Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Въпрос за един от параметрите на ФЕС

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Въпрос за един от параметрите на ФЕС

    Колеги, интересува ме какво точно следи параметъра Desired Air Intake Quantity ?
    Fiat Stilo 1.9 JTD 2003г.

    #2
    Желано количество засмукван въздух от мотора. Според компютъра в този момент точно толкова трябва да минава през дебитомера. Според мен с тези стойности "замества" и при неработещ дебитомер.
    Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
    Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

    Коментар


      #3
      Кое взима информация от този параметър ? За какво се използва тази информация ?П.п имам нещо впредвид за това ако може по-подробнно.
      Fiat Stilo 1.9 JTD 2003г.

      Коментар


        #4
        Според мен сравнява тези стойности с показанията на дебитомера. Така "разбира" кога дебитомера не мери вярно. Съответно при изключена букса на дебитомера замества неговите показания с тези от готовата таблица.
        Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
        Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

        Коментар


          #5
          Интересно А да не би случайно "desired air intake quantity" да е количеството въздух, което е необходимо за конкретния режим на рабжота на двигателя. Т.е. Колко си иска според таблиците.И ако дебитомера казва, че е много различно дава грешка. На пример при развалено турбо ... запушен филтър ... повреден дебитомер
          Lancia Lybra 5.20 V.I.S. Automatic
          Lancia Lybra SW 1,9JTD

          Коментар


            #6
            като гледам говорите едно и също, с различни думи
            Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
            Fiat Bravo'97 1,6 16v
            Fiat Tempra'91 1,6 mono

            Коментар


              #7
              Че мери количество въздух ясно, но аз питам кое в двигателя има нужда от тази информация ?
              Fiat Stilo 1.9 JTD 2003г.

              Коментар


                #8
                Еми че как! Това е основата на горивният процес. 1кг гориво и 14.7кг. въздух. Много важен параметър за смесообразуването е количеството на постъпващия въздух.
                Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                Коментар


                  #9
                  Не че разбирам от дизели... На бензин ясно, че съотношението бензин/въздух е основното, но на нафтовите печки принципа май е друг.
                  The box said "Requires Windows 98 or better", so I installed Linux
                  Marea SW 2400 JTD CF2 136CV 100KW "HLX-TOUR DE FRANCE"
                  Ex: Brava 1.6 ELX 16V 103 hps '98 LPG Atiker + LC Romano

                  Коментар


                    #10
                    При дизела няма дросел просто. Но за да пуснеш определено количество нафта трябва да знаеш колко въздух влиза. А съотношението е друго. Нали дизела има повече калории, порциите са други и от там икономичността.
                    Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                    Коментар


                      #11
                      Дизела работи с "излишък" на въздух. Подаваното количество нафта е винаги по-малко от максимално допустимото, което може да изгори с измереният от дебитомера въздух.Съотношението 1 кг. гориво и 14.7 кг. въздух е за бензинови двигатели. Някой колега в друга тема беше писал, че границата при дизела за да не пуши е 1кг. гориво 20 кг. въздух, а реално заводските не пипани дизели са над нея. Това позволява при тези мотори да се извади повече мощност и въртящ момент - има аванс за повече гориво.
                      Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                      Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                      Коментар


                        #12
                        Някакви други мнения по въпроса ?
                        Fiat Stilo 1.9 JTD 2003г.

                        Коментар


                          #13
                          tomsan написа:
                          Че мери количество въздух ясно, но аз питам кое в двигателя има нужда от тази информация ?
                          tomsan написа:
                          Някакви други мнения по въпроса ?
                          ЕКУ-то, за да си управлява правилно ЕГР-а.
                          A20DTH ЖТД ама не баш
                          1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                          Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                          Коментар


                            #14
                            Това е правилния отговор, но не се брои, понеже имаш инфото от първоизточника :D.
                            Fiat Stilo 1.9 JTD 2003г.

                            Коментар


                              #15
                              tomsan написа:
                              Това е правилния отговор, но не се брои, понеже имаш инфото от първоизточника :D.
                              Не мисля, че само за ЕГР-а го използва, защото при изключен дебитомер и затапен ЕГР изпушва повече, което за мен значи че го използва и за количеството гориво.
                              Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                              Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                              Коментар

                              Working...
                              X