Интересна тема, която показва, че точно с най-елементарните неща май не сме много наясно. Нищо, че някои пак се изказват като последна инстанция. Първо да попитам колегата, пуснал темата, дали е съвсем наясно как се мери нивото на маслото? Защото това твърдение за 400 мл разлика между мин и макс на щеката показва, че или не знае как да го мери, или щеката е дефектна. Нивото на маслото се мери на едно и също равно място, след като ДВГ е достигнал работна температура: изключва се, изчаква се 5-10 минути, вади се щеката, избърсва се, потапя се отново и тогава вече се мери. Дори и при малък наклон на улицата показанията на щеката се променят, понякога значително.Сега за разхода: 900 мл. на 10 000 км. е нормален разход. Всеки двигател гори малко масло. Доста интересни неща за разхода на масло могат да се намерят в руските сайтове и форуми. От многото неща, които прочетох там, стигнах до изводите:- до 400 мл. на 1000 км. не измъчвай себе си и майсторите, а доливай и карай- при по-голям разход на масло, вариантите са няколко: продължаваш да доливаш и караш
; продаваш колата; правиш някакъв лек ремонт (смяна на гумички), от който ефектът ще е нулев; правиш ремонт на ДВГ, който обикновено повлича след себе си нови и нови проблемиЗа "тънките" и "дебелите" масла: наистина всички "майстори" препоръчват да минеш на 15W 40, ако 10W 40 го гори. И наистина понякога има ефект. Братовчед ми има пасат 1.6 бензин 1997 г. Гореше му повече от 3 л. 10W 40 полусинтетика на 10 000 км. Първо започна да кара с две смени на маслото годишно. През топлите месеци с минерално 15W 40, през зимните с полусинтетика 10W 40. От 3 години кара целогодишно с минерално 15W 40. През този период е навъртял повече от 60 000 км. Разходът му на масло падна до 1 л. на 10 000 км. и не са се появили никакви проблеми с двигателя. Обаче: защо препоръчват смяната с 15W 40, а не с 10W 50? Този въпрос наистина ме занимава. Нали числото пред W е вискозитетът при ниски температури, а по-важен за разхода на масло е вискозитетът при високи температури. Двигателите горят масло, когато ги настъпиш, особено през лятото - факт.За/против добавките: форумските легенди и митове на тази тема обикновено завършват с "не причинявай това на двигателя си". Защо? Химията напредна много от времето, когато се слагаше червен пипер в радиатора. Добрите добавки (не тези, които се продават в Кауфланд) не служат да уплътниш за кратко издухания двигател, а за да го предпазиш от износване и да увеличиш живота му.И последно: къде отива изгорялото масло? Майстори са ми давали различни отговори. Според някои остава нагар по бутала и на други места, което е много вредно за двигателя. Според други част от изгорялото масло се изхвърля при смяната, а останалата част се изхвърля през изпускателната система и рискът е единствено от запушване на катализатора.
![Smile](https://www.fiatforum.bg/core/images/smilies/icon_smile.gif)
Коментар