Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Вентилация на купето на Пунто 2

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Вентилация на купето на Пунто 2

    Отдавна се каня да попитам собствениците и запознатите с Пунто 2 - само на моето ли толкова слабо му обдухва вентилатора или такава си му е системата. Дори когато е включен на най-висока степен, вдига шум сякаш вилнее буря, а от духалките едвам повява. И това е така независимо дали е на рециркулация или не, независиво то това на къде е насочен въздушния поток. На другата ми кола - Брава - когато включа вентилатора на мах. ще ме отвее от седалката. Може ли причината да е в поленовия филтър, който според мен при рециркулация не би трябвало въобще да е някъде по пътя на въздушния поток. А ако причината е в него къде точно се намира, че нещо не успях да го открия.
    Peugeot 301
    Punto 1.9 JTD - на жената

    #2
    Определено имаш авария по трасето.Поленовия филтър е под жабката. Има пластмасова кутия с 2 два болта за кръстата отверка. Като ги развиеш и филтъра пада.
    Fiat punto 2001г. 1.9DS 60hp 4.9/100 , 4.4/100

    Коментар


      #3
      Марто написа:
      Определено имаш авария по трасето.Поленовия филтър е под жабката. Има пластмасова кутия с 2 два болта за кръстата отверка. Като ги развиеш и филтъра пада.
      това ти е проблема колега и аз го имах смени си филтъра 15-20 лева маи бешелегни отдясно на пода и ще видиш правоъгълник с два витна с кръстата отверка отвиваш и леко дърпаш пластмасата надолу пада капака и бъркаш и вадиш една шеиничка (на нея седи филтара)смени си го и ще се оправи нз на къв принцип е ама и при мен не духаше никак ни циркулация ни отвън
      Шофирай разумно, на пътя не си сам.
      Fiat Stilo Dynamic 1.6 16V 103hp Grigio Sassi
      Mercedes-Benz ACTROS 4141 - The big BOSS :D
      Forever in my heart: Fiat Punto II ELX 1.2i 60к ; MAN TGA 33.360 Blue Bird

      Коментар


        #4
        От филтъра е, защото клапата която затваря потока на външният въздух е ПРЕДИ него. За това и не намираш разлика.При мен трябва да се махне и една кора, като мокет под жабката за да се види капака на филтъра.
        Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
        Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

        Коментар


          #5
          С риска да наспамя темата на колегата да попитам. А дали на същия този филтър може да се дължи че климатика на максимално студено сякаш не духа ледено. Духа си студено ама не намирам голяма разлика между степените. Или може да е от фреона.(и аз съм с пунто МК2).Мерси
          Fiat Punto JTD HLX 1999

          Коментар


            #6
            От филтъра не може да е.При мен от 550 гр. фреон в системата имаше 380 гр. останали. Предполагам никога не е зареждан. След "допълването", защото то си е цяла програма - първо машината тегли фреона от системата, разделя го от маслото и го мери колко грама е. След това създава вакуум в системата и чака 5 минути като следи дали вакуума се задържа - това значи че няма пропуски. Едва след това зарежда с фреон.За да усетиш да духа ледено колата не трябва да е стояла на слънце, за да може по бързо самото купе да се охлади и след 10-на минути каране вече е достатъчно студено. Ако е седяла на слънце всичко се е напекло - таблото и въздуховодите, седалките, ламарината и тази топлина при затворени прозорзи отива точно при теб и си мислиш че климатика не работи както трябва. Е след дозареждането вдига веднага налягане в системата и започва да духа видимо студен въздух, доколкото преди му трябваха 20-30 секунди за да усетиш.
            Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
            Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

            Коментар


              #7
              ilko-gd написа:
              От филтъра не може да е.При мен от 550 гр. фреон в системата имаше 380 гр. останали. Предполагам никога не е зареждан. След "допълването", защото то си е цяла програма - първо машината тегли фреона от системата, разделя го от маслото и го мери колко грама е. След това създава вакуум в системата и чака 5 минути като следи дали вакуума се задържа - това значи че няма пропуски. Едва след това зарежда с фреон.За да усетиш да духа ледено колата не трябва да е стояла на слънце, за да може по бързо самото купе да се охлади и след 10-на минути каране вече е достатъчно студено. Ако е седяла на слънце всичко се е напекло - таблото и въздуховодите, седалките, ламарината и тази топлина при затворени прозорзи отива точно при теб и си мислиш че климатика не работи както трябва. Е след дозареждането вдига веднага налягане в системата и започва да духа видимо студен въздух, доколкото преди му трябваха 20-30 секунди за да усетиш.
              Благодаря ти колега. Ще го имам впредвид .
              Fiat Punto JTD HLX 1999

              Коментар


                #8
                И аз благодаря за отговорите! Все си мислех, че поленовия филтър ще е някъде под предния капак, пък той да се окаже под жабката. Започвам от неговата смяна пак после ще видим...
                Peugeot 301
                Punto 1.9 JTD - на жената

                Коментар


                  #9
                  Да разбудя тази тема с едно въпросче. Възможно ли е след смяната на този филтър и парното да започне да ми духа по силно? Сега си е студенко а докато ме стопли минава цяла вечност.

                  Коментар


                    #10
                    i_marto написа:
                    Да разбудя тази тема с едно въпросче. Възможно ли е след смяната на този филтър и парното да започне да ми духа по силно? Сега си е студенко а докато ме стопли минава цяла вечност.
                    Филтъра на влияе на температурата, когато си пуснеш топло трябва топло да ти духа, проблема е другаде
                    punto HGT

                    Коментар


                      #11
                      Не то духа топло, тази част от системата си работи ок. Проблема е че духа слабо тоест, дори когато работи на 3та или 4та степен се чуства много слабо духане, иначе самата топлина не е проблем там както казах в предишното изречение всичко е наред.

                      Коментар


                        #12
                        А кои модели на Пунто от 99г. нагоре до 2003г., нямат филтър на купето? При мен мисля няма филтър - 1.2 60 к.с. 2001г. и е без климатик.Извинявам се на колегата, че ползвам темата му!

                        Коментар


                          #13
                          Hristo Dimov написа:
                          А кои модели на Пунто от 99г. нагоре до 2003г., нямат филтър на купето? При мен мисля няма филтър - 1.2 60 к.с. 2001г. и е без климатик.Извинявам се на колегата, че ползвам темата му!
                          аз пък си мисля че и ти имаш провери на указаното място
                          Шофирай разумно, на пътя не си сам.
                          Fiat Stilo Dynamic 1.6 16V 103hp Grigio Sassi
                          Mercedes-Benz ACTROS 4141 - The big BOSS :D
                          Forever in my heart: Fiat Punto II ELX 1.2i 60к ; MAN TGA 33.360 Blue Bird

                          Коментар


                            #14
                            Вече го търсих там....и в Аутодатата гледах къде трябва да е но...няма такива болтове за кръстата отверка или нещо, което да подсказва че е там!

                            Коментар


                              #15
                              i_marto написа:
                              Не то духа топло, тази част от системата си работи ок. Проблема е че духа слабо тоест, дори когато работи на 3та или 4та степен се чуства много слабо духане, иначе самата топлина не е проблем там както казах в предишното изречение всичко е наред.
                              Смени си или си почисти /издухай/ филтъра и ще се оправи
                              punto HGT

                              Коментар

                              Working...
                              X