Здравейте, колегиКолата е Фиат Стило 1.6 16V 2002г. и преди когато изключех от скорост и се движа по нанадолнище моментния разход ми падаше до 2л/100км(по бордовия компютър), но напоследък забелязах следния проблем:При изключване от скорост моментния разход пада мнооогоо по-бавно от преди, и трудно пада по 3л/100км, но освен това по странното е, че когато се движа по този начин по инерция и тръгна да спирам(например за светофар) моментния разход леко се покачва. Понякога при такова каране дори не пада под 7л/100км и при натискане на спирачката става например 8 дори. Много странно? Имате ли идея как точно го отчита бордовия комп- дали той отчита грешно или показанието му е вярно, защото има друг проблем? Напоследък и оборотите ми са леко нестабилни на празен ход, а от доста време като превключвам ако е без междинна газ колата не превключва плавно-леко придърпва. Не знам тези неща имат ли връзка(може би да), но освен всичко карам и на метан(но описаните проблеми по-горе отговарят за каране на бензин разбира се на метан въобще не поглеждам бордовия) и не знам дали е възможно да е нужен някакъв ресет до фабричните настройки, дапатации на дросел клапата и т.н.Ако на някои му е ясен принципа на отчитане на моментния разход и какво може да не е в ред в случай, че е верен моля нека да сподели
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Проблем с моментен разход
Collapse
X
-
Забравих да спомена, че забелязах за този проблем(както и за проблема с леко нестабилните обороти на празен ход) след смяна на ангренажен и пистов ремък, но не казвам, че е от това а само че забелязах за него след това Тъй като преди това карах само на метан, а на метан оборотите винаги играеха хип-хоп и винаги си придърпваше- така и не успяха да я настроят добреТа проблема може да си го е имало и преди смяната на ремъците, а аз просто покарах на бензин след тях и го забелязах чак тогава
-
Другото, което ми прави впечатление е, че когато колата работи на празен ход на едно място и се изфорсира и задържи примерно на 4 000 об./мин. дросел клапата отваря съвсем леко-което не знам нормално ли е(чистена е). Освен това е доста трудничко да задържа точно 4 000 об.-леко играят около 4 000.Не знам всички тези неща имат ли връзка? Силно се надявам всичко да е свързано за да се намери проблема и дано не се налага смяна на дросел клапа или на потенциометър на газта
Коментар
-
nedialk00
-
Колега, компютърът не отчита моментен разход. Той го изчислява. Чрез проста формула според времето на впръскване, налягането на горивото, разни температури и други фактори, компютърът изчислява, че при текущите условия разходът ти е Х литра на 100 км. Значи проблемът е, че по някаква причина факторите от които зависи разходът, не отговарят на условието той да е нула. Трябва да се види с диагностичен софтуер какво точно се случва и какво би трябвало да се случва, за да се види откъде идва разликата и какво кара компютъра да впръсква гориво.
Коментар
-
Тази кола би трябвало да има "CUT-OFF". Когато се движи по инерция и Е НА СКОРОСТ (а не на свободна) и не пипаш педалите разхода е 0/100. Май е само от определена скорост нагоре, но не съм сигурен. На свободна е по-голям, че впръсква малко гориво, колкото за тихи обороти. На кратко, изключването от скорост по нанадолнище е освен ОПАСНО, и не максимално икономично Гледал съм на 1,9жтд и на 2.0 бензин, при горните условия, закачен екускан - дава 0мг/впръскване.П.С. Ако го докара някой до 0/100 на свободна - честито!!! Перпетуум мобилеLancia Lybra 5.20 V.I.S. Automatic
Lancia Lybra SW 1,9JTD
Коментар
-
Айде и аз да кажа. Борд компа никога на Пандата не е показвал под 2/100 моментен разход. В режим на принудителен празен ход е толкова. Ако се движи по инерция показанията са най-различни, защото инжекторите работят, а скоростта се променя. Понеже разхода е с обратнопропорционална зависимост на изминатото разстояние е напълно нормално, по инерция и намаляваща скорост да покаже повече. Движението на свободна не е препоръчително, не че нещо ще се счупи, но освен че е опасно е и неизгодно, защото ЕКУ не спира горивото. Това показание от 2/100 не знам дали е вярно. Според мен то е всъщност 0. Но защо се дисплейва 2 не знам. Средният разход по борд е изключително точен, поне при мен.Ако автомобила е на свободна и се движи и имаш повечко включени консуматори, пак ще показва по-висок моментен разход. По скоро колега, обърни внимание, какво става с разхода по време на принудителен празен ход. При пандата този режим работи до 1300об/мин, без значение на коя предавка си. Просто като стигне 1300 об. се усеща как леко тръгва автомобила, вместо да забавя. Това е момента на пускане на горивото от ЕКУ, защото иначе може да загасне и т.н.Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
Здравейте, колегинещо не ме разбрахте много добре- и аз карам на скорост по големи нанадолнища без газ, но понякога като видя, че светофара е на 200 метра и светва червено изключвам от скорост и леко само натискам спирачката(говоря за движение по почти равно).Както и да е въпросът не беше как е по-правилно да се кара ами по-скоро нормални ли са показанията на борда, и Danchojn отговори, сякаш са нормални. Иначе градско колкото и икономично да се старая да я карам под 10 не пада, но сигурно и това е нормално за тоя двигател. Възможно е и да има някакъв проблем тъй като зимата ми харчеше като че ли пак толкова, а и оборотите напоследак не ме кефят, но за сега не знам къде да я закарам във Враца, че съм се наплашил от тукашните "майстори". Като за начало ще сменя свещите и ще си взема кабел за диагностика за да я върна във фабрични настройки и да покарам на бензин. Не знам с fiatecuscan възможна ли е въпросната адаптация на дросел клапата, както и дали може да проверя ъгъла на запалване дали е правилен?Danchojn доколкото разбрах, под принудителен режим имаш предвид някъде наравно(или лек байр) да я пусна на скорост без да натискам педала при обороти под 1300 и тогава да гледам разхода? Ако все пак някой знае наистина къдърен майстор(който да разбира от токове) в областта нека сподели? Може би няма да е зле да отида и на диагностика на запалването(колата пали малко по-трудно на студен двигател от топъл)?
Коментар
-
joro87 написа:Danchojn доколкото разбрах, под принудителен режим имаш предвид някъде наравно(или лек байр) да я пусна на скорост без да натискам педала при обороти под 1300 и тогава да гледам разхода?joro87 написа:Може би няма да е зле да отида и на диагностика на запалването(колата пали малко по-трудно на студен двигател от топъл)?Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
Аутохит мисля, че се казваше магазина от който взех свещите(не съм на 100% сигурен). Проблема е, че нямам ключ с толкова дълго рамо понеже на мен свещите ми са под бобините набутани доста надълбоко. Опитах с моя не ни ги стигнах. Ще потърся такав ключ, но 100% сместа е по богата защото карам предимно на метан и там колата си попридръпва яко(а придърпване до колкото знам означава богата смес?)Доколкото знам, ако са снежно бели значи е богата смес? Така ли е? И ако са снежно бели това пречи ли на работата им?
Коментар
-
nedialk00
аако са снежно бели сместа е е бедна и ти прегрява горивната камера, ако е така вземай мерки че ще се скапе мотора ако караш продължително време така, а и не гледай керамиката а електродите
Коментар
-
nedialk00
провери си и кабелите сега като стане тъмно да не искрят и направи снимки на свещите като намериш рамо
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар