Danchojn, не е така.Ние се намираме в Европа.В Европа всички масла, които се продават и са белязани върху тях като "синтетични", то те трябва да са синтетични.По регулация, за да бележиш в Европа масло като синтетично, то трябва задължително да е от Група 4 или 5!Малко си чел по принцип как стоят нещата според АПИ, която както знаеш е американска. А както знаем по-интересуващите се хора, ако едно масло е правено за щатите и такова за Европа дори и на една и съща марка, то може физически да е различно.За това ако мога още една препоръка да направя е избягвайте "модерните" масла обикалящи форумите, които ясно си личат, че са правени за щатите. Вече има доста стандарти отбелязани върху маслото, които трябва да се гледат. Защото едно масло да речем SM класификация може да има доста различни класификации по други стандарти.Поздрави.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Stilo гори 900 гр. масло на 10 000км
Collapse
X
-
u_bo
колега объркал си модела на маслото, а не марката ето това е за теб 5W40 Maxlife от Валволинаако си в Пд - може да ти помогна да го вземеш с 15% отстъпка.друго което може да направиш е да сложиш какво да е 5W40 и после добавка за гумички / в този Валволин е вградена/например
Коментар
-
Ок, защо обаче има масла на които пише HC Synthetic, а имат минерална база. цитат:Какво получава крайния потребител? По устойчива и стабилна по своите свойства «база» позволяваща да се получат масла със значително превъсходни параметри от класическите минерални, със стабилност към високи температури и течливост при ниски. По своие свойства и производителност хидрокрекинговите масла, произведени по нова технология, се приближават по свойства до синтетическа обработка, затова те често се наричат синтетически, което не е лишено от основание от гледна точка на качество и свойства. Експлоатационните свойства на тези масла при ниски температури е на ниво на синтетическа обработка, и много по добре отколкото при минералните масла. Някои производители ги наричат полусинтетически, някои - синтетически, но те са си минерални масла, но подложени на дълбока химическа обработка. В САЩ има фирма, която рекламира своите масла като «напълно синтетически», но те са произведени от хидрокрекингови базови масла от ново поколение. Трябва да се спомене че Американския Нефтен Институт (API) официално e признал, че всеки смазочен материал, произведен от базово масло от група III (хидрокрекингови масла), се явява «Синтетическо масло».Ето типичен пример от българският(Европейският) пазар http://avto-pazar.com/index.php?page...mart&Itemid=71 Това, което аз знам, е че този род масла се получават от различни минерални бази и промяна на молекулите, казано най-грубо. Не знам, може да говорим за едно и също но не се разбираме. Моля, уточни с кое не си съгласен, защото ако се заблуждавам, предпочитам да се ограмотя. Приемам забележките и ще се радвам да стигнем до верният отговор.Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
Колеги... смених го! Току що. За съжаление нямаше почти никакъв избор и сложих някво halvoline 5W40, което отговаря на въпросният стандарт(така пишеше на кутията лично проверих) за 23.5лв литъра(сега сигурно някой ще каже как можа да си сложиш точно това масло) но ми писна вече беше и на минимум и за смяна...). На пръв поглед не усещам разлика но е много ранооо. Всичко беше един ужас масларите ме питаха ма ти как гори ти 10в40 и как така минаваш на 5в40)) викам така е по каталог сипвай ако го гори ще го сменяме искам да го пробвам...Е ще пиша скоро... интересното е че побра само 3 литра точно до средата на щеката... пф явно не са го източили хубаво хем им казах изрично била е с 10в40 източете го хубаво... поне минах само с 3 литра за сега иначе трябваше да плащам още един за 200 гр
Коментар
-
Колега, късно прочетох темата, но всепак ще кажа и моето мнение. На ФИАТ слагай СЕЛЕНИА, каквато ти е по каталог и проблемите ти ще са малко. Не оставя отлагания в ДВГ, и няма да ти залепват сегментите от нагар и няма да ти се задръстват маслените магистрали. От стари фиатаджии съм чувал че като си караш фиата с друго масло, проблемите започват. Аз карам Мареа ТД100 и наливам само Селениа, е за моя ДВГ е Селениа Турбо-Дизел. До момента проблеми с маслото нямам, започва да бута по малко като навъртя с него около 8000 км. а то при мен се сменя на 8 - 10 хил. Така че остава да решиш следващия път дали пак да експериментираш с неподходящо масло, или да постъпиш както ти е написал производителя.Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Dido_Lyubenov написа:Колега, късно прочетох темата, но всепак ще кажа и моето мнение. На ФИАТ слагай СЕЛЕНИА, каквато ти е по каталог и проблемите ти ще са малко. Не оставя отлагания в ДВГ, и няма да ти залепват сегментите от нагар и няма да ти се задръстват маслените магистрали. От стари фиатаджии съм чувал че като си караш фиата с друго масло, проблемите започват. Аз карам Мареа ТД100 и наливам само Селениа, е за моя ДВГ е Селениа Турбо-Дизел. До момента проблеми с маслото нямам, започва да бута по малко като навъртя с него около 8000 км. а то при мен се сменя на 8 - 10 хил. Така че остава да решиш следващия път дали пак да експериментираш с неподходящо масло, или да постъпиш както ти е написал производителя.
Коментар
-
О’К, не харесвате Селениа - не си купувайте Селениа. Както казах това е морто МНЕНИЕ по въпроса. Да, знам, че по каталог на моя ДВГ му дават максимален разход 0.8 л/1000 км , но за сега максимално съм доливал около 0.5 л/10 000 км , а карам само със Селениа.Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
ogi28b знам колко го дават за моето стило разхода на масло-400мл на 1000(хиляда км), но за някъв VW бях чел че е 1 л/ 1000(хиляда)km )) Не знам какви са тези спецификации, но съгласете се, че са недопустими! Не знам защо го правят до единствения логичен извод който стигнах е, че така се застраховат от ремонт по двигателя докато е в гаранция, но звучи тъпо...Dido_Lyubenov... старата ми кола беше пунто единичка както казах вече с наи-скапаното масло 15W40(не по каталог и не Селеня) не го пипаше и нямаше проблеми! Прави си извода! Знам че за Фиат било добре Селеня така пише и в книжката, но при условие че съм взел със същите характеристики(а във Враца Сити така и не открих Селеня)) не мисля че има проблем.Най-интересното беше че повечето не го бяха чували от тия който сменят масла... а сега ще ви кажа нещо да паднате от смях:Днес като ходих да ми сменят маслото... дадох на тоя маслоджия дето ми препоръча 15W40 щом 10W40 го гори лисчето със спецификация на маслото ми по каталог. На него пишеше:5W40 ACEA A3/B3 (ако не се лъжа по спомени по-горе във форума го коментирахме как точно е спецификацията) ии ония отиде до един друг и го чух да го пита: Абе кво значи тва ))
Коментар
-
Наливай каквото пише в книгата, там трябва да има и други посочени марки освен Селения. Просто не се ебавй с каквото ти падне. Освен тези общи спецификации които са на написани на етикета, има други важни неща с които трябва да се съобразиш при избора на масло. Но тъй като никой не ти дава подробности а са ти написали няколко марки отговарящи на изискванията на производителя на ДВГ, поне с тях се съобрази. Аз съм доволен от Селения, затова ти написах марката. Все пак съм с дизел а ти с бензин, така че има разлка в маслата за твоя и за моя ДВГ.Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Dido_Lyubenov благодаря ти за съветите наистина, но в книжката на Стило пишеше само селеня и характеристиките му... тъй като не можах да намеря селеня и не знаех какви други масла отговарят на него, взех по стандарта на селеня... наистина си прав че може да има и други неща които не са описани в стандарта, но дано поне са близки-би трябвало
Коментар
-
С времето ще си приличи дали съм направил правилния избор, ще пиша тъй като въпросът като моя както виждам е много спорен... е сега ще се провери при харчене на 10в40 и преминаване на 5в40 (по каталог, понеже май всички маслари във Враца твърдят, че 5в40 е само за нови двигатели) какво става с разходът. Разбира се може да има разлики при различни коли, но все пак има голям шанс да се случва това което ще се случи и при менЗа сега съм на мнение че ако разходът с 5в40 се увеличи... ако нямам средства за ремонт ще опитам пък с 15в40, колкото и да е това си е стар мотор а маслото не е пък чак хипер мега зле... може и да станеДано само не съм случил на лошо масло и това да ме заблуди...
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар