Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Смяна маслен филтър

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Смяна маслен филтър

    Здравейте колеги,Днес се опитах да си сменя маслото на пунтото но..... Уви, ударих голяма греа с малсения филтър Това чудо няма развиванка да му м***та, даже ми се скъса ключа докъто напъвах Ако не ме лъжат спомените посоката на развиване е към двигателя, нали Моля Ви дайте някаква идея
    Fiat Punto ELX 1.7TD 1996g.

    #2
    Посоката на развиване е обратната на часовника!!! Вземи една по голяма отвертка и го пробий, с нея по-лесно ще го развиеш
    Fiat Croma 1.9 JTD '06 150hp
    Ex. Fiat Bravo SX 1.4 12v '97

    Коментар


      #3
      на обратно е, маслените филтри са си стандартна резба, ако искаш да го развиеш няма да въртиш към двигателя, а обрано към двигателя се завива

      Коментар


        #4
        Е ако е обратно на часовника си е към двигателя (поне на мойто е така, пунто 1.7ТД 1995г.) точно в тази посока напъвах и ..... А ако реша да го напъна с отверката трябва да я набия с чука така че да излезе от другата страна и опсле да напъвам така ли ?
        Fiat Punto ELX 1.7TD 1996g.

        Коментар


          #5
          Да. И като си завиваш филтъра после го навий колкото можеш ама на ръка. Не си и помисляй да използваш инструменти. Най много шкурка и нищо друго.
          Fiat Croma 1.9 JTD '06 150hp
          Ex. Fiat Bravo SX 1.4 12v '97

          Коментар


            #6
            nedialk00 написа:
            на обратно е, маслените филтри са си стандартна резба, ако искаш да го развиеш няма да въртиш към двигателя, а обрано към двигателя се завива
            С това "от и към двигателя’’ няма да се разберете
            Fiat Croma 1.9 JTD '06 150hp
            Ex. Fiat Bravo SX 1.4 12v '97

            Коментар


              #7
              В зависимост на коя посока е поставен ключа и от там идва разликата от и към двигателя .

              Коментар


                #8
                вземи си свестен ключ и не се занимавай с отверки и от и към двигателя. Струва 5-6 лв с метална лента. А аз моя си го стягам мъжката като го сменя с ключа и никога не съм имал проблем с развиването му.
                Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                Fiat Bravo'97 1,6 16v
                Fiat Tempra'91 1,6 mono

                Коментар


                  #9
                  pakumba написа:
                  вземи си свестен ключ и не се занимавай с отверки и от и към двигателя. Струва 5-6 лв с метална лента. А аз моя си го стягам мъжката като го сменя с ключа и никога не съм имал проблем с развиването му.
                  Винаги съм харесвал ключовете за филтри тип клещи.Ей от този вид:http://emk-33.com/shop/product_info....=51200Това е развивало такива чудеса, където няма ленти, няма вериги...Ако се престараеш в стягането даже прави филтъра голям овал
                  A20DTH ЖТД ама не баш
                  1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                  Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                  Коментар


                    #10
                    колега, недей го пробива с отвертка че като го напънеш ще го скъсаш и в голям филм ще се вкараш.купи си хубав ключ или в сервиз
                    Lancia Dedra 1.6 90ks- италианка с характер
                    Fiat Uno 1.1 55ks Fire- супер здрава машина, вече бивша

                    Коментар


                      #11
                      BO написа:
                      pakumba написа:
                      вземи си свестен ключ и не се занимавай с отверки и от и към двигателя. Струва 5-6 лв с метална лента. А аз моя си го стягам мъжката като го сменя с ключа и никога не съм имал проблем с развиването му.
                      Винаги съм харесвал ключовете за филтри тип клещи.Ей от този вид:http://emk-33.com/shop/product_info....=51200Това е развивало такива чудеса, където няма ленти, няма вериги...Ако се престараеш в стягането даже прави филтъра голям овал
                      ааа, вложките за филтри за ми любимците на мен. http://tps-truckparts.com/item/view/...%D1%80%D0%B8а по темата ей такъв имам и е евтин, а върши работа http://drugi-rychni-instrumenti.paza...-06-p50084839/
                      Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                      Fiat Bravo'97 1,6 16v
                      Fiat Tempra'91 1,6 mono

                      Коментар


                        #12
                        И аз практикувам номера с отверката ако се закучи, но колегите са прави че ако се разпори ламарината а не се отвие си усложняваш доста живота.А относно посоката- представи си че филтъра е една нормална гайка, че това от и към двигателя хич не е ясно за какво иде реч.
                        http://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
                        Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
                        FIAT БРАВО 1.2 16v
                        ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
                        FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първата

                        Коментар


                          #13
                          Не знам какво става но се вкарах в страшно приключение, вчера пробвах с обикновен ключ като този http://drugi-rychni-instrumenti.paza...-06-p50084839/ и се скаса, днес взех един с верига от магазина до нас http://emk-33.com/shop/product_info....roducts_id=175 и пробвах с него. Пробвах в посока обратна на 4асовника но не мърдаше, след това врътнах по посока на 4асовника и се завъртя малко. След това запо4нах да се мъ4а пак обратно по 4асовника но не мръдна и милиметър, напънах го силни4ко и филтъра се деформира и понеже основата на клю4а беще тънка запо4на да се пробива метала на фиттъра. Преместих клю4а в основата на филтъра и го напънаш пак но се скъса веригата да му е*а м*****..... И понеже се поизнервих извадих една отвер4ица и я набих през средата на филтъра вместо да се развива той по4на да се цепи като консерва и се отказах и от този на4ин. Мисля да пробвам с нещо такова http://emk-33.com/shop/product_info....roducts_id=174 или http://zimber-tools.com/lang-en/-htt...er-pliers.html , дайте акъл с какво да го разлепя и нали се развива обратно на 4асовника 4е направо ве4е се 4удя какво става
                          Fiat Punto ELX 1.7TD 1996g.

                          Коментар


                            #14
                            Колега, аз ти показах кой ключ ще ти свърши работа.Тия ленти и вериги (малко по-добрия вариант) се късат в такива ситуации. Купи си от ключа в горния ми пост и последното нещо ще ти е проблема в ключа.@pakumba с един колега се пробвахме да му развием горивния филтър с такива вложки. Толкова беше запекъл за конзолата, че "гайката" на филтъра се деформира и вложката превъртя. Естествено накрая пак го развихме със споменатия от мен ключ. Там стискаш брутално кръстиш се да не скъсаш гайката му и напъваш колкото сърце ти дава. Със сигурност не изпуска
                            A20DTH ЖТД ама не баш
                            1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                            Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                            Коментар


                              #15
                              Ключове много, място за бъркане малко На либрата ако не се свали кората под мотора ми е много интересно от къде ще заврете всичките ключове. Аз ги развивам на ръка и ако се закучи му набивам отвертката и става. При колегата явно филтъра не е намазан с масло преди да се завие и е завит с ключ, това е много лошо.Колега като застанеш зад филтъра, трябва да го въртиш наляво, ако си пред него е надясно.Напъвай го в тази посока в която е тръгнал малко, това при положение, че не си сигурен за посоката на отвиване.Гледай да не го сцепиш напълно защото ще се наложи после да го развиваш с други инструменти.П.С преди да завиеш новият филтър му намажи гумичката с изгоряло масло и го завий на ръка. Аз ги завивам с лявата ръка и после виждам зор при отвиване, направете си сметка ако е завит с ключ за какво става на въпрос.

                              Коментар

                              Working...
                              X