Здравейте, колеги! Реших да сменя гарнитурата на капака на главата, понеже от там губи масло и често доливам. От смяна до смяна - около 10000км губи около литър масло. Общо казано 10-те хиляди километра ги изкарвам с 4л Селениа Голд. Сега идва време за смяна на масло и реших да сменя и гарнитурата. Сега въпросите са ми два - Първо - къде според Вас е най-добре да закарам колата за смяната на гарнитура(майстор), като целта е да не налучквам и да не попадна на майстор, който да си остави ръцете. Другия въпрос е следния - вече над 25 хиляди километра карам с масло Селениа Голд 10W40. Чудя се дали да не сменя маслото - гледам, че има някакво масло Селениа Гас - 15W40(колата има газов инжекцион от 15000км). Също приемам и предложения за други марки масло - основно 10W40, колата е на 90000км. Колата е Фиат Пунто 1,2 8v 60к.с. 2001год.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Смяна на гарнитура на капака на главата - къде?
Collapse
X
-
Колега, прежали го тоя литър масло и не се занимавай с експерименти. като станат 2 литра масло на 10000 км, при смяна на гарнитура смени и гумичките на клапаните, на времето типото ми така престана да гори грам масълце, но в никой случай не ми гореше само литър на 10000.Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2005 Fulcrum
-
Ако от гарнитурата на капака ти гори цял литър за 10 000, то двигателя ти предполагам ще е омазан до неузнаваемост в масло и ще пуши изпод капака, едва ли....гарнитурата на капака може да ти я смени всеки, няма нищо сложно, дори не е нужен динамометричен ключ.--Старата ръжда любов не хваща!--
156 sportwagon 1,9 jtd 115
ex Bravo 1.8;ex Ford Focus 1,8 tddi;
Коментар
-
nedialk00
точно, абсурд да ти губи литър масло от гарнитурата на капака то представям си на какво ще прилича мотора :D ако искаш сменяй си гарнитурата + гумичките на клапаните и тогава няма да ти гори масло след тва измиваш двигателя и готово; 1 литър масло ти е 12 лева, а за ремонта ще ти поискат сигурно 120, тоест щом на 10 000 хиляди ти гори литър, 120 лева са ти 10 литра масло, на 10 000 по един литър да доливаш, ще минеш 100 000 км, няма смисъл от ремонта
Коментар
-
Мен ми течеше от тази гарнитура, като всичко от към ангренажа беше в масло, и все пак масло не съм доливал, даже не забелязах да е мръднало нивото. Така че и аз съм на мнение че НЕ от там ти се губи маслото. За майстор мога да ти препоръчам Лисан (виж раздел "сервизи и магазини"), добре работи и дава гаранция.
Коментар
-
При мен също течеше от капака, откъм вакуум-помпата. Изтичаше ми значително, може и да стигаше да литър, защото като сипвах ново масло, сипвах до максималното, след около 6500 - 7000 ми светваше лампата за ниво на маслото, а като светне - щеката не достигаше масло при проба за ниво. Гарнитурата не ми е сменяна, само беше махната, всичко хубаво почистено и обратно монтаж с определен вид силикон. След това спря да ми харчи масло от капака на клапаните. Цена на ремонта - 15 лева. Напоследък май пак е започнало да тече. При всички случаи - по-добре да се спре теча, а не да се прави сметка дали за N-стотин хиляди километра ще е по-евтино с теч или без теч. Лисан, Вентура, а може би и всеки друг средностатистически сервиз може да извърши този рутинен ремонт. Разбира се, поискай съответните документи и гаранция за ремонта.
Коментар
-
Re: кола
kluchar написа:Ако е 1.2 гарнитурата се сменя лесно само да свалиш фиптъра
Коментар
-
Колега, сигурен съм че ще се справиш сам със смяна на гарнитурата, обаче и аз съм на мнение, че губиш масло основно от друго място. Обади се на колегата specialista, той е от София и ще ти открие проблема бързо и точно и няма да те прецака. Иначе общо взето в повечето сервизи гледат да ти вземат парите без да направят качествен ремонт.Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Благодаря за отговорите! Вероятно от тук нататък ще действам по следната схема: Взимам гарнитурата, сменям я, мия двигателя, сменям маслото и започвам да следя нивото и омасляването.Иначе, смятам, че омасляването идва от гарнитурата, защото навсякъде омасляването е еднакво, не тече само и/или основно от едно място, а си се вижда прясно, кажи-речи равномерно разпределено омасляване. Друго едно нещо ми прави впечатление, но не съм сигурен дали е вярно. Струва ми се, че когато държа нивото на маслото( по щека) на средата или на максимума харчи повече и по-бързо, когато е около(малко над) минимума почти не харчи. Дали е някакъв признак, не знам.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар