Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Stilo гори 900 гр. масло на 10 000км

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #46
    Интересна тема, която показва, че точно с най-елементарните неща май не сме много наясно. Нищо, че някои пак се изказват като последна инстанция. Първо да попитам колегата, пуснал темата, дали е съвсем наясно как се мери нивото на маслото? Защото това твърдение за 400 мл разлика между мин и макс на щеката показва, че или не знае как да го мери, или щеката е дефектна. Нивото на маслото се мери на едно и също равно място, след като ДВГ е достигнал работна температура: изключва се, изчаква се 5-10 минути, вади се щеката, избърсва се, потапя се отново и тогава вече се мери. Дори и при малък наклон на улицата показанията на щеката се променят, понякога значително.Сега за разхода: 900 мл. на 10 000 км. е нормален разход. Всеки двигател гори малко масло. Доста интересни неща за разхода на масло могат да се намерят в руските сайтове и форуми. От многото неща, които прочетох там, стигнах до изводите:- до 400 мл. на 1000 км. не измъчвай себе си и майсторите, а доливай и карай- при по-голям разход на масло, вариантите са няколко: продължаваш да доливаш и караш ; продаваш колата; правиш някакъв лек ремонт (смяна на гумички), от който ефектът ще е нулев; правиш ремонт на ДВГ, който обикновено повлича след себе си нови и нови проблемиЗа "тънките" и "дебелите" масла: наистина всички "майстори" препоръчват да минеш на 15W 40, ако 10W 40 го гори. И наистина понякога има ефект. Братовчед ми има пасат 1.6 бензин 1997 г. Гореше му повече от 3 л. 10W 40 полусинтетика на 10 000 км. Първо започна да кара с две смени на маслото годишно. През топлите месеци с минерално 15W 40, през зимните с полусинтетика 10W 40. От 3 години кара целогодишно с минерално 15W 40. През този период е навъртял повече от 60 000 км. Разходът му на масло падна до 1 л. на 10 000 км. и не са се появили никакви проблеми с двигателя. Обаче: защо препоръчват смяната с 15W 40, а не с 10W 50? Този въпрос наистина ме занимава. Нали числото пред W е вискозитетът при ниски температури, а по-важен за разхода на масло е вискозитетът при високи температури. Двигателите горят масло, когато ги настъпиш, особено през лятото - факт.За/против добавките: форумските легенди и митове на тази тема обикновено завършват с "не причинявай това на двигателя си". Защо? Химията напредна много от времето, когато се слагаше червен пипер в радиатора. Добрите добавки (не тези, които се продават в Кауфланд) не служат да уплътниш за кратко издухания двигател, а за да го предпазиш от износване и да увеличиш живота му.И последно: къде отива изгорялото масло? Майстори са ми давали различни отговори. Според някои остава нагар по бутала и на други места, което е много вредно за двигателя. Според други част от изгорялото масло се изхвърля при смяната, а останалата част се изхвърля през изпускателната система и рискът е единствено от запушване на катализатора.
    Tonight's the night and it's going to happen again and again...

    Коментар


      #47
      snake написа:
      Нивото на маслото се мери на едно и също равно място, след като ДВГ е достигнал работна температура: изключва се, изчаква се 5-10 минути, вади се щеката, избърсва се, потапя се отново и тогава вече се мери. Дори и при малък наклон на улицата показанията на щеката се променят, понякога значително.
      И тук има много митове !За наклона ясно.За нивото на маслото - при загрят двигател имаме разширение и нивото на маслото се покачва.От малък знам - на равно и на студен двигател.
      F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

      Коментар


        #48
        Това за достигането на работна температура не съм си го измислил - пише го в книжката на колата ми. Довечера ще го снимам. Практически няма разлика, но поне от опит съм забелязал, че когато се мери на студен ДВГ, показанията върху щеката са по-мърляви и разляти, а когато се мери на топъл ДВГ, нивото е точно фискирано.
        emzo написа:
        От малък знам - на равно и на студен двигател.
        Ето я и обещаната снимка, с която опровергаваме още един от форумските митове:
        Прикачени файлове
        Tonight's the night and it's going to happen again and again...

        Коментар


          #49
          snake написа:
          Това за достигането на работна температура не съм си го измислил - пише го в книжката на колата ми. Довечера ще го снимам. Практически няма разлика, но поне от опит съм забелязал, че когато се мери на студен ДВГ, показанията върху щеката са по-мърляви и разляти, а когато се мери на топъл ДВГ, нивото е точно фискирано.
          Това не важи при различните автомобили. Виждал съм коли при, които на топъл двг, нищо няма да различиш, всичко излиза мърляво. А пандата например, и на топло и на студено се вижда идеално.
          Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

          Коментар


            #50
            Да приемем, че това не е толкова съществено. Имал съм 4 коли и практически не виждам разлика в показанията при студен и топъл ДВГ. Единствено, както вече казах, поне при моите коли и маслата, които ползвам, при топъл ДВГ (10-ина минути след изключване, НЕ веднага след изключване!) показанията са по-ясни и фискирани.Важното е винаги меренето на нивото на маслото да става при едни и същи условия - нещо, което не се спазва от мнозина. Ако един път мериш сутрин при студен ДВГ, друг път - след като е поработил малко, трети път - след достигане на работна температура, но веднага след изключване на ДВГ, показанията ще са различни. И разбира се - мери се на едно и също, равно място.
            Tonight's the night and it's going to happen again and again...

            Коментар


              #51
              snake написа:
              Да приемем, че това не е толкова съществено. Имал съм 4 коли и практически не виждам разлика в показанията при студен и топъл ДВГ. Единствено, както вече казах, поне при моите коли и маслата, които ползвам, при топъл ДВГ (10-ина минути след изключване, НЕ веднага след изключване!) показанията са по-ясни и фискирани.Важното е винаги меренето на нивото на маслото да става при едни и същи условия - нещо, което не се спазва от мнозина. Ако един път мериш сутрин при студен ДВГ, друг път - след като е поработил малко, трети път - след достигане на работна температура, но веднага след изключване на ДВГ, показанията ще са различни. И разбира се - мери се на едно и също, равно място.
              Съгласен, точно така. Наистина беше добре да се напомни. Скоро едно приятелче се беше паникьосал, че маслото е под минимума, а то мерил на 10 гр. наклон.
              Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

              Коментар


                #52
                Лек ъпдейт- след 800 км, половината от които изминати с над 4 000 оборота по магистрала Тракия, разход на масло няма(или поне не се вижда на щеката). Разбира се, 800 км не са нищо, но ще продължа да меря и да пиша. Меренето се е извършвало винаги на равно разбира се, и при студен двигател-сутрин. Маслото е още ново и не знам, но при старото след тези км забелязвах разлика на щеката.

                Коментар


                  #53
                  Иначе snake тия работи които си ги написал тук, мисля че всеки ги знае включително и аз... благодаря все пак

                  Коментар


                    #54
                    joro87 написа:
                    Лек ъпдейт- след 800 км, половината от които изминати с над 4 000 оборота по магистрала Тракия, разход на масло няма(или поне не се вижда на щеката). Разбира се, 800 км не са нищо, но ще продължа да меря и да пиша. Меренето се е извършвало винаги на равно разбира се, и при студен двигател-сутрин. Маслото е още ново и не знам, но при старото след тези км забелязвах разлика на щеката.
                    Възможно е старото масло да е загубило вискозитета си. Не напълно разбира се но достатъчно, че да се харчи.
                    Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                    Коментар


                      #55
                      Ами ще видим, истината ще си проличи след поне 7-8 хил. км, за сега го гледах редовно просто защото минавам от 10в40 на 5в40... и ме беше страх да не стане по-зле

                      Коментар


                        #56
                        За наклона - твърдо ДА. Автомобилът трябва да е на равна повърхност. А за това кога се мери маслото - мери се на студен ДВГ преди път, а ако е необходимо да бъде измерено по време на пътуването, се прави след като минат най малко 5 минути от угасянето на ДВГ. Това закъснение се дава с цел маслото качено по магистралите и маслото в отсека на разпределния/те вал/ове да може да се утече обратно в картера. В противен случай ще измерите по-ниско ниво от реалното, което може да Ви заблуди и да препълните ДВГ с масло, което от своя страна може да доведе до нежелани ефекти.
                        Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                        Коментар


                          #57
                          joro87 написа:
                          Иначе snake тия работи които си ги написал тук, мисля че всеки ги знае включително и аз... благодаря все пак
                          Само си мислиш, че всеки ги знае . Нали ги гледам на нашата улица: колата с две гуми на улицата, с две на тротоара - а мерят масло. Хората са учудващо некомпетентни за такива елементарни неща. Някои не знаят какво да правят и като ги бутат да запалят, нищо че иначе се правят на много печени. Та именно затова започнах отдалече - с начина на измерване. Щом знаеш как се мери, въпреки, че все още ми е чудно как си измерил тези 400 мл. между мин и макс, тогава остава в сила другото: 900 мл. (не грама) е нормален разход за 10 000 км. и нямаш причини за притеснения.
                          Tonight's the night and it's going to happen again and again...

                          Коментар


                            #58
                            А относно това, че един път от минимума долях 400 гр. и станало на макс, е грешката може и да е моя и да сте прави като се замисля, долях 400, но май си стана по средата,а не на макс...нали все гледам да го поддържам в средата уж

                            Коментар


                              #59
                              Но snake, ти леко си противоречиш защото цитирам те:"...- до 400 мл. на 1000 км. не измъчвай себе си и майсторите, а доливай и карай - при по-голям разход на масло, вариантите са няколко: продължаваш да доливаш и караш ; продаваш колата; правиш някакъв лек ремонт (смяна на гумички), от който ефектът ще е нулев; правиш ремонт на ДВГ, който обикновено повлича след себе си нови и нови проблеми ..."т.е. казваш че до 400 няма проблем нали, а по нагоре или ремонт или доливай и т.н., т.е. не би трябвало да е нормално.За мен литър на 10 000 км си е множко, и ако не се намали ще видим какво ще мислим по въпроса

                              Коментар


                                #60
                                Да, казах 400 мл. на 1000 (хиляда) км., което е равно на 4 л. на 10 000 км. . А твоят разход е по-малко от литър на 1000 км., което наистина е съвсем нормален разход.Това за разход от 4 л./10 000 км. е с уточнението, че става дума за среден разход на масло при активно шофиране, а не цяла година по 5-10 км. ежедневно само в града. И е полу-сериозно, полу-не, но по-скоро е точно така. Ако доливаш 4 литра масло 10W 40 полусинтетика за 10 000 км., това прави 40-50 лв. Повечето коли в България изминават средно 10 000-15 000 км. годишно. Това означава, че долятото масло ще е в границите 40-70 лв. за година. Един ремонт на двигател ще ти излезе минимум 500 лв., т.е. маслото за 7-8 г. Кой кара толкова дълго една кола? И няма гаранция, че ремонтът ще е напълно успешен. Е, сега ако даден двигател при високи натоварвания (например по магистралата) гълта литър на 300 км., въпреки, че в градски условия не е никак маслояден, ремонтът е наложителен.
                                Tonight's the night and it's going to happen again and again...

                                Коментар

                                Working...
                                X