Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Механизъм скоростен лост BRAVA

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Механизъм скоростен лост BRAVA

    Опитах с търсачката ама както винаги 50 страници теми и нищо. Колеги трябва ми някаква схема или снимка на механизма на скоростния лост на колата от подписа ми. По точно в дясната страна има едно ябълковидно шарнирче което задвижва една Г -образна планка когато лоста се мести странично. Тази планка мести жилото което определя позициите на двойките скорости. Там върху сферата би трябвало да има някаква пластмасова втулка която да я обхваща и да влиза в леглото на планката. Всичко при мен се е натрошило и е паднало на долу и не ми се разглабя. Ако се продава като резервна част има вероятност да се направя на гинеколог :D да я сменя от горе без да свалям целия механизъм. Притеснява ме че на осичката на сферата е останал някакъв гумен О-пръстен.
    BRAVA 1.4 12v - 1998г.


    http://vbox7.com/play:124bedab

    #2
    Ето това ти трябва --> МОДЕРИРАНОСъщо така и тази втулка не е лошо да се смени.. така и така ще разглабяш бая: МОДЕРИРАНОПодмяната му става единствено и само отдолу. Махат се гърнетата и се сваля цялата средна конзола като преди това са махнати пластмасите отгоре! Успех!
    ||El Paso Performance|| Мойте обяви ||
    // Fiat Tipo 5-door 1.4 SOHC // Fiat Tipo 1.6 DOHC 3-door Trackday project // Lancia Dedra HF Turbo // Fiat Tempra SW 4x4 //

    Коментар


      #3
      Благодаря, Другия детаил не ми се струва износен.Ябълката на лоста върви даже доста плътно в него. Счупването на втулката се получило /ако вообще е счупена, а не паднала някъде на долу/ защото зегерката поз.4 е изпуснала и цялата ос заедно с планката са се изместили на дясно. Все пак ще се опитам да пробвам от горе. Ще пробвам пък ако не стане ще има разглабяне из основи.
      BRAVA 1.4 12v - 1998г.


      http://vbox7.com/play:124bedab

      Коментар


        #4
        колега голям х.й е разглабянето на скоростният механизъм отдолу, а от горе не знам дали ще успееш...Имах проблем с жилата и го ядох... Един съвет: ако го разглобиш отдолу смажи и жилата, че са цифра а по моргите много трудно се намират...
        Всичко което се затяга с ключ по - малък от №27 е нано технология!!!

        Коментар


          #5
          lov написа:
          Благодаря, Другия детаил не ми се струва износен.Ябълката на лоста върви даже доста плътно в него. Счупването на втулката се получило /ако вообще е счупена, а не паднала някъде на долу/ защото зегерката поз.4 е изпуснала и цялата ос заедно с планката са се изместили на дясно. Все пак ще се опитам да пробвам от горе. Ще пробвам пък ако не стане ще има разглабяне из основи.
          Доколкото разбирам от този пост имаш проблем само със втулката така ли ? Аз втулката съм я сменял отгоре ама за да падне сигурно са е износил тоя корпус на мястото където влиза ръчката която мести жилото за наляво-надясно. При мен беше точно така и въпреки смяната на втулката в последствие пак изпадна и забелязах че се пукнал корпуса, след което и се строши и се наложи смяната му. От тогава тая втулка не изпада! Аз го сменях на подемник обаче и там става сравнително лесно защото имах добър достъп отдолу.
          ||El Paso Performance|| Мойте обяви ||
          // Fiat Tipo 5-door 1.4 SOHC // Fiat Tipo 1.6 DOHC 3-door Trackday project // Lancia Dedra HF Turbo // Fiat Tempra SW 4x4 //

          Коментар


            #6
            Смяната на втулката може да стане и отгоре. Вкарва се от външната страна защото от към ябълката няма място. Избутва се така че да може да се надене после на ябълката. Но при мен се наложи да отварям от долу добре че ме предупреди колегата. След обстоен оглед установих че и другата пластмаса е спукана на 2 места едното където е захващането от долу и другото че е пукната точно където е оста с планката. Там в пластмасата е запресована метална втулка където в двата и края са сложени иглени лагерчета. Дето не знам за какъв Х...й са ги сложили Нито има някакви високи обороти нито някакво натоварване. Ама както вика един колега за пари. Две пластмасови втулки ще свършат цялата работа да не говорим че просто може направо да лагерува и в същата пластмасова капачка. хем там няма да е така охлабено и ще стане по здраво. Бе меко казано направено да се счупи и да си купиш ново. Та тая капачка 50 кинта и втулката още 4. И ако не се внимава като се избиват лагерчетата сумата на ремонта набъбва значително 19 кинта двете. А самото отваряне от долу жива мъка. Ако не си сръчен в ръцете и дълги отвертки че да се извадят скобите дето държат броните жив ужас. Че трябва да се свали цялата генерация и още една купчина ламарини не ми се и приказва. Цялата работа ми отне близо 3 часа на повдигач. О след като вече бях видял колко ми костваше цялата дандания по разглабянето не ми се и разправяше да кърпя въпросния детаил. Можеше да му остържа нова пластмасова втулка и да го отремонтирам ама беше ми вече напищяло и се прежалих да купя нови.
            BRAVA 1.4 12v - 1998г.


            http://vbox7.com/play:124bedab

            Коментар


              #7
              Ами да колега по-добре че си свършил всичко наведнъж. И при мареата точно там се беше спукала пластмасата. На мен самия корпус ми излезе 36 лв с отстъпка и 3-4 лв втулка та 40. Бяхме двама и операцията която ти си описал по цялостната смяна ни отне 2 часа на подемника. Цялата работа е измислена за да е сложна и като се строши да кихнеш едни хубави пари в сервиза! И не са само нашите коли така.. всичко по-ново е нарочно напревено по-сложно и с повече части, които са си общо взето скъпи. При типото например системата е толкова елементарна.. 1 лост със ябълка, един прът и още 3 щанги към кутията. Консумативите са 3 втулки! Вярно не влизат толкова мазно скоростите ама 20 години не е отказала! Безавариина колега!
              ||El Paso Performance|| Мойте обяви ||
              // Fiat Tipo 5-door 1.4 SOHC // Fiat Tipo 1.6 DOHC 3-door Trackday project // Lancia Dedra HF Turbo // Fiat Tempra SW 4x4 //

              Коментар


                #8
                Вчера се заприказвахме с колеги и им показах горната пластмаса. След кратко обяснение кое как работи. Коментара беше следния. Това един първокурсник от техникум да го накараш да го измисли няма да го направи така. Да не говорим дипломиран инженер. Всичко направено колкото се може по сложно само да струва повече. Почвам вече да си отговарям защо по някога китайците в место да изкарат по калпаво то става по добро щото са си спестили някоя инженерна простотия. Както в случая в место да влагат тръбна втулта. Забележете от външната и страна е правена накатка за да хване към пластмасата. Вътрешния размер е шлайфан за да може да се набият лагерите. И като сложим и лагерчетата цената набъбва. И за сметка на това целия механизъм става още по крехък и ненадежден. Мамка му май на есен ще сменя марката с китайско чудо. Поне да не ме е яд от такива простотии. :D
                BRAVA 1.4 12v - 1998г.


                http://vbox7.com/play:124bedab

                Коментар

                Working...
                X