Здравейте.От близо два месеца имам проблем с автомобила си. Fiat Punto 1.1 MK1...та пътувайки от София за морето, фиатчето прегря. Принципно го поддържам във върхова форма,понеже ми е подарък от мама а и си ме кефи мнного. Течеше където е водната помпа. Взех си нова(вечна) на SKF. Оказа се,че не е от там. В сервиза ми обясниха за някаква тапа която се е била пукнала. Тапа свързана нещо с налягането. както и да е. Смениха я. На връщане обаче, на Търговище тая тапа изхвърча. Докато си карам със 90-100 и се чу някакво "пук" и отново ми светна индикатора (стрелка за температура на водата нямам) Всчичкия антифриз си беше заминал. Целия двигател беше изпръскан. Докопах се с пътна помощ до сервиз в Шумен. Както и да е. Не знам какво са правили...но тая кола не спира да прегрява. Работи ми вентилатора, проверявах си маркучите (и двата са горещи) понеже мислих,че термостата не ми отваря. Все пак...мисля да го сменя въпреки,че мисля че работи нормално. Не знам на какво се дължи. Цяло лято карам на парно за да дърпа температурата на двигателя. В един момент обаче започва да не "духа" горещ въздух,а с външна температура...и тогава познавам,че скоро ще светне и спирам. Не знам на какво се дължи обаче е доста изнервящо. Не е и гарнитура. Моля ако някой е имал сходен проблем да сподели насоки.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Fiat Punto прегрява...???
Collapse
X
-
кола
Термостата не е скъп и може да се смени 2 болта са това обяснение че парното не духа топло а спира нещо не мога да разбера перката ли спира да върти .Като загре водата включва ли се перката на радятора виж да няма въздух в системата -обезвъздуши е на дълъг път по не трябва да загрявакапачката на разширителния съд работи ли -нали има едно клапанче
-
Перка(не работи или датчикът я включва късно), термостат, радиатор(запушен)... За това се сещам аз. Карах кола, в която цяло лято се греех с включено парно, че и моторче, за да издухва. Минах всички упражнения от смяна на термостат, до изтърбушването и запушването на единия кръг. Накрая се оказа частично запушен радиатор.
Коментар
-
стига с това обезвъздушаване бре, във всяка тема то е основния виновник за прегряването, аз пък не обезвъздушвам въобще, просто след 20 км спирам и си доливам, оставям я сама да се обезвъздушава и проблеми не съм имал за 20те обезвъздушавници. Не е това проблема. Проверява се термостат, радиатор, за течове се проверява, капачката се проверява. Накрая се кара на тест за изгорели газове в охладителната системаLancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
М колега добре дошъл на планетата на 1.1и аз точно като тебе ,че баш пак на прословутия път за морето
при мене изби през гарнитурата , и фарляше вода през въздушния филтър
... И се почна ходене по мъките , почна да хвърля масло от гарнитурата после едно тракане се появи като на клапан ...апак не е клапан
и така карам си я вече 3-4 години и си ходя по ядовете долиам масло на поразия , и тапи пуках на блока , като тебе и гарнитура спуках после пак ... и ми писна и викам си няма да е, взех глава от друг мотор уж се оправих , протека предния семеринг на коляновия вал масло обаче ... Та проблема с маслото още немога го реша
... а твоя проблем е с термостата , ръждясал е и явно не секи път но понякога блокира
... (тъп мотор на Ланчиа епсилон 1.1 ) Успех ....
>>>>>>> Move Bitch Get out of the way!!! Punto is the way !!! <<<<<<Boooooooo>>>>MOVE OVER ->
Коментар
-
Пакумба не се пали толко много!Към колегата с проблема, моя проблем беше, една малка и проста дупчица в една от капачките на цилиндровия блок, съответно след малко повече каране в системата няма достатъчно вода! Получава се въздушна възглавница и перката ми включваше малко преди червеното отделение, в същия момент (зимно време) парното почва да духа хладен въздух! Като се отстрани спуканата капачка, долива се вода/антифриз на Мах, обезвъздуши се системата и перката си включва нормално(малко преди средната черта), а парното не мърда да духа потло и на место като работи колата!Drive or Die!
Коментар
-
mihail.nikolov21 написа:Пакумба не се пали толко много!Към колегата с проблема, моя проблем беше, една малка и проста дупчица в една от капачките на цилиндровия блок, съответно след малко повече каране в системата няма достатъчно вода! Получава се въздушна възглавница и перката ми включваше малко преди червеното отделение, в същия момент (зимно време) парното почва да духа хладен въздух! Като се отстрани спуканата капачка, долива се вода/антифриз на Мах, обезвъздуши се системата и перката си включва нормално(малко преди средната черта), а парното не мърда да духа потло и на место като работи колата!има само "Ламба" :P a "ламбатЪ" като светне понякога е фатално с крива глава и посрана гарнитура ...
>>>>>>> Move Bitch Get out of the way!!! Punto is the way !!! <<<<<<Boooooooo>>>>MOVE OVER ->
Коментар
-
Fiat_Punto11 написа:mihail.nikolov21 написа:Пакумба не се пали толко много!Към колегата с проблема, моя проблем беше, една малка и проста дупчица в една от капачките на цилиндровия блок, съответно след малко повече каране в системата няма достатъчно вода! Получава се въздушна възглавница и перката ми включваше малко преди червеното отделение, в същия момент (зимно време) парното почва да духа хладен въздух! Като се отстрани спуканата капачка, долива се вода/антифриз на Мах, обезвъздуши се системата и перката си включва нормално(малко преди средната черта), а парното не мърда да духа потло и на место като работи колата!има само "Ламба" :P a "ламбатЪ" като светне понякога е фатално с крива глава и посрана гарнитура ...
Drive or Die!
Коментар
-
Иска да каже, че няма стрелка за температура, а като колата прегрее само светва лампа.Ако не спреш веднага сещаш се какво става после.Аз пък съм доволен от този двигател. Супер прост е и поради тази причина е надежден и лесен за ремонтиране когато се наложи._/''''''''''''''''''''''''\_
//---------------\\
[( )== //// ==( )]
|_|'------------'|_| ....Punto
Коментар
-
Анализирах всичко което ми казахте, вярно че малко закъснях с отговора. В крайна сметка след смяна на термостат и всички процедури покрай него, при последното пътуване отново прегря и изхвърли антифриза. Едвам се добрах до сервиз на въже. Оказа се някаква тапа която стои до скоростната кутия.Така и не разбрах за какво служи. Беше изгнила и от там ми губи течност. Тапата струва 6 лева, само че се сваля ск. кутия и отнема около 3-4 часа. Сега пак си е старата ФЪРЧАЛКА. Благодаря Ви,че ми обърнахте внимание. Помогнахте ми доста с диагнозата.
Fiat Punto 55S 1.1 Petrol 1997 a.k.a Space Interceptor
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар