Колеги... почетох доста, но така и не разбрах мнения всякакви, а не разбирам много от масла. Колата е Стило 1.6 16v и на първата смяна на масло и сложих Valvoline Dura Blend 10w40(по каталог е за 5W40, но ми казаха че тъй като по километраж е на 114 000км, а те почти сигурно е не са реални за кола 2003г., е по-добре да сложим 10W40).Сложих 10W40 и за 10 000км изгори близо 1л.-странно предишната ми кола пунто 1995г. не гореше грам беше на много повече км и вървеше с най-евтиното маслоСега трябва пак да го сменя и ми препоръчаха щом 10w40 го гори да сложим 15w40?? Но това не е ли прекалено гъсто-все пак идва и зима.Та въпросите ми са:1. Ако опитам с каталожното 5w40 ще го гори ли повече? 2. Или да опитам отново с 10W40, но друга марка?3. Ако опитам с 15w40 в зимни условия... ще има ли проблем на и без това явно не перфектния двигател(щом гори масло)?Моля да пишат само компетентни които знаят ефекта от смяната на вискозитета в такива случаи, а и бързичко защото маслото не е сменяно от 13 000км и скоро ще имам път да навъртя още 1000
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Stilo гори 900 гр. масло на 10 000км
Collapse
X
-
u_bo
-
1.Щом ти гори полусинтетиката,синтетиката също ще я гори-та и по книжка да е тя.2.Валволина който си сложил не е лош.И да го смениш с друга марка масло с същите параметри няма особен смисъл и ефект.3.Минералното вероятно няма да го пипа,ама докъто не се пробва няма как да се разбере.Това,че е по гъсто няма да ти прави проблеми зимата.Двигателят не е лош,това че твойта гори масло не значи,че "тия мотори горят масло" всичките.Според мен се насочи към клапани,гумички евентуално.114хил нереални км са 300 000+ реални.Няма как да не погорва масълце.Fiat Tipo
Corsa b комби !
Коментар
-
pecata май си прав... ще опитам с 15w40 още по-добре за мен по-евтино е... но се притеснявах само да не придизвиква триене и след 50 000км. да се наложи основен ремонт... Иначе ще опитам първо с него и тогава чак ако го пипа ще се прави проверка на повдигачи гумички... А повдигачите на студен двигател май леко се чуват... освен това като смених свещите по резбата им имаше малко масълце... обаче на цвят изглеждаха добре - ясно е че има някакъв проблем но да се надяваме че за сега е лек и ще може да покарам така доста време преди ремонт. АА и ако отида някъде в тия професионални врачански сервизи да ми измерят компресията дали ще разберат ако за смяна са гумички или задължително трябва да се отвори двигателя? А за 114 000км... толкова пише, но просто по това което гледам съдя че мнооогоо трудно ще да е така Километражите масово се превъртат, че като си взимах кола въобще не ги гледах... даже на 200 000 по бих се доверил щото биха били по-реални За разлика от някои мои приятели, които това е първото нещо което гледат,че почти и единственото, но това е друга тема U_bo ами карам я нормално, понякога натискам понякога не толкова просто нормално, в никакъв случай агресивно като цяло или пък прекалено пенсионерско... знам че това има значение... а между другото мъча я на метан и не знам това дали има значение... Препоръчаха ми някакво масло валволин от варел 15w40(предишното беше от тубичка валволин..), аз обаче попитах за друго тъй като искам да пробвам и с друга марка... показаха ми някакво Тексако ли или нещо подобно... пак варел на горе долу същата цена - 9лв./литър... та да търся ли определена марка... мислех си с толкова ментета(така съм чул) дали не е дори по-добре да избера няква неизвестна марка че поне да е истинска?Предложение за марка?
Коментар
-
joro87 написа:И благодаря за бързите отговори тъй като искам да го сменя утре след работа... и много бях объркан, но явно ще се минава на 15w40 и дано не съсипе двигателя...A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
BO ами сега ще се опитам да ти го обясня по-простичко за до го разбереш- ВЪПРОСЪТ е дали това с ИЗМИСЛЕНОТО 15w40 е експеримент, второ от мин до макс на щеката не ми е повече от 400 гр., трето ква година тия 10 000км ги изминавам за няма и 6 месеца... писна ми на всеки 1000 км т.е. всяка седмица или през седмица да проверявам тъпото масло... ти тва предлагаш а?Защото като го долея си го проверявам като знам че не е добре постоянно сещаш ли се?? Или да карам двигателя за ремонт?Питал съм ги майсторите ей гори ми 1л/10 000км, казват карай така, тва е нормално.Та кво излиза аз питам ти ми викаш колко си тъп че питаш, можеше просто да напишеш-двигателя ти не е за това масло-експериментираш, или 15w40 маслото е боклук, с неясен произход и нз си кво... ти караш и доливаш ли?
Коментар
-
Ами веднъж долях 400мл или айде макс 500 беше на мин и стана на макс-като го сменят побира 3.2 л, твойта може и 5.5 да побира не знам... но ако побира 5.5 нормално от мин до макс да не е само 500 мл. Освен това гледам да не стъпвам нито на мин нито на макс по възможностА отностно 1 за изборът на масло... е да мое решение е, но като не разбирам питам защото иначе все едно да ида на лекар той да ми предпише лекарства, но изборът дали ще ги взема пак е мой нали?Е не мисля че съм квалифициран да направя тоя изборСъщото е и тук- вие които разбирате сте лекарите и диагностицирате... дали 15w40 би навредило на двигателя примерно или да продължа с 10в40 и да правя ремонт защото тва с доливането не ме кефи При условие че 15w40 не е проблем, предпочитам да опитам с него
Коментар
-
Разликата между мин и макс е точно 1л.Пробвай с 5в-40.При смяна трябва да побере поне 4 литра.По нещата, които ги говориш пробвай с някоя друга пръчка за масло от същия автомобил за сверката, та нищо чудно от там да ти идват всичките симптоми.A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
emzo написа:Само аз ли мисля, че тоз двигател е грехота да се кара с 15в40 ?Fiat Tipo 1,4i.e. LPG машина ДзВеРъ ахахаххааххаха
Коментар
-
Според мен колегата по-горе е абсолютно прав. Няма никакъв симсъл да минаваш на минералто, освен цената. През първите 4-5 хил км вискозитета на минералното масло рязко пада, а след това се повишава, т.е. е много нестабилен. Синтетиката е със сравнително постоянни качества - вискозитет.Това колата ти да гори 100гр на 1000км е абсолютно нормално. Много неща можеш да направиш и то без успех. Най-добре си карай и доливай по 500гр на 5000км и си готов.А съветите, които са ти давали разни псевно майстори са напълно извън реалността. Сигурен съм, че повечето от тях са неграмотни, какво останало да прочетат нещо за маслата.Фиат Мареа 1,8 16В, 1999г
Коментар
-
Слагай си 10/40 и доливай и да не ти праска. 20 000 на год не са толкова много айде... Бравото ми гори доста повече от 900 мл и карам повече. На мен лично не ми е дотежало да вдигам бутилката и да доливам за 30 сек масълце. Ако минеш на 5/40 ще го лапа яко, ако минеш на 15 пък може ид а гори по-малко в началото, ама като стане не 5 000 и пак ще гори здраво, може да лопат повдигачи, прецакваш двигателя с лошо мазане с това масло и не на последно място- зимата при големите студове може да имаш грижи със завъртането, независимо дали ти е ок акумулатора- като стане -25 може и да не иска да развърти достатъчно бързо, а във Вр си падат температуритеLancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
Re: Stilo гори 900 гр. масло на 10 000км
joro87 написа:1. Ако опитам с каталожното 5w40 ще го гори ли повече? 2. Или да опитам отново с 10W40, но друга марка?3. Ако опитам с 15w40 в зимни условия... ще има ли проблем на и без това явно не перфектния двигател(щом гори масло)?Моля да пишат само компетентни които знаят ефекта от смяната на вискозитета в такива случаи, а и бързичко защото маслото не е сменяно от 13 000км и скоро ще имам път да навъртя още 1000Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар