Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Нещо стана с двигателя

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Нещо стана с двигателя

    Значи, прибирам се днес от работа и както си карам (на метан) изведнъж две детонации, след което колата губи мощност и започва да придърпва. Минавам на бензин - същата работа. На свободен ход оборотомера играе между 700 и 900 об./мин. За да се прибера, трябваше да форсирам периодично на полусъединител. Добре, че ми се случи на 2-3 км. от вкъщи. Форсирането също става някак нестабилно. Двигателя трепери на празен ход, сякаш е на три цилиндъра или се дави.Какво направих:1. Проверих, дали затваря клапана на метана и поне от това, което се чува, като чукване при превключване на ключето, мисля че затваря.2. Отвъртях капака на двигателя (аз съм с бобина на всеки цилиндър) да проверя, дали не е заминала някоя бобина. Мислех да меря с мултицета, но вече беше започнало да се стъмва и в крайна сметка се отказах. Та значи въпросите са ми: - От какво може да се е получило това с оборотите и мощността?- Какво да правя оттук на татък - каква диагностика, цени, майстори? Благодаря ви предварително.

    #2
    Re: Нещо стана с двигателя

    filiar написа:
    Значи, прибирам се днес от работа и както си карам (на метан) изведнъж две детонации, след което колата губи мощност и започва да придърпва. Минавам на бензин - същата работа. На свободен ход оборотомера играе между 700 и 900 об./мин. За да се прибера, трябваше да форсирам периодично на полусъединител. Добре, че ми се случи на 2-3 км. от вкъщи. Форсирането също става някак нестабилно. Двигателя трепери на празен ход, сякаш е на три цилиндъра или се дави.Какво направих:1. Проверих, дали затваря клапана на метана и поне от това, което се чува, като чукване при превключване на ключето, мисля че затваря.2. Отвъртях капака на двигателя (аз съм с бобина на всеки цилиндър) да проверя, дали не е заминала някоя бобина. Мислех да меря с мултицета, но вече беше започнало да се стъмва и в крайна сметка се отказах. Направи ми впечатление, обаче че беше пропуснало масло около първите два цилиндъра. Та значи въпросите са ми: - От какво може да се е получило това с оборотите и мощността?- Възможно ли е да има връзка с маслото около свещите (бобините)?- Това с маслото на какво се дължи и опасно ли е?- Какво да правя оттук на татък - каква диагностика, цени, майстори? Благодаря ви предварително.
    Голяма е вероятноста, двигателя ти да работи на 3 цилиндъра и да имаш повредена свещ, а от там и пробив на бубината!На системата Хитачи, това и е честия проблем! Извади свещите и сам ще разбереш в кой цилиндър е проблема!После размени две от бубините и ако проблема се окаже в друг цилиндър, значи е бубина!

    Коментар


      #3
      Re: Нещо стана с двигателя

      hit-ko написа:
      Голяма е вероятноста, двигателя ти да работи на 3 цилиндъра и да имаш повредена свещ, а от там и пробив на бубината!На системата Хитачи, това и е честия проблем! Извади свещите и сам ще разбереш в кой цилиндър е проблема!После размени две от бубините и ако проблема се окаже в друг цилиндър, значи е бубина!
      Извинявай за глупавия въпрос, но как точно да разбера в кой цилиндър е проблема, като извадя свещите? Идеята е да да се изключват цилиндрите един по еднин ли? И за бобините не разбрах точно как да установя, коя е заминала. Не става ли със замерване с мултицет или пак да разединявам проводниците?

      Коментар


        #4
        Ако наистина се окажат свещи или бобина (дай-боже да не е нещо по-сложно) какви да купя?Има ли нещо, което би могло да причинява подобен проблем освен, че компютъра ми е Хитачи?

        Коментар


          #5
          Провери дали не се е откачил някой маркуч (ваккум) и да смуче въздух.
          125s/1600ccm/100ps

          Коментар


            #6
            FIAT 125s написа:
            Провери дали не се е откачил някой маркуч (ваккум) и да смуче въздух.
            А, звучи логично, тъй като всичко се получи след детонациите. Къде да го търся?

            Коментар


              #7
              Да не ти си е пръснал смукателния колектор?
              no pain no pain

              Коментар


                #8
                Re: Нещо стана с двигателя

                filiar написа:
                hit-ko написа:
                Голяма е вероятноста, двигателя ти да работи на 3 цилиндъра и да имаш повредена свещ, а от там и пробив на бубината!На системата Хитачи, това и е честия проблем! Извади свещите и сам ще разбереш в кой цилиндър е проблема!После размени две от бубините и ако проблема се окаже в друг цилиндър, значи е бубина!
                Извинявай за глупавия въпрос, но как точно да разбера в кой цилиндър е проблема, като извадя свещите? Идеята е да да се изключват цилиндрите един по еднин ли? И за бобините не разбрах точно как да установя, коя е заминала. Не става ли със замерване с мултицет или пак да разединявам проводниците?
                ами вадиш една по една бобините и ако при изваждането на някоя от тях двг не си промени работата значи имаш проблем с нея после я разменяш с някоя от останалите 3 и така разбираш проблема в коя бобина е
                TEMPRA 1.8 SW.SLX-продадена и заменена със БМВ 318TDS
                UNO 1.0 FIRE

                Коментар


                  #9
                  Открих проблема :D :D :D . Между въздушния филтър и всмукателните колектори има един метален пръстен с множество кръгли отвори, закрити от гумено пръстенче. Вероятно това е някакъв клапан, но не съм сигурен. Та това гумено пръстенче се беше изместило, предполагам от детонациите и беше открило част от отворите. Явно, че от там двигателя е засмуквал по-голямо количество въздух и се е получавала бедна смес. Наместих го и всичко се оправи. Благодаря за съветите .

                  Коментар


                    #10
                    Това е "бушона" на всмукателния колектор
                    no pain no pain

                    Коментар


                      #11
                      AlBundy написа:
                      Това е "бушона" на всмукателния колектор
                      Слава богу че е само той. Направо не мога да повярвам, че е нещо толкова просто, но ако не го знаеш и закъсаш на дълъг път, яко ти дупе. То и разхода сигурно ще стане като на космически кораб.

                      Коментар


                        #12
                        Умно измислено и просто като конструкция. Следващия път като гръмне да знаеш, че е там.
                        no pain no pain

                        Коментар


                          #13
                          filiar написа:
                          AlBundy написа:
                          Това е "бушона" на всмукателния колектор
                          Слава богу че е само той. Направо не мога да повярвам, че е нещо толкова просто, но ако не го знаеш и закъсаш на дълъг път, яко ти дупе. То и разхода сигурно ще стане като на космически кораб.
                          Това е кихалка, за да пази дебитомера и други неща Положителното е, че се е отворил ластика, а не е станала по-голяма беля Провери си все пак запалителната уредба, защото детонации най-често са от отечки по запалването. Малка е вероятноста да е от бедна смес
                          http://free.bol.bg/dodo155/AlfaRomeo/Punto_JTD_all.JPG
                          Alfa Romeo 147 07' 1.9 JTDm Q2
                          FIAT Punto 02' 1.9 JTD
                          FIAT Punto 99' 1.7 TD

                          Коментар


                            #14
                            Не врат, ами шия
                            no pain no pain

                            Коментар


                              #15
                              Dodo 155 написа:
                              Това е кихалка, за да пази дебитомера и други неща Положителното е, че се е отворил ластика, а не е станала по-голяма беля Провери си все пак запалителната уредба, защото детонации най-често са от отечки по запалването. Малка е вероятноста да е от бедна смес
                              Онзи ден бях на компютърен реглаж на метановата. Трябваше да изчакам да мина около 600 км. за да ми се раздвижат мембраните. От тогава почна да гърми, въпреки, че не много често. Два три пъти ми се е случило. До преди това карах на мои настройки с много тестове. Бях го-напаснал на едно положение, където се държеше много стабилно. Въпроса е, че диапазона на този стабилитет, при въртене на болта за ниски обороти беше много малък. Ако отворя малко започва да се дави и да работи на пресекулки, ако затворя малко - на пръв поглед добре, но като я подкарам и почва да гърми.А относно запалителната уредба задължително ли е да отида на диагностика, или мога и сам да направя някои тестове?

                              Коментар

                              Working...
                              X