в картера и после трябва време за да напълни системата. А относно колко е вредно - принципно е вредно тези механизми да работят без мазане, ама от тези 1-2-3 секунди без масло едва ли ще се скапе разпределителния вал...По-лошото е, че няма налягане и на коляновия вал, а там натоварването е сериозно, особено при дизел...
        FIAT Tipo 1.6 i.e SX 75 hp - The best city car
        Renault Scenic 1.6 16V RXT 107 hp - The best cruiser

        Коментар


          #5
          Аз пък мисля, че е съвсем нормално да свети 3 секунди след запалване. Може просто маслото да е малко по-гъсто и да му е нужно време да се разбие.
          "Без сърца, сме просто машини"
          Toyota Prius 1.5 Hybrid
          EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI

          Коментар


            #6
            Това не са яйца със захар и брашно, че да се разбиват. Маслото трябва да маже от момента на завъртане на двигателя...Не случайно на етикетите на маслата пише 100 пъти думите СТУДЕН СТАРТ...И точно пък на синтетика 5W40 не й трябва никакво разбиване, щото си е като вода в сравнение с минерално масло, пък и студа не е толкова сериозен още...То ако на 10-15 градуса температура му трябва разбиване на това масло, то при -20 трябва да го стържеш с ножа като грес...
            FIAT Tipo 1.6 i.e SX 75 hp - The best city car
            Renault Scenic 1.6 16V RXT 107 hp - The best cruiser

            Коментар


              #7
              Ако всичко е наред то още на самото въртене на стартер трябва да загасне лампата. За маслото което си налял чета по форумите, че даже и за раздвижване на гайки и болтове не става Като цяло обаче проблема може наистина да е във филтъра ако има клапан в него. Колегата по нагоре го е казал.

              Коментар


                #8
                смени маслото, и си купи нов филтър и ще се оправи гаранция а недей да караш така, защото ще си преебеш колата

                Коментар


                  #9
                  На филтъра трябва да има обратен клапан и байпасен клапан.Обратният не позволява да се изтича горивото обратно в картера. Байпасния се отваря при силно замърсен филтър и пропуска маслото без да го филтрира - ако по някакви причини не си смениш филтъра на време.Тоя филтър който си го взел не знам какъв е обаче подозирам че обратният му клапан не се затваря и маслото се оттича. При палене трябват няколко секунди маслото да стигне до клапаните и да ги напълни. Разкарвай го тоя филтър и си сложи някакъв нормален. И виж дали има разлика. 10-15 лева е упражнението - цената на филтъра, и евентуално труда допълнително.
                  Bravo 1.6 / 16

                  Коментар


                    #10
                    Riki888 написа:
                    На филтъра трябва да има обратен клапан и байпасен клапан.Обратният не позволява да се изтича горивото обратно в картера. Байпасния се отваря при силно замърсен филтър и пропуска маслото без да го филтрира - ако по някакви причини не си смениш филтъра на време.Тоя филтър който си го взел не знам какъв е обаче подозирам че обратният му клапан не се затваря и маслото се оттича. При палене трябват няколко секунди маслото да стигне до клапаните и да ги напълни. Разкарвай го тоя филтър и си сложи някакъв нормален. И виж дали има разлика. 10-15 лева е упражнението - цената на филтъра, и евентуално труда допълнително.
                    Ама ти си пишеш за обикновен маслен филтър.При мене филтъра е цилиндър от хартия, като въздушен филтър от икарус, само че много по малък. И съответно няма нито обратен нито байпасен клапан. От мотора в средата на филтъра влиза един метален шиш с пластмасова полусфера накрая. Да не би това да е клапана?И какво му е на маслото че да го сменям? В Италия колата е минала 200 000 с това масло. Налял съм го преди 500 км и дадох 60 лв за него и филтъра е оригинален за 22 лв, макар че и менте да беше не виждам как ще влияе в случая.Дайте някакви по обосновани идеи а не просто да сменям масла и филтри само за пробата.Колегата дето каза че това масло е като вода е прав- студено си капе почти като вода, а не се точи мазно.
                    http://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
                    Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
                    FIAT БРАВО 1.2 16v
                    ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
                    FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първата

                    Коментар


                      #11
                      Неизгасваща веднага лампа най-често се дължи на неработещ клапан на масления филтър. Доколкото твоят е само със смяна на елемента, то някъде по корпуса на леглото му,трябва да има клапан. Не е болка за умиране, но ще увеличи малко износването на двигателя. Ако е проблем с маслената помпа, лампата ще свети и на ниски обороти, особено на топъл двигател. За мен това е обратен клапан на филтъра.

                      Коментар


                        #12
                        Служебната Корса е със същия двигател и след 120 000км нормална работа се появи това забавяне на качването на маслото, преди го нямаше, значи проблема трябва да се търси някъде преди кутията на филтъра, сигурно има клапан, който се прецаква.
                        --Старата ръжда любов не хваща!--
                        156 sportwagon 1,9 jtd 115
                        ex Bravo 1.8;ex Ford Focus 1,8 tddi;

                        Коментар


                          #13
                          infineon написа:
                          Ама ти си пишеш за обикновен маслен филтър.При мене филтъра е цилиндър от хартия, като въздушен филтър от икарус, само че много по малък. И съответно няма нито обратен нито байпасен клапан. От мотора в средата на филтъра влиза един метален шиш с пластмасова полусфера накрая. Да не би това да е клапана?И какво му е на маслото че да го сменям? В Италия колата е минала 200 000 с това масло. Налял съм го преди 500 км и дадох 60 лв за него и филтъра е оригинален за 22 лв, макар че и менте да беше не виждам как ще влияе в случая.Дайте някакви по обосновани идеи а не просто да сменям масла и филтри само за пробата.
                          infineon надявам се да не те засягам лично. Опитвам се да ти помогна към какво да се насочиш. Разбира се ти решаваш какво масло и филтър ще използваш. Тия клапани - байпасен и обратен на обикновените филтри са на самия филтър. Въпросът е дали на твоя филтър има обратен клапан и дали работи нормално. Освен това обратният клапан се отваря след като се постигне някакво минимално налягане/вакуум на маслото. Да не би при теб филтърът който си избрал да е за някакви по-мощни двигатели, с по-голям дебит и налягане на маслото.
                          Bravo 1.6 / 16

                          Коментар


                            #14
                            Riki888 написа:
                            infineon написа:
                            Ама ти си пишеш за обикновен маслен филтър.При мене филтъра е цилиндър от хартия, като въздушен филтър от икарус, само че много по малък. И съответно няма нито обратен нито байпасен клапан. От мотора в средата на филтъра влиза един метален шиш с пластмасова полусфера накрая. Да не би това да е клапана?И какво му е на маслото че да го сменям? В Италия колата е минала 200 000 с това масло. Налял съм го преди 500 км и дадох 60 лв за него и филтъра е оригинален за 22 лв, макар че и менте да беше не виждам как ще влияе в случая.Дайте някакви по обосновани идеи а не просто да сменям масла и филтри само за пробата.
                            infineon надявам се да не те засягам лично. Опитвам се да ти помогна към какво да се насочиш. Разбира се ти решаваш какво масло и филтър ще използваш. Тия клапани - байпасен и обратен на обикновените филтри са на самия филтър. Въпросът е дали на твоя филтър има обратен клапан и дали работи нормално. Освен това обратният клапан се отваря след като се постигне някакво минимално налягане/вакуум на маслото. Да не би при теб филтърът който си избрал да е за някакви по-мощни двигатели, с по-голям дебит и налягане на маслото.
                            Аз пък съм склонен да го засегна лично...Не ли ти ясно, че като няма клапан във филтъра, следва тоя клапан да е някъде около него в корпуса, където слагаш филтъра? Мисли малко с тая глава...И мисли триизмерно...И си представяй как и къде са нещата...Накрая ще ме накараш да изровя всички мануали за твоя мотор и да ти сдъвча и изплюя всичко , ама няма да го направя, щото колата си е твоя и ти трябва да се грижиш за нея...А не вярвам да не можеш да четеш в интернет...
                            FIAT Tipo 1.6 i.e SX 75 hp - The best city car
                            Renault Scenic 1.6 16V RXT 107 hp - The best cruiser

                            Коментар


                              #15
                              infineon написа:
                              Колегата дето каза че това масло е като вода е прав- студено си капе почти като вода, а не се точи мазно.
                              Ако на студено капе като вода, то какво остава при работна температура? Не е нормално, нищо че е 5W. Не бих държал такова масло в двигателя си. Задължително трябва да се провери и клапана с/у оттичане на маслото.Ако имаш малко останало, може да ми дадеш да го проверим, що за стока е! Ако искаш пиши на лични.
                              Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                              Коментар

                              Working...
                              X