Здравейте, един хубав ден след 2 години никакви проблеми с оборотите, когато ми смениха с ново стъпково моторче на БОШ (300 лв) от изведнъж зопочнаха да падат оборотите на празен ход от 800 на 500 и мотора гасне. Това става и когато натисна съединителя да мина на друга предавка, за секунди понякога ако не дам малко газ и пак спира мотора. Закарах я на един сервиз в Пловдив и майстора пръска и почисти където е въздуховода с някакъв спрей, но това не реши проблема. Пак почна да си прави същите номера но странното е, че онзи ден за 3-4 часа се оправи и закова 800 оборота но е било временна работа.В сервиза казаха да оставя стария стъпков мотор да го почистят или да го проверят. Като отидох след 3дни да видя какво става ми казаха, че вътре имало потенциалометър и той бил проблема. странно как са установили тази работа? джаджата небеше пипната и нямаше никакви следи да са го отваряли за да проверат дали има нещо в него повредено. Взех сиго и се усъмних че вообще не са правили нищо по него ... та реших като си е мои да видя що за чаркалъци има вътре .. един електромотор и едни зъбни колелца с някаква пружина.Това стъпково моторче на БОШ полежи ли вообще на ремонт ? Къде може да проверят дали стъпковото моторче е изправно в Пловдив или да си търся втора ръка и къде бихте прероръчали?Някаква идея? .... междувременно натегнах малко жилото на гаста но няма ефект, пак си гасне а може и да не съм натегнал достатъчно жилото. Ясно е че с жилото номера не е решението.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Пробем с стъпковото моторче на bravo 1.2 16V 2000 g. бензин
Collapse
X
-
Колега, след смяната е трябвало да вкарат компютъра в режим на адаптация. Това се прави за да може да се "научи" да работи с новото моторче. Опитай следното: разкачи акумулатора за 15мин. и запали на СТУДЕН двигател, БЕЗ да пипаш газта, остави колата сама да си регулира оборотите докато загрее и я изгаси. Но това едва ли ще помогне, трябва си диагностика...има доста теми по проблема, потърси...Fiat Brava 1,2 16V SX и колело
-
nicko написа:Колега, след смяната е трябвало да вкарат компютъра в режим на адаптация. Това се прави за да може да се "научи" да работи с новото моторче. Опитай следното: разкачи акумулатора за 15мин. и запали на СТУДЕН двигател, БЕЗ да пипаш газта, остави колата сама да си регулира оборотите докато загрее и я изгаси. Но това едва ли ще помогне, трябва си диагностика...има доста теми по проблема, потърси...
Коментар
-
Пробвай сам да си го адаптираш.Откачи акумулатора за 30 минути.После го закачи и дай само на контакт за 1 минута(без да палиш и да натискаш педала на газта).Изключи от контакт,извади ключа за 1 минута,след което отново го вкарай и запали двигателя(пак не натискай газта)и чакай така да загрее до работна тампература.После гасиш двигателя и след това можеш да видиш дали има резултат.Fiat 1.4 12V
Не е важно колко струва,важното е да е евтино.
Да си втори значи да си първи сред загубилите.
Четири часа разглобяване и ровене ми спестява двайсе минути четене
Коментар
-
Колега, моторчето може да се разглоби и почисти. То е съставено от самото моторче и потенциометър. Самото моторче и червяците към него, може да се почистят и смажат, но... то там няма и от какво да се замърсят. Потенциометъра просто се износва и няма как да се възстанови, няма такива вълшебни стрейове, не вярвай на "майсторите", дори и да има ефект, ще е за малко. Това което си слушал за обезмаслители важи за дроселната клапа, но тя се почиства много лесно и през въздуховодите.Само не мога да разбера, след както си бил в сервиз, и си платил за този ремонт, защо не си търсиш правата там??? Подобно ремонт се прави след диагностика, елементарна при това, че точно в моторчето е проблема. И е азбучна истина че след подобна смяна се прави адаптация. Какво, компютър с диагностичен софтуер ли нямат там???Опитай това което ти предлагат колегите за адаптация, но мисля че на този двигател това става само чрез компютър, поне при мен нищо от това което намерих в нета не проработи.Fiat Brava 1,2 16V SX и колело
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар