Здравейте,колеги!Въпроса ми относно този клапан е как работи при бензиновите мотори.Прочетох доста теми и предимно се говори за дизелови двигатели и неговото изолиране и до колкото разбрах принципа на работа е различен от бензина .Също ако може да споделите симптомите при повреден такъв клапан.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Въпрос за ЕГР клапан при бензинов мотор
Collapse
X
-
ЕГРа при дизелите работи на същия принцип като при бензиновите вкарва изгорели газове обратно в смукателя за да намали температурата на горене и от там вредните емисии .с 2 думи вреден за конете щото убива 1-2-3 коня но полезен за околната среда ако искаш го махаш ( изолираш ) ако искаш си караш с негоPower Under Pressure
Коментар
-
van_dal написа:Само малка поправка, увеличава температурата на горене, защото вкарва горещи газове, аз между другото не съм виждал про бензиновите ЕГР клапан, но ако не бъркам екотек на Опел имат.Power Under Pressure
Коментар
-
Без да желая каквито и да е спорове, ще вмъкна само че ЕГР намалява дименето, и не задръства колекторите с нагар при употреба на двигателни масла предписани от завода производител. Който не верва, да дойде да му демонстрирам.Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
да тука е сгрешено за пушенето само дето не можеш да гарантираш каква нафта влиза в резервоара , мисля че проблема не е в маслата а в качественото гориво заифира 1.6 на 50000 км с откачен ЕГР , и зафира 1.6 на 56000 с работеш егр е тази с откачения 2 коли напред , едни и същи коли с едни и същи мотори и килиграми и всичкоPower Under Pressure
Коментар
-
А случайно при запушването на ЕГР мотора да започне да загрява по бавно ?Като тръгнах да го запушвам свалих го от колекторите оставих го с закачен кабела и запалих колата.Поработи малко ама клапанчето не мръдна.Притеснявам се за това че извънградско температурата ми пада посредата между 0 и 90 градуса,термостата е нов.Да не би по принцип да не си е работил ЕГР-а и само съм го затапил заолду?
Коментар
-
При мен като го запуших,почна сутринта по-бавно да загрява ,особенно ако я оставя на празен ход...е няма загряване.С изолирането му малко се поотпушва мотора.За вървене немога да преценя дали повече върви.Мисля ,че ЕРГ-ра бачкаше до 2500 оборота,след това спира.Nissan Primera 1.6 16v P11
ex.Fiat Bravo 1.6 16v
Коментар
-
ЕГР-а на бензинов мотор има и друга функция освен екологията. До преди малко се борих с един такъв на VW Golf IV. След като разглобих и прегледах цялата система, почистих, смених и вакуум мъркучетата, тествах клапана и ел. клапана, колата стана съвсем друга.При бензиновите коли съотношението гориво/въздух е фиксирано, не се променя - не може да правите по-бедна или по-богата сместа. Като запушите клапана и липсва обратна връзка към ЕКУ-то, то няма как да разбере че клапана не работи. Така вместо очакваната смес от чист въздух и изгорели газове се получава смес само от чист въздух. Така сместа беднее, като това се отчита от ламбда сондата и до някъде се компенсира. Разбира се по-новите клапани са електрически, ЕКУ-то следи чрез показанията на дебитомера отварянето на клапана и т.н., зависи от конкретната кола.Имайте в предвид, че при бензиновите мотори ЕГР-а работи в преходни обороти - до 3000. Тук за разлика от дизела количеството газове, които се връщат е много по-малко, тръбичката е доста по-тясна в диаметър от тази на едно JTD например. Целта е освен екологичният ефект да се постигне и максимално предварение в по-ниските обороти - което значи по-пълно изгаряне на горивото.За да го постигнем обаче ни трябва устойчиво на детонационно горене гориво / високо октанов бензин/ и по-ниска температура в цилиндрите. В програмата на ЕКУ-то е заложено при поява на детонации, корекцията да става и чрез увеличаване на потока на газове през ЕГР-а, съответно така се понижава температурата в цилиндрите. За това на бензинов мотор аз не изолирам ЕГР-а. Там саждите са доста по-малко, не се запушва клапана така както при дизела, нямаме турбина която да пълни колектора с масло и да става "кал".Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар