Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Stilo гори 900 гр. масло на 10 000км

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #61
    Snake aa хиляда... оле ужасТ Не знам за сега умирам от кеф, че не пипна маслото при височки обороти... но да не избързвам с радостта си Фиат винаги има с какво да те изнеада разбира се :) да се надяваме че в случая ще е положителноНе знам, но просто ако ми намали разхода при 5в40 от 10в40... ми иде да отида да ги овикам половината маслоджии...

    Коментар


      #62
      joro87 написа:
      Snake aa хиляда... оле ужасТ Не знам за сега умирам от кеф, че не пипна маслото при височки обороти... но да не избързвам с радостта си Фиат винаги има с какво да те изнеада разбира се :) да се надяваме че в случая ще е положителноНе знам, но просто ако ми намали разхода при 5в40 от 10в40... ми иде да отида да ги овикам половината маслоджии...
      Колега, това което наблюдаваш е напълно в реда на нещата. Двете масла 10W40 и 5W40 имат един и същ работен вискозитет 40. Това означава, че при работна температура трябва да са в границите 12.5 <16.3 mm2/s. Тези граници не са толкова тесни колкото изглеждат. Само, че напълно синтетичните масла не приближават границата 12.5 дори при сериозни натоварвания, докато полусинтетиката(има значение каква е тя) дори минава под нея. Освен това изпаряемостта е по-висока при полусинетиките. Ето ти и разхода от къде идва. Разбира се при изправен двг. Ако караш с тези масла сравнително кротко, най-вероятно няма да ги харчи и двете. Отделен въпрос е каква защита на двг предлага едното и другото масло. Отделен въпрос е и колко време ще си запази свойствата. За последното не е важно само какво е маслото а и какво е състоянието на двигателя.
      Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

      Коментар


        #63
        joro87 написа:
        Snake aa хиляда... оле ужасТ Не знам за сега умирам от кеф, че не пипна маслото при височки обороти... но да не избързвам с радостта си Фиат винаги има с какво да те изнеада разбира се :) да се надяваме че в случая ще е положителноНе знам, но просто ако ми намали разхода при 5в40 от 10в40... ми иде да отида да ги овикам половината маслоджии...
        Сега стана ли ясно на всички, защо трябва да се съобразяваме с предписанията от завода производител
        Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

        Коментар


          #64
          Да не забравяме, че в света има 10W40 масла лабораторно синтезирани, които превъзхождат 5W40 и имат невероятен пробег. 10W няма нищо общо почти с -25гр. което важи за масовите масла. В България ги няма и най-вероятно няма да ги има. Просто за информация. Гарантират изпомпваемост почти до -50гр. и слагат в малкият си джоб дори работен вискозитет 30.
          Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

          Коментар


            #65
            А какво мислите по въпроса за маслото в скоростната курия- чул съм, че не е хубаво да се сменя, защото в България не може да се намери толкова качествено(за каквито и пари да е), като фабричното?

            Коментар


              #66
              joro87 написа:
              А какво мислите по въпроса за маслото в скоростната курия- чул съм, че не е хубаво да се сменя, защото в България не може да се намери толкова качествено(за каквито и пари да е), като фабричното?
              Бла, бла, пак приказки от 1001 нощ ....
              F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

              Коментар


                #67
                Май всеки говори кой квото му падне чул недочул някъде... трудно е да отсееш истината ако не разбираш...моето не е сменяно, скоростите влизат перфектно и нивото му е ок, но кой знае колко старо е Зимата помня, че като я паля студена и изключвам от скорост лееко по-трудно се изключва, но после се оправя-сигурно е нормално?

                Коментар


                  #68
                  На всичките ми коли сменям маслото на скоростите още след покупката
                  Honda Accord 1.8 115к.с. 96г.
                  Honda Civic 1.5 90к.с. 93г.
                  FIAT Marea 115 '99 1.8 113hP 182.A2.000
                  Powered by Total & Fobos LPG

                  Коментар


                    #69
                    Е май и аз ще трябва да го направя... мисля този път да е по каталог а ))

                    Коментар


                      #70
                      joro87 написа:
                      А какво мислите по въпроса за маслото в скоростната курия- чул съм, че не е хубаво да се сменя, защото в България не може да се намери толкова качествено(за каквито и пари да е), като фабричното?
                      Всеки един лубрикант в света има срок на годност. Един по-дълъг, друг по-къс. Срока на експлоатация силно зависи от условията на експлоатация и варира много за един и същ лубрикант. Дори и да не караш, лубриканта пак се окислява и превръща в киселина. Аз лично, трансмисионно масло за мех. скорстна кутия и то пълна синтетика, повече от 100 000км няма да си позволя да карам. Попадал съм на фрапиращи случаи. Няма да споменавам марки, но на чисто нов закупен автомобил, в книжката пише че маслото на скоростите не се сменя. Лубриканта е известен и бе отправено запитване до производителя, чийто отговор беше, че е редно да се замени на 90 000км или 5 години. Еми как така автомобилният концерн казва да не се сменя??? Отговора е ясен - да се купуват нови автомобили и резервни части.
                      Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                      Коментар


                        #71
                        [quote="Danchojn"]
                        joro87 написа:
                        Еми как така автомобилният концерн казва да не се сменя??? Отговора е ясен - да се купуват нови автомобили и резервни части.
                        това няма как да е вярно, нали се сещаш за какви милиярди ще бъде осъден производителя и то моментално, това не е дори скрита измама, а явна. Ако лъжат, то го правят със сигурност много по-хитро. Освен това 90 000 км са ужасно малко и на запад са пробег за 1-2 години, то ако почнат да сменят хората скорости в следствие несменено масло на 90 000, ще бъде голям майтап. А и има доста гаранции, които покриват над 100 000. Сега ако се има предвид, че се сменя маслото на 90 000 тази скоростна ще мине 700 000 без ремонт, а ако не се сменя ще мине 500 000, това е друго. Така или иначе никой производител не изчислява и не го интересуват такива км за лек автомобил. А и при нас като дойдат кочините на 10 год и щем не щем сменяме маслото на скорости, като изтече от някой семеринг
                        Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                        Fiat Bravo'97 1,6 16v
                        Fiat Tempra'91 1,6 mono

                        Коментар


                          #72
                          Намерих го в каталога:Synthetic-based oil, grade SAE 75W-85that passes API GL-4 PLUS, FIAT 9.55550MIL-L- 2105 D LEV specifications.Препоръчват tutela car technyx.Колко масло побира тая скоростна кутия, литър и нещо?А колко приблизително струва литъра на такова масло?

                          Коментар


                            #73
                            вероятно побира около 2 литра. Мисля някъде 17-18 лв беше литъра
                            Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                            Fiat Bravo'97 1,6 16v
                            Fiat Tempra'91 1,6 mono

                            Коментар


                              #74
                              [quote="pakumba"]
                              Danchojn написа:
                              joro87 написа:
                              Еми как така автомобилният концерн казва да не се сменя??? Отговора е ясен - да се купуват нови автомобили и резервни части.
                              това няма как да е вярно, нали се сещаш за какви милиярди ще бъде осъден производителя и то моментално, това не е дори скрита измама, а явна. Ако лъжат, то го правят със сигурност много по-хитро. Освен това 90 000 км са ужасно малко и на запад са пробег за 1-2 години, то ако почнат да сменят хората скорости в следствие несменено масло на 90 000, ще бъде голям майтап. А и има доста гаранции, които покриват над 100 000.
                              Не задължително да ми повярваш, но моля те не казвай, че не е вярно. Има машини в книжките, на които доста подробно са описани пробега и условията. Не мислиш ли че е абсолютно несериозно да прочетеш в някоя книжка за лубрикант, който не се сменя. Да не говорим, че производителя, като го продава изобщо не знае къде и как ще се експлоатира. Просто е смешно. И това е съвсем официално. Разбирам да пише смяна на 150 000х. км. И е единствено с комерсиална цел.
                              Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                              Коментар


                                #75
                                joro87 написа:
                                Намерих го в каталога:Synthetic-based oil, grade SAE 75W-85that passes API GL-4 PLUS, FIAT 9.55550MIL-L- 2105 D LEV specifications.Препоръчват tutela car technyx.Колко масло побира тая скоростна кутия, литър и нещо?А колко приблизително струва литъра на такова масло?
                                Първото масло на Пандата беше точно това. Личното ми мнение, е че не е лошо. При Пандата с доста експлоатация по черен път издържа 50 000км при предписани 80 000км. Това е и потвърждение на горният ми пост. Мога и да обясна как разбрах но това е друга тема. Само ще кажа , че на този пробег бе извън предписаният вискозитет. При мен това масло бе експлоатирано 12 000км както си е от завода. Останалите до 50 000 с 10% Политрон МТС. Същата Панда на приятел от Бургас, без МТС получи същите симптоми но на половината някъде пробег, пак експлоатация по черни пътища. Ако се кара само на асфалт, може и да ги изкара 80 000км. Това е от мен, дано съм бил полезен.
                                Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                                Коментар

                                Working...
                                X