Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Висока температура и рязко загряване на дизел.ПОМОЩ!!!

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    wwalker написа:
    Не отварящ термостат води до прегряване, което ти издухва гарнитурата -> Кое точно не ти е ясно?
    Това е ясно,термостата дори да е умрял, е в полуотворено положение не е в затворено, защото колата трудно достига работна температура. Трябва да е 35 градуса и да се набия в задръствания за да стигне стрелката до средата. И това не обяснява от къде идва въздуха в системата. Нещо не се разбираме, вие ми казвате "смени си термостата и нещата ще се оправят"... ОК, но като го сменя колата ще достига нормална работна температура и ще се охлажда нормално което е така но пак казвам, не разбирам защо смяната на термостат ще предотврати вкарването на въздух в системата? Разбирам, че като го сменя колата ще се оправи при достигане на работна температура и при охлаждане но другото както написах по-горе не разбирам!!!

    Коментар


      #32
      Смяна на термостата няма да ти оправи гарнитурата, както и смяна на гарнитурата няма да ти оправи термостата.Писаха ти вече - смени и термостата, ако не искаш повторение след смяна на гарнитура и евентуално глава.
      The box said "Requires Windows 98 or better", so I installed Linux
      Marea SW 2400 JTD CF2 136CV 100KW "HLX-TOUR DE FRANCE"
      Ex: Brava 1.6 ELX 16V 103 hps '98 LPG Atiker + LC Romano

      Коментар


        #33
        wwalker написа:
        Смяна на термостата няма да ти оправи гарнитурата, както и смяна на гарнитурата няма да ти оправи термостата.Писаха ти вече - смени и термостата, ако не искаш повторение след смяна на гарнитура и евентуално глава.
        Ааааааа така, сега вече се разбрахме. То е ясно, че термостата ще се смени, просто никъде в темата не съм видял, че има съвет за смяна сега на термостата за да не се повтори пак същото. В каква последователност е желателно да стане смяната на термостата. Преди или след свалянето на главата?

        Коментар


          #34
          dolarcho написа:
          Ааааааа така, сега вече се разбрахме. То е ясно, че термостата ще се смени, просто никъде в темата не съм видял, че има съвет за смяна сега на термостата за да не се повтори пак същото. В каква последователност е желателно да стане смяната на термостата. Преди или след свалянето на главата?
          Dido_Lyubenov написа:
          А термостат смени ли ? Или чак като сдухаш още една гарнтура ще разбереш колко е прав колегата за тоя термостат ?
          The box said "Requires Windows 98 or better", so I installed Linux
          Marea SW 2400 JTD CF2 136CV 100KW "HLX-TOUR DE FRANCE"
          Ex: Brava 1.6 ELX 16V 103 hps '98 LPG Atiker + LC Romano

          Коментар


            #35
            Slavi_Lancia написа:
            И още нещо капачката на казанчето ако не държи налягане завирането ти е в кърпа вързано!!!
            Това НЕ Е вярно!Да наистина е факт, че при система под налягане точката на завиране на течността се повишава, но при изправна охладителна система дори и без капачка да караш не трябва да вдига повече от средата. Ако искаш заповядай да ти покажа - Белово-Юндола с пуснат климатик и отвита капачка = стрелката си стои все така в средата.Това че системата е направена да държи около 1 бар налягане е по-скоро с превантивна цел, примерно в не много голяма жега ако не се пусне перката и температурата отиде над 100 градуса да продължи да се движи течност през радиатора и двигателя вместо да заври и да се получи бързо прегряване в следствие на въздуха в системата.А относно пълненето на системата на всички Фиати се прави на студен мотор, развиват се ВСИЧКИ пробки и започва бавно пълнене през казанчето. В момента, в който протече от някоя от пробките плътна струя я завиваш и продължаваш да пълниш и така докато не протече от следващата... и т.н. След това палиш с ОТВОРЕНА капачка и я оставяш да работи докато на включи перката, ако трябва доливаш.
            Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
            Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

            Коментар


              #36
              ilko-gd написа:
              А относно пълненето на системата на всички Фиати се прави на студен мотор, развиват се ВСИЧКИ пробки и започва бавно пълнене през казанчето. В момента, в който протече от някоя от пробките плътна струя я завиваш и продължаваш да пълниш и така докато не протече от следващата... и т.н. След това палиш с ОТВОРЕНА капачка и я оставяш да работи докато на включи перката, ако трябва доливаш.
              Това, вече е направено преди няколко дни. Колата прави следното при напълнена система с охладителна течност: при студен мотор и отвита капачка течността направо излиза от казанчето, по едно време спира и в момента който спре да изтича излизат големи мехури въздух от системата и аз доливам течността. Спира замалко да излиза и след 5 сек пак започва. Абе ясно е, първо се сменя термостата и после отива за сваляне на главата.

              Коментар


                #37
                Не! тук вече нещата са различни, тва трябваше да го кажеш още в началото, че на студена кола бълбука казанчето и фърля вода. Аз разбрах че след като я карате и загрее в задръствания или при натоврване и тогава мята вода. Както и да е, няма смислъл да сменяш термостата сега щом ще се сваля глава, купете си нов и след ремонта при монтажа ще сложат новия, сега за ко да го слагаш само двоина работа. Щон на студен мотор заплена фърля вода и мехури диагнозата е ясна. Тръгнахме в грешна посока от тук
                Проблема е следния: при запалване на студен мотор колата супер трудно влиза в работна температура(поне по датчика вътре на таблото) и след като загрее някъде до около средата и след каране около 20-40км колата изведнъж започва да прегрява.
                Това за мен е термостат, но от последния ти пост нещата вече стоят различно.
                Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
                Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
                Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1

                Коментар


                  #38
                  И в крайна сметка от къде тръгва проблема ??? Прегряване. Кой е виновен за това ?
                  Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                  Коментар


                    #39
                    Момчета, колата вече е в сервиза да я разглабят. Ще пиша за хода на събитията

                    Коментар


                      #40
                      То аз като си мисля, в този случай в термостата може и да няма проблем и да си работи коректно.

                      Коментар


                        #41
                        peho написа:
                        То аз като си мисля, в този случай в термостата може и да няма проблем и да си работи коректно.
                        Диагнозата за термостата е още от преди. По-скоро е за смяна отколкото да е читав, но всичко ще си покаже след като се свали главата. Днес бях в сервиза момчетата леко полека ще я почнат, а пък аз ще пиша да кажа кво е станало, да е полезно за другите колеги който не са минавали през такова нещо(то да не им се налага де) ама никой не знае кога ще му дойде!

                        Коментар


                          #42
                          Такаааа, нещата са следните. Две пукнатини на 2-ри цилиндър, за мое щастие много малки и подлежат на заварка. Завариха ги момчетата, дават гаранций след това и проби и т.н. Главата вече е на мотора, сменени гарнитури на глава, капак на разп. вал, всмукателна гарн, изпускателна гарн. и ТЕРМОСТАТ. Утре я взимам и ще пиша впечатления след ремонта

                          Коментар


                            #43
                            Впечатленията след като взех колата: Добре загрява за дизел, сравнително бързо. Има едно нещо което е малко странно. Някой знае ли защо стрелката на датчика за темп. стой съвсем малко над средата когато колата си се кара нормално в градски или извънградски условия и когато се кара по надолнище с отнета газ темп. пада съвсем малко под средата? иначе колата е супер, тия 75 коня направо как дърпат това купе не е истина.

                            Коментар


                              #44
                              По надолнище засмуквва студен въздух а няма горене, затова се охлажда ДВГ. Тоест от студения въздух който влиза в цилиндрите.
                              Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                              Коментар


                                #45
                                Колега, да не те плаша, но редовно си проверявай маслото и следи за индикации на проблем-най-вече: пресечено масло върху пръчката, повишаване нивото на маслото, бели отлагания по капачката на радиатора. От личен опит, не съм оптимист за заварките по главите. Мястото на заварката създава допълнителни напрежения и се получават нови пукнатини, най-често ДО заварката. Най-лошо е ако смеси маслото с антифриза, защото само за няколко десетки километра, ставаш за основен ремонт... Обикновено първо набива масло в охладителната система(поради разликата в наляганията), а при охлаждане при изгасен двигател-обратно. В следващия момент вместо да смазва, започва да износва двигателя. От доста майстори съм чувал, че сместа на маслото с вода, има корозиращо въздействие за двигателя.

                                Коментар

                                Working...
                                X