Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Отново разпределителен вал 1.4- 12V

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Отново разпределителен вал 1.4- 12V

    Всичките такива теми прегледах, но никой не е споменал до сега цена на този вал, колко му е излязла смяната. Имаше някъква цена спомената от 1000 лв която според мен е много висока. Някой който го е сменял да каже колко му е излязло. От втора употреба няма смисъл предполагам защото ще е на същото дередже.

    #2
    Ще ми се да му стисна ръката на онзи, който се е "набутал" с 1000лв. за вала. На мен целият ремонт ми излезе 1330лв. Включва:Разпределителен вал - 1бр., Хидравлични повдигачи - 12бр., кобилици - 12бр., гумички за Маслена магисртала - 8бр., Ремонт на глава (фрезоване по равнината, фрезоване гнезда на клапани и подмяна на гумички на клапаните), всички гарнитури..., смяна на масло "Motul" - препоръчвам и маслен филтър. Цената на вала беше 239лв. За съжаление обаче износването на вала е предизвикано от нещо! По мое скромно мнение трябва да се направи една сериозна ревизия на причините, а да не се подменя просто вал...Вал врора ръка не те съветвам да слагаш. Карайки така рискуваш да вкарваш метални частици (по-малки от филтруваните) с маслото и да износваш всичко по-бързо, да блокираш Хидравличен повдигач и кобилицата да счупи нещо от главата (имах такъв). Не те съветвам и да караш така, защото газоразпределението е нарушено и би трябвало разхода ти да е по-голям (при мен беше 16/100). Дано съм помогнал. Успех!
    Fiat Bravo 1.4 12V SPI 1996

    Коментар


      #3
      Вала не е най скъпото нещо при смяната. Един повдигач мисля, че струваше около 50лв в ванто. А като смениш 12бр това са ти 600лв. Ремонта може да падне под 1000 лв ако си купиш по евтини части. А труда е около 100 лв.
      Brava 1.4

      Коментар


        #4
        Ако са наред повдигачите защо да ги сменям. В момента не мога да отделя наведнъж толкова пари.А какво може да стане ако продължа да я карам така- освен вала да продължи да се износва друго може ли да се прецака. Колата не върви както преди ама ще се наложи да го преживея

        Коментар


          #5
          Карайки така рискуваш да вкарваш метални частици (по-малки от филтруваните) с маслото и да износваш всичко по-бързо, да блокираш Хидравличен повдигач и кобилицата да счупи нещо от главата (имах такъв). Не те съветвам и да караш така, защото газоразпределението е нарушено и би трябвало разхода ти да е по-голям.
          Надявам си да си прочел тези редове!?Повдигача беше 30лв./бр., а кобилицата 25лв./бр.Може да се прецени дали е блокирал повдигач. Ако при лек натиск няма никакво движение на стеблото - хвърляй! Кобилиците е възможно да са износени също. Ако не лягат на шииките на клапаните добре или личи износване в зоните на контакт с гърбиците на вала - хвърляй! Трудно е да действаш така със замах, но това е начина! Задължителна е смяната на гумичките за маслената магистрала - 8лв./бр. Нямаш ли пари за ремонт - събери и започвай! Не я карай така. Това е съвета ми, пък теб "каквото акъл те учи"!
          Fiat Bravo 1.4 12V SPI 1996

          Коментар


            #6
            МДам, около 230 лв. е вала чисто нов от Александър ауто, аз оттам го взимах. Кобилиците едва ли са се износили всички, на мене беше само една, на един от клапаните на 1 цилиндър, а наскоро и един приятел сменя вал, и пак само на първи цилиндър се беше износил.

            Коментар


              #7
              И аз сменях вал на Брава 1.4. Това е най-слабото им място. Проблемът най-често възниква от некачествено или не навреме сменено масло. Може и ггумичките под тръбичката за обмазване на вала да се запушат. Като се отвори капачката на маслото, при работещ двигател ако всичко е наред се вижда как от тръбичките пръска масло. Ако не заначи нещо е запушено. Иначе вал си купих за 235лв. от едно магазинче на бул. Левски. Не съм много сигурен дали си заслужава да се купуват части с неясен произход. При такъв проблем е хубаво да се отиде в Ауто Италия или някъде където дават поне минимални гаранции за качество, защото после наново с проблемите. При мен не се бяха износили всички кобилици и затова направих компромис като смених 6. По принцип се сменят всики кобилици и повдигачи (по 12). От тогава съм минал към 15 хил км., като сменям маслото на 7хил. и внимавам за обмазването.

              Коментар


                #8
                dark009 написа:
                Може и ггумичките под тръбичката за обмазване на вала да се запушат. Като се отвори капачката на маслото, при работещ двигател ако всичко е наред се вижда как от тръбичките пръска масло. Ако не заначи нещо е запушено.
                А подлежът ли на отпушване или направо се сменяват?Може ли да се разбере по някакъв начин дали е износен вала, без да се отваря отгоре двигатела?

                Коментар


                  #9
                  Лесен начин за контрол на Маслената магистрала (запушване) е чрез контрол на налягането след маслената помпа. Необходимо е да се изработи една втулка с външна резба М14х0.75 (трябва да се провери, защото не съм съвсем сигурен) и отвор с резба за свързване с манометър (използвах спирачен маркуч М10х1) Поставя се на мястото на датчика за нмасло, а в софтуерите е описано (Workshop 850RPM - 1bar 4000RPM - 4bar) При отклонение в стойностите - явно тгрябва да се предприемат коригиращи действия...
                  Fiat Bravo 1.4 12V SPI 1996

                  Коментар

                  Working...
                  X