Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Загуба в охладителната система?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Загуба в охладителната система?

    От месец съм собственник на Пунто S 1.1 94 г, а и по принцип съм много бос с работата и проблемите на колите. Но като си купих кола и взеха да ми се появяват проблеми които де с майстори де сам взех да си ги решавам. Та накратко, наложи се да сменя датчика дето включва вентилатора на радиатора, след като го свалих се оказа че и бронзовата втулка на вътрешната страна на радиатора е скапана, наложи се да разглобя целия радиатор за да я сменя, после сглобих внимателно всичко и напълних с вода за да се уверя че всичко е нормално, преди да сложа антифриз, отогава съм минал около 300 км и винаги проверявам дали има вода в радиатора и дали има теч, и всеки път се оказва че няма никакъв видим теч а водата намалява с около 100 гр. на 100 км...не знам кой да питам какво може да се случва и към какво да се насоча, предварително благодаря и не ми се смейте ако въпроса ми е тъп...между другото отде се източва водата, че аз вадя тръбите откъм радиатора, друго не се сетих...
    Пунто 1.1 1994 г.

    #2
    Нормално е да губи по малко вода.Възможно е да губи много малко отнякъде, но да не го виждаш, защото от температурата веднага съхне.Ако това толкова те дразни просто сипи една добавка (и то не цялата) в антифриза и си готов.Питай в магазина за нещо качествено, че ментетата много големи поразии правят с кранчето на парното, а и не само...
    == Fiat Stilo == 1.6 16V 103 hp

    На света съществува една единствена гигантска машина, която се командва от пигмеи и това е бюрокрацията. (Оноре де БАЛЗАК)

    Коментар


      #3
      Според мен щом няма теч отвънка или не си обезвъздушил добре (на бравата 2-3 дена след като смених антифриза все наливах по малко щото от въртенето на водата въздуха излиза отгоре и водата съответно пада после сичко си стана по старому). Другия вариант е гарнитурата извади пробката на маслото да видиш да не се е получило некое фрикасе :D Успех!

      Коментар


        #4
        Re: Загуба в охладителната система?

        100 гр. на 100 км...е много,не е нормално.Огледай пак внимателно навсякъде...Още едно място за проверка за теч-радиаторчето на парното-огледай и опипай отдолу пластмасовия кожух на парното,точно по средата,където се свързват двете части,а също и отворите отдолу -отстрани...да не те плаша,но често срещано за тази възраст на колата е да протече радиаторчето...Пунто няма кранче за парното,инфо да не го търсиш...Източването става ,като се откачи най-долния маркуч на радиатора,специална пробка няма.След зареждане на системата обезвъздуши от пробката вдясно горе на радиатора и от другата,на тръбата за парното.Успех !
        Ex. Grande Punto Driver

        Коментар


          #5
          Абе за доливането и аз така си помислих, че излиза въздух отгоре, ама всеки път като погледна все е спаднало, докога да го доливам, мен ме дразни дотолкова да не стане някой гаф, че къвто съм бос ще умра прав, а каква е тая добавка, как се казва, как да обясня на продавача какво търся и колко струва, може ли да направи други поразии, а и маслото го гледам ама си седи нормално, ако има вода в него какво се получава, как изглежда, малллееее засипах ви с въпроси ама не се сърдете, нов шофьор съм с нова (стара кола) и се шашкам....Благодаря за съвета за радиаторчето на парното, ще погледна веднага щом мога, сега вали дъжд....ама къде се намира горе долу това?
          Пунто 1.1 1994 г.

          Коментар


            #6
            РПинципно моята прави следното - пълня я догоре,паля я за да обезвъздушава и доливам пак догоре.Обаче след като загрее един път до нормалната темперетура (90-тина градуса) и я загася започва да изхвърля част от водата.И така аз дори всеки път да си доливам тя си я излива и си я държи на едно ниво около 4-5cm по-ниско от капачката на радиатора.Ако не доливам не я изхвърля.Долея ли дори 100грама си ги връща на първото загряване.Опитай по същия начин да видиш няколко дни дали ще задържи едно и също ниво ако не доливаш т.е. палиш я да работи,доливаш догоре и завиваш капачката,караш каквото караш и като истине отвиваш капачката да видиш какво става с нивото (ще е спаднало гарантирам ти).И така няколко пъти (ама колата да ти загрява до степен да включва перката) и погледни после пак нивото дали се мести - ако все още я губи значи отива някъде (или тече или в маслото).Другото което е възможно е да ти се е прецакала капачката и да изпуска (тя системата прави налягане като загрее и над дадено налягане - мисля 0.9атм започва да изпуска капачката) част от водата при загряла кола.
            Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3

            Коментар


              #7
              mmony написа:
              Благодаря за съвета за радиаторчето на парното, ще погледна веднага щом мога, сега вали дъжд....ама къде се намира горе долу това?
              Средната конзола,най-отдолу.Добавката се нарича Radiator Stop Leak,по-добре течна,напр.Valvoline,струва около 6 лв. Маслото ,ако е смесено с вода е като боза,а също в разширителното съдче може да има маслени петна...
              Ex. Grande Punto Driver

              Коментар


                #8
                Да обобщя: маслото е нормално, не е като боза....обаче тва с обезвъздушаването не съм го правил хич, просто налях вода до MAX, и завих капачката, и после карам карам карам отварям гледам нивото спаднало под MIN, доливам, после пак карам карам карам, гледам пак паднало, пак доливам....обаче различно, веднъж много малко, друг път повече....значи сега ще обезвъздуша по следния начин, сипвам вода до макс, затварям капачката, отварям тапичката вдясно на радиатора и паля, после гася, пак доливам и докато спре да спада, така ли да го направя?
                Пунто 1.1 1994 г.

                Коментар


                  #9
                  Наливаш вода до Мах.палиш,капачката е отворена,чакаш да загрее до раб.температура,отваряш пробката да излезе въздуха/да тече вода без мехури/, доливаш до нормалното ниво и затваряш...Това е .Успех !
                  Прикачени файлове
                  Ex. Grande Punto Driver

                  Коментар


                    #10
                    Да допълня колегата vesko.t :Трябва да имаш още 2 пробки за обезвъдушаване:1 - на тръбата която отива към купето за парното2 - на тръбата която отива към всмукателните тръби да топли инжекцията.

                    Коментар


                      #11
                      да де ама не я пали с развити капачки защото това значи да изтече всичко.Прави го по следната схема :1.източване на охладителната система изцяло (не видях каква ти е колата ама измисляш най-удачния начин).2.развиваш където намериш пробки за обезвъздушаване (обикновенно са така както е казал колегата една на радиатора и една на тръбата за към парното).При мен специално е само една на радиатора.3.отваряш си кранчето за топлото (от врътката на таблото включваш на топло)4.започваш да наливаш вода в системата докато протече през пробките (всичките) и доливащ още малко за да не изтече докато ги завиеш.5.завиваш пробките и доливаш до горе.Въртиш и палиш (някои казват със други без капачка аз лично си я паля без капачка).6.като поработи малко колата доливаш догоре съда бамваш капачката и караш.Като се вънреш я оставаш да изстине хубаво и вдигаш капака да видиш нивото как е.ако трябва доливаш до нивото мах.Завиваш капачката и периодично си я проверчваш само на студен двигател.Трябва да задържи едно константно ниво.ако караш с антифриз той се изпарява от жегите и се губи - нормално е ама незнам 100грама на 100км в нормата ли е.НЕ съм си засичал разхода на охладителна течност
                      Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3

                      Коментар


                        #12
                        Много благодаря за всички отговори, сега разбрах че всъщност като съм налял просто вода до MAX и съм решил че това е всичко, всъщност нищо не съм направил....при първа възможност ще го направя със обезвъздушаване, както трябва и предполагам че всичко ще е ОК. Благодаря и се радвам че има такъв форум с толкова много хора които са готови да помогнат.
                        Пунто 1.1 1994 г.

                        Коментар


                          #13
                          Ами имаш късмет защото ако проблема е по-сложен се случва да си почакаш докато получиш подходящ отговор.А проблемите с охладитена система край нямат .Успех и после кажи какво си сътворил!
                          Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3

                          Коментар


                            #14
                            Освен всички дадени съвети ти препоръчвам да не караш с вода,налей си антифриз.Сега само докато разбереш дали тече от някъде,карай си с вода,но после с антифриз си е по-добре.

                            Коментар


                              #15
                              Да,защото смазва помпата и удължава живота и многократно.Отделно доколкото съм чувал намалявал ръждясването по системата и охлаждането било по-пълноценно.Недостатъка е че се изпарява и трябва периодично да си доливаш.Засега си карай с вода и като се убедиш че няма проблеми с охлаждането си и сипи антифриз и си доливай като намалее и така.
                              Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3

                              Коментар

                              Working...
                              X