Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

По слаба с клима

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    nedialk00 написа:
    явно си е така при нашите коли, примерно на брат ми на форд фокус като го пусна няма никаква разлика почти никаква, може да я усети човек ако я е карал много време без и със климатик, недоловимо се спъва
    Не вярвам да няма разлика.Климатика си е сериозен консуматор на мощност.На мотор 2,3 със 150 коня се усеща.Па на един фокус да не се усеща...Явно има някаъв фокус във "Фокуса" на Форд.
    FIAT FORUM BULGARIA
    Ракията е над политиката

    Видео от Италфест 2011

    Коментар


      #17
      nedialk00 написа:
      явно си е така при нашите коли, примерно на брат ми на форд фокус като го пусна няма никаква разлика почти никаква, може да я усети човек ако я е карал много време без и със климатик, недоловимо се спъва
      значи просто не се е пуснал компресора. Една от причините е темп под 5 градуса навън. Никога не съм карал бензинова кола, на която да не се усеща яко пускането на клима, независимо колко е голям двигателя. Ако е 2.0 турбо може и да не се усети, или 4000 атмосферка... На дизелите доста по-слабо се усеща климата.
      Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
      Fiat Bravo'97 1,6 16v
      Fiat Tempra'91 1,6 mono

      Коментар


        #18
        работи си климатика, та чак замръзваш, е усеща се де, но сравнение с моята кола, все едно няма нищо включено

        Коментар


          #19
          Схемата за изключване на компресора при моменти на ускорение не я бях чувал, но определено има смисъл.Защо ви се вижда чуден факта, че компресора влияе на мощността?!?Аз съм си правил експерименти навремето прекъсвайки възбуждането на алтернатора при запалени фарове.Ми оборотите се променят. Изводът е ясен - алтернаторът консумира енергия от двигателя за да прави ток.И това е съвсем нормално - токът не пада от небето, както и изстудяването на въздуха.Само топлото ни идва "гратис" в автомобила Факт е, че при някои автомобили климатикът наистина влияе по-осезателно на мощността отколкото при други.Като цяло, при по-мощен двигател "спъването" се усеща по-слабо.По-слабо или по-силно са доста субективни понятия но едно е гарантирано - нормално е да падне мощността и да се увеличи разхода на гориво.
          I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...

          Коментар


            #20
            до сега не ми е работил климатка щото така я купих ама сега като го оправих и аз останах учуден как като го пусна и колата се спъва чак ме дразни а уж е 113 коняскоро карах една брава 1,9JTD , цял ден обикалях с нея в града, пусках климатика, спирах го нарочно- е никаква разлика , колата си върви супер за разлика от мареятасега засичам колко ще ми дигне разхода климатика в града
            Fiat Marea 1.8i 16v HLX, 97г.

            Коментар


              #21
              borkoi написа:
              до сега не ми е работил климатка щото така я купих ама сега като го оправих и аз останах учуден как като го пусна и колата се спъва чак ме дразни а уж е 113 коняскоро карах една брава 1,9JTD , цял ден обикалях с нея в града, пусках климатика, спирах го нарочно- е никаква разлика , колата си върви супер за разлика от мареятасега засичам колко ще ми дигне разхода климатика в града
              въртящия момент на дизела не може да се сравни с бензина. Затова и камионите са дизели- товариш, пък не усещат. Е, отделно са по-икономични
              Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
              Fiat Bravo'97 1,6 16v
              Fiat Tempra'91 1,6 mono

              Коментар


                #22
                На колата от профила тази година се наложи и да сменя компресора - изби, и то качествено.До момента за 5 год не съм имал никакви проблеми около климатика.Всеки сезон го обслужвам и допълвам с ~80гр фреон, което е нормално.За тези 5 години не си спомням някога да съм го изключвал принудително ( EC е функцията за това на Мерцедес ), климатроника работи абсолютно винаги.След смяната на компресора обаче, взех да го усещам когато се включва...Аз пък ето на това нямам обяснение.Предишният компресор изобщо не го усещах кога работи и кога не.Докато сега го усещам на тягата, особено когато карам с постоянна скорост като едно леко придърпване.Може би климатика стана малко по-силен ако мога да го кажа така но това може и да е внушение.Факта обаче, че сега усещам кога компресора "прецъква" изобщо не е внушение.Та може би зависи и от състоянието на системата, по-скоро на компресора.Поне аз до такова заключение стигам след горното.Все пак колата е една и съща, карам я вече 6 годинаДоста добре се познаваме за да не ми правят впечатление дори и дребните промени...
                I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...

                Коментар


                  #23
                  А аз какво да кажа с моята 1.4.То в града си е мъчение да караш лятото без климатик,ама още по-голямо мъчение е да караш 1.4 с климатик.
                  Fiat 1.4 12V
                  Не е важно колко струва,важното е да е евтино.
                  Да си втори значи да си първи сред загубилите.
                  Четири часа разглобяване и ровене ми спестява двайсе минути четене

                  Коментар


                    #24
                    Ама пък имаме хубави климатици - веднага тръгва студеното. Карах служебна едно базикне Fabia 1.2 бензин - климатикът и е далеч по-слаб и иска към минута-две да тръгне студено като хората, че и тогава не е чак толкова студено. Като и пуснех климатика и започваха едни странни шумове - някво слабо стържене и прецъкване, най-вече при натоварване(тръгване и изкачване), но и грам не се усещаше да пада мощноста. Даже имаше проблем по едно време(работеше на 3 цилиндъра и харчеше доста, много смотан мотор - наложи се да се отваря на под 50 хиляди!), но пак не се усещаше пад на мощност при пускане на клима.При мойта 1.6 16V - отличен климатик, няма странни шумове докато работи, но спъва много.
                    The box said "Requires Windows 98 or better", so I installed Linux
                    Marea SW 2400 JTD CF2 136CV 100KW "HLX-TOUR DE FRANCE"
                    Ex: Brava 1.6 ELX 16V 103 hps '98 LPG Atiker + LC Romano

                    Коментар


                      #25
                      wwalker написа:
                      ... Fabia 1.2 бензин .... много смотан мотор - наложи се да се отваря на под 50 хиляди!...
                      - Volkswagen мотор...Автоклиматиците се произвеждат и те от няколко различни компании.На Бравото още като го взехме му сменяхме лагер на компресора + допълване с фреон.На 147 к.с. на бензин не се усеща климатика, единствено се усеща при рязко ускорение (колата е леко по-тромава).Съвсем не седят така нещата обаче на метан. Там пусна ли климатика, все едно съм закачил ремарке отзад... Стигам до там, да изключвам климатика при изкачване на малко по-големи нагорнища.

                      Коментар


                        #26
                        wwalker написа:
                        Карах служебна едно базикне Fabia 1.2 бензин - Даже имаше проблем по едно време(работеше на 3 цилиндъра и харчеше доста, много смотан мотор - наложи се да се отваря на под 50 хиляди!), но пак не се усещаше пад на мощност при пускане на клима.При мойта 1.6 16V - отличен климатик, няма странни шумове докато работи, но спъва много.
                        Вдигал ли си и капака някога на тая шкода 1.2 ?Ако го беше вдигнал мнооого щеше да се изненадаш.Можеше да решиш ,че някой ти е откраднал единият цилиндър. И дизела и бензина на този двигател е с по 3 цилиндъраSkoda Fabia 1.2 TDI GreenLine е 3-цилиндров, с по 4 клапана на цилиндърSkoda Fabia 1.2 16v има двигател тип SOHC (един разпределителен вал над клапаните), с атмосферно пълнене. Работният му обем е 1198 cc. Двигателят разполага с 3 цилиндъра, с по 4 клапана на цилиндър
                        FIAT FORUM BULGARIA
                        Ракията е над политиката

                        Видео от Италфест 2011

                        Коментар


                          #27
                          Прав си, единият и не работеше - значи е била на 2 цилиндъра Имахме и една 3 цилиндрова 1.4 TDI - тя пък сутрин докато е студена издаваше звук като от сирена при подаване на газ и хората се оглеждаха Такава си излезе чисто новичка от магазина и коментара на продавача беше, че този модел са така Отново не губеше мощност при пускане на клима.
                          The box said "Requires Windows 98 or better", so I installed Linux
                          Marea SW 2400 JTD CF2 136CV 100KW "HLX-TOUR DE FRANCE"
                          Ex: Brava 1.6 ELX 16V 103 hps '98 LPG Atiker + LC Romano

                          Коментар


                            #28
                            Тази система за изключване на компресора при даване на повечко газ си я има при доста коли.На работната кола 220CDI 125 к.с. пак се усеща пускането на климатика, както и на Пунтото - разбира се в града най-вече. Примерно цяла зима и пролетта карах без климатик и първите дни когато взех да го пускам разликата беше видима, после свикваш и не ти прави впечатление.Извън града поне на дизела не се усеща пуснатият климатик, за бензин не знам защото Бравата нямаше климатик.
                            Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                            Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                            Коментар


                              #29
                              Абе как не ги усещате тези климатици на 1,2 3-цулиндъра не знам, аз дори на либрата, която е все пак 2,4 с нам си колко над 300НМ и пак усещам, макар и супер слабо и хич да не ме нервира, но една идея се спъва преди да развърти турбото. Внимавайте малко повече и ще усетите
                              Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                              Fiat Bravo'97 1,6 16v
                              Fiat Tempra'91 1,6 mono

                              Коментар


                                #30
                                krasio_79bs написа:
                                nedialk00 написа:
                                явно си е така при нашите коли, примерно на брат ми на форд фокус като го пусна няма никаква разлика почти никаква, може да я усети човек ако я е карал много време без и със климатик, недоловимо се спъва
                                Не вярвам да няма разлика.Климатика си е сериозен консуматор на мощност.На мотор 2,3 със 150 коня се усеща.Па на един фокус да не се усеща...Явно има някаъв фокус във "Фокуса" на Форд.
                                Че то на голф 5 гти с 200 + под капака се усеща а какво остава за двигател разполагащ с половината от това. При мен пунтото е 1 тон и въпреки че е 130 коня си е осезаема разликата с климатик и без климатик, а на газ си е направо потрес.

                                Коментар

                                Working...
                                X