Здравеите,колеги,имам от известно време следният проблем,които се задълбочи донякъде - държеики си скоростния лост усещам голям луфт под ръката си когато караики на свяка предавка освен първа дам рязко газ или я отпусна рязко - въобще при резките промени на режима на работа на двигателя.Веднага реших,че проблемът идва от това,че сваляк,ремонтирах и качвах скоростната кутия преди няколко месеца и съм подкъсал някои от тампоните на двигателя/кутията.Понеже само тампонът от десната страна на колата,откъм самият двигател никога не бях гледал,го свалих след съответните перипетии и установих,че е понапукан доста на места,но още напълно здрав в работещата част,макар и поомекнал.Реших да го сменя за всеки случаи,защото доста отдаваше при напън.След смяната колата съвсем леко се поокроти - промяна почти никавка.Понеже средният тампон,които се хваща отдолу на моста съм го сменял с доста скъп на пирели преди около 2 години и при натист почти на никъде на поддава(старият с пръстче се местеше без усилие),реших да сваля и левия тампон,откъм самата кутия.Та тои беше половината прокъсан и пътник,та го смених и него.Подобрение при вторатя смяна спрямо първата - никакво.Преди луфтът на пета беше наи -осезаем и дори при рязко отнемане или натискане на газта лоста дотолкова бързо и много се преместваше,че няколко пъти е изключвал сам от скорост.Останал без друго поле на деиствие свалих и средния тампон,да го погледна - перфектен е,още е по-твърд и стегнат дори от другите два нови и не е напукан.Върнах го обратно и сега не знам какво да правя.Още след смяната на първия тамапон нещата се поокротиха и станаха по-скоро дразнещи,но искам да го оправя,а идеи нямам откъде идва този луфт,при положение,че двигателят с новите тампони не се отмества повече от нормалното,а преди луфт не е имало.Свалял съм кутията и преди за смяна на съединител и този проблем тогава не се получи.Приводите са свързани кадърно.Проверих за луфтове каретата - не се усеща дори минимален.Помагаите с идеи какво още да гледам?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Движещ се напред назад при включена предавка скоростен лост
Collapse
X
-
Колега, добре е да знаем каква е колата. Гледам че си проверил доста неща.Може проблемът да е в самия скоростен лост. Например при Браво 1.6 се случва повреда в механизма на скоростния лост.Корпусът на скоростния лост е пластмасов и се пуква и след време се чупи.Говоря за ето това Сменя се отдолу като предварително се освобождава ауспуха.Bravo 1.6 / 16
-
Колата е фиат Типо 1,4 моно 94 година,колега.Самият привод за скоростите не е с жила,а с щанги.Една голяма щанга тръгва от лоста отдолу и излиза някъде над хидравличната реика,където е закрепена за един механизъм,наричан от някои колеги "пеперуда".Този механизъм е някакъв малък ад - има иглени лагери,втулки....Търсил съм ремонтен комплект преди време,да си имам просто,но не намерих цял,само едно тампонче.От тази пеперуда тръгват три щанги,които вече командват въответно една "вилка" и пръжина,порвижна нагоре и в двете посоки около оста си,която вътре в кутията контактува на три места с шест възможни позивии,както са и на топката на лоста - командва "вилиците" на синхронизаторите.Самата система в двигателният отсек е доста усложнена в сравнение с на други коли.При ВАГ съм свалял с приятел кътия,която има само един единствен лост,които си излиза директно от скоростния и се движи пак,както тази вилка,но е раиската работа просто - фасулска.Трите щанги в отсека са с шарнири на краищата,които са абсолютно заминали,но при тях луфт напред назад има не повече от 1мм,ако има и толкова.По скоро странично се въртет окло ябълките,което не е проблем,докато някоя не изкочи ))Възможно е пеперудата да е дала фира,защото при включване на пета вече започна да хрупа и хърка механизма,но извън кутията.Вътре си влиза скоростта,както трябва и не хърка.Това ми говори за проблем в тази пеперуда,понеже точно от нея е хъркането и хрупането.Някои от лагерите или някоя втулка е дала фира,но без да го сваля не мога да разбера какво е.Наи-вероятно всичко е леш.Това добре,но пак луфт там толкова голям НЯМА,та този проблем не обявнява танците на лоста при промяна на режима на двигателя.Остава ми да е разбит в основата лоста,но като изключим,че проскърцва,като на гумено въединение от години,самият тои при движение на свободна и включване на скорости намясто,на изгасен дригател с амбриаж е напълно стабилен и не се клати или хлопа.Остава ми да е разбито там където пеперудата се държи за реиката и да има голям луфт,които като се усуче напред/назат двигателя около оста на коляносия вал(мислено) да тръгва с двигателя напред,назад,но как тогава превключвам адекватно и как не виждал там такъв голям луфт пак е питанка.Въобще много странен проблем.Fiat Tipo 1,4i.e. LPG машина ДзВеРъ ахахаххааххаха
Коментар
-
Привет! Тъй като ти никъде не споменаваш че изрично си ревизирал дали "пеперудата" е изрядна(говориш само за лувтове),и до колкото имам спомен, единствения начин да се получи дефекта споменат от теб, е полу-блокирало състояние на онази част от пеперудата която лагерува окачено на кормилната рейка, тъй като единия от трите лоста в системата, ако си забелязал е само определяща дистанция до кутията, и затова ако тя блокира частично, може да прдава движението на мотора към скоростния лост, по време на работа! Тоест, когато съчетанието от този лост и "пеперудата" работят коректно, то лоста убира (коригира разтояние) движенията на мотора, ако ли не........... твоята случка! Тоест.......... лагеруването към рейката трябва да е сигурно (свободно)!!!Блокирането е по гадно от лувтове в този случай!Провери и пиши! Успех за сега!П.С. Убеден съм че е това! Май този детаил още не съм изхвърлил............fiat divak
Коментар
-
nikotipo написа:Привет! Тъй като ти никъде не споменаваш че изрично си ревизирал дали "пеперудата" е изрядна(говориш само за лувтове),и до колкото имам спомен, единствения начин да се получи дефекта споменат от теб, е полу-блокирало състояние на онази част от пеперудата която лагерува окачено на кормилната рейка, тъй като единия от трите лоста в системата, ако си забелязал е само определяща дистанция до кутията, и затова ако тя блокира частично, може да прдава движението на мотора към скоростния лост, по време на работа! Тоест, когато съчетанието от този лост и "пеперудата" работят коректно, то лоста убира (коригира разтояние) движенията на мотора, ако ли не........... твоята случка! Тоест.......... лагеруването към рейката трябва да е сигурно (свободно)!!!Блокирането е по гадно от лувтове в този случай!Провери и пиши! Успех за сега!П.С. Убеден съм че е това! Май този детаил още не съм изхвърлил............Fiat Tipo 1,4i.e. LPG машина ДзВеРъ ахахаххааххаха
Коментар
-
Все пак ми се струва, че едни от най-вероятните виновници са тампоните на двигателя. Промяната на режима на двигателя променя натоварването най-вече върху тях. Някой някъде мърда повече. Опитай отново да следиш поведението на двигателя при натисната спирачка и внимателно отпускане на съединителя на място-за да се натовари подобаващо. Би трябвало да се измести и да отговори на въпроса откъде е луфтът.
Коментар
-
Движението се предава от двигателя, който е свързан със скоростната кутия. Ако се заротира повече, разстоянието между опорната точка на купето и двигателя се променя, което довежда до придвижване на лоста. Двигателят наистина е свързан меко, но само донякъде. Луфтовете са също толкова вредни, колкото и твърдата връзка. Според мен, има проблем с опорните точки в долната част на двигателя. Има още една особеност: понеже в повечето случаи лостът е много по-дълъг в горната си част - към ръкохватката, отколкото към долната, то движението в перпендикулярно направление на ръкохватката(напред-назад), ще е в пъти по-голямо от изместването на долната част. Става дума за лост с изместена спрямо центъра опорна точка, най-общо казано. Тоест, ако отношението на дължините е 3:1, то при изместване с 1 см на долната част, ръкохватката ще се измести с 3 см. Пак препоръчвам да се направи тест с натоварване, за да се елиминира или установи като причина луфт в тампоните.
Коментар
-
Emil74 написа:Движението се предава от двигателя, който е свързан със скоростната кутия. Ако се заротира повече, разстоянието между опорната точка на купето и двигателя се променя, което довежда до придвижване на лоста. Двигателят наистина е свързан меко, но само донякъде. Луфтовете са също толкова вредни, колкото и твърдата връзка. Според мен, има проблем с опорните точки в долната част на двигателя. Има още една особеност: понеже в повечето случаи лостът е много по-дълъг в горната си част - към ръкохватката, отколкото към долната, то движението в перпендикулярно направление на ръкохватката(напред-назад), ще е в пъти по-голямо от изместването на долната част. Става дума за лост с изместена спрямо центъра опорна точка, най-общо казано. Тоест, ако отношението на дължините е 3:1, то при изместване с 1 см на долната част, ръкохватката ще се измести с 3 см. Пак препоръчвам да се направи тест с натоварване, за да се елиминира или установи като причина луфт в тампоните.fiat divak
Коментар
-
Окачването на двигателя наистина е проверено,както съм описал - сва от тампоните за зменени,единият беше прокъсан,другият доста омекнал.Трятият е сменян преди време и сега след сваляне е напълно здрав и по-трърд и от новите монтирани тампони.Тест с натоварване беше направен още като монтирах тампните,много лек луфт има при централния/заден тампон,но тои точно е този наи-твърдия.За сравнение : преди да го сменя този тампон преди около 2-3 години старият беше омекнал дотолкова,че се движеше нагоре надолу при натиск с пръстче - съответно и целият двигетел се клатеше.Тогава обаче луфт в лоста нямаше!Проверих днес и дали е блокирал механизма и доколкото видях отгоре,с помощта на лампа - не е блокирал.Пробите извърши,като първо гледам за движение докато отвътре ми сменят предавките,а после на първа и ръчна с отпускане на съединител.В двата случая и третата щанга с пеперудата се движат.Остава ми само,като имам повече време да сваля пеперудата и да се опитам да я отремонтирам елеминираики луфтовете и естествено с поставяне на нови лагери и т.н.Друго не се сещам вече.Fiat Tipo 1,4i.e. LPG машина ДзВеРъ ахахаххааххаха
Коментар
-
Аз карам Типо,беше с 1.4 мотор сега е с 1.6 DOHC и имах проблем с предавките-изключваха ми 3-та,5-та на ляв завой.Смених тампони на мотора,ремонт на пеперудата и накрая се оказа грешна регулировка точно на опорната щанга между купето и кутията.Само че тва е много неприятна процедура-лоста на скоростите е на конзола която се регулира,трябва ти човек в купето да ръчка скоростите-3 та 4 та и ти отдолу гласиш конзолата.Под тръбите на аспуха има една алуминиева обшивка и през нея има отвори за регулировка на въпросната конзола.Сега не мога да ги кажа на изуст но мога да ти ги снимам и да ти ги покажа.И моя скоростен лост има едно проскърцване като на гума откак я имам колата,но не ми се занимава да го правя-получава се от втулки под скоростния лост разбиват се и наскърцват.Щом тампоните са 6 ориентирай се да си регулираш конзолата и си патрон.Подскачането на лоста идва от тая простотия че има променено разстояние в опорната щанга на лоста,при тебе е подскачане ,при мен беше изскачане на предавки направо и трудно влизане на предавка.Поздрави! Надявам се съм ти дал насока.запален фиатаджия
1.6 DOHC with carb Weber DMTR 92/250,???HP-project is finished,LPG tuning
Коментар
-
nikotipo написа:Добре.......... много научно!......... А къде остана ролята на щангата коригираща разтоянието купе-двигател? Разтоянието непрекъснато се променя (по време на работа) на практика, и за това има кой да го коригира! И между другото, този двигател е окачен само долу!!!За мен е важно това че страдащия е вече изследвал проблема окачване джигател! Приключвам!запален фиатаджия
1.6 DOHC with carb Weber DMTR 92/250,???HP-project is finished,LPG tuning
Коментар
-
pablo_pz написа:nikotipo написа:Добре.......... много научно!......... А къде остана ролята на щангата коригираща разтоянието купе-двигател? Разтоянието непрекъснато се променя (по време на работа) на практика, и за това има кой да го коригира! И между другото, този двигател е окачен само долу!!!За мен е важно това че страдащия е вече изследвал проблема окачване джигател! Приключвам!fiat divak
Коментар
-
pablo_pz написа:Аз карам Типо,беше с 1.4 мотор сега е с 1.6 DOHC и имах проблем с предавките-изключваха ми 3-та,5-та на ляв завой.Смених тампони на мотора,ремонт на пеперудата и накрая се оказа грешна регулировка точно на опорната щанга между купето и кутията.Само че тва е много неприятна процедура-лоста на скоростите е на конзола която се регулира,трябва ти човек в купето да ръчка скоростите-3 та 4 та и ти отдолу гласиш конзолата.Под тръбите на аспуха има една алуминиева обшивка и през нея има отвори за регулировка на въпросната конзола.Сега не мога да ги кажа на изуст но мога да ти ги снимам и да ти ги покажа.И моя скоростен лост има едно проскърцване като на гума откак я имам колата,но не ми се занимава да го правя-получава се от втулки под скоростния лост разбиват се и наскърцват.Щом тампоните са 6 ориентирай се да си регулираш конзолата и си патрон.Подскачането на лоста идва от тая простотия че има променено разстояние в опорната щанга на лоста,при тебе е подскачане ,при мен беше изскачане на предавки направо и трудно влизане на предавка.Поздрави! Надявам се съм ти дал насока.Fiat Tipo 1,4i.e. LPG машина ДзВеРъ ахахаххааххаха
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар