Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Пробег на масло

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Пробег на масло

    Вече четвърта смяна правя на маслото Приста Лидер 10/40 и винаги карам около 15 000км между смените. Никога не се е налагало да доливам, защото нивото не спада много под средата на маслената щека. Маслото е удобрено по стандарт за удължен пробег на МБ 229.3. Предполагам, че това е долу-горе оптималния пробег за смяна, когято ще са използвани повечето ресурси на маслото и няма да се заменя много по-рано от необходимото.
    Фиат Мареа 1,8 16В, 1999г

    #2
    ако я караш на газ, с най-нормално масло пак се кара толкова 13-14 хиляди, не знам каква е цената на това което взимаш

    Коментар


      #3
      nedialk00 написа:
      ако я караш на газ, с най-нормално масло пак се кара толкова 13-14 хиляди, не знам каква е цената на това което взимаш
      Един приятел кара служебен Меган (от нов - вече на 3 години) от както я купиха от Рено и до като беше гаранционна сменяха масло на 20000км. Колата се кара само на гас, а иначе преполагам, че маслото е някакво там на Рено.

      Коментар


        #4
        Колата ми е на бензин. За маслата дори и при стандарт на МБ 229.1. се препоръчва смяна на 15 000 км. А при маслата съотвестващи на стандарт 229.3. не съм чел колко се препоръчва да е пробега. Затова го сменям на 15 000км.
        Фиат Мареа 1,8 16В, 1999г

        Коментар


          #5
          Толкова препоръчват тези стандарти, но когато се сложи на MB. При другите коли пробега се определя от производителя. Едно и също масло се кара различен пробег при различните марки.
          Honda Accord 1.8 115к.с. 96г.
          Honda Civic 1.5 90к.с. 93г.
          FIAT Marea 115 '99 1.8 113hP 182.A2.000
          Powered by Total & Fobos LPG

          Коментар


            #6
            Не се подлъгвайте с този УДЪлЖЕН ПРОБЕГ. Това важи за условията в Европейският съюз. И за нови автомобили, количеството картерни газове е значително по-малко от това на употребявани автмобили, особенно след немалък пробег. Да не говорим, че за България няма производител който да одобрява удълженият пробег заради качеството на горивата.
            FIAT Punto '94, 1.1 Petrol

            Коментар


              #7
              YAROSHKH написа:
              Не се подлъгвайте с този УДЪлЖЕН ПРОБЕГ. Това важи за условията в Европейският съюз. И за нови автомобили, количеството картерни газове е значително по-малко от това на употребявани автмобили, особенно след немалък пробег. Да не говорим, че за България няма производител който да одобрява удълженият пробег заради качеството на горивата.
              прав си!!! ще го помисля!!!
              Фиат Мареа 1,8 16В, 1999г

              Коментар


                #8
                Ами,... просто продавах достатъчно дълго масла, изчетох немалко, а и имам информация от първа ръка.... Просто не е за България Удълженият пробег. За да можем да се възползваме от това качество на маслото има редица условия. 1. Автомобилът да е проектиран за това ( добро уплътняване на бутало-цилиндровата група; добра вентилация на картера; охлаждане на маслото ! ; и не на последно място - малко количество картерни газове чрез добро изгаряне....)2. При автомобилите AUDI, например, има софтуер който изчислява количество "толи" и "студени" стартове, на базата на които преценява качеството на маслото. Отделно, се следи температурата в картера.3. Горивата трябва ад отговарят на строги критерии за качество, което се следи в Европа строго. А, в България, както знаем, нормите са за това, за да не се спазват.Както виждате, нашите автомобили преди .... може би 2005 г, няма как да отговорят на това. Дори и много автомобили след тази година, не могат да се възплзват от Удълженият Пробег, поради това, че не са конструирани да предпазват маслото от окисление.
                FIAT Punto '94, 1.1 Petrol

                Коментар

                Working...
                X