Здравеите колеги,преди малко свалихме кутията на типото поради нов теч,този път от семеринга и...Установих,че грешно съм набедил Валеото си на малко над 3000км за боклук(понеже боксуваше),тъи като предвид в каква маслена баня е работило всъщност съм учуден как колата е тръгвала,че и гуми врътваше,при настъпване ))))Семерингът е заминал,но установих,както и подозирах,че лагерът на входящия вал(по принцип мисля се нарича основен вал) явно е за боклука и трябва да се смени,защото валът има много,ама много голям луфт,което е и видяло сметката на семеринга според мен.След малко ще отварям кутията да я почвам,че по схемите ми се види малък ад ремонта,но исках да питам да не би да има някакъв трик да може да се смени лагера само с отваряне на кутията,но без да се разхвърля всичко вътре?Питам,защото от схемите с които разполагам не виждам в кои краи на вала е лагера,ако е откъм маховика,може и да е възможно да успея да го избия и да набия новия без да махам вала.Прекалено е оптимистично и се съмнявам да е така,но не пречи да почерпя опит от някои сблъсквал се с това,та споделяите наволя
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Смяна на лагер на входящия вал на скоростна кутия на Типо
Collapse
X
-
Кутията се разглобява за няколко минути. Много е лесно и няма уловки. Много е важно предварително да отвиеш... около датчика за задната скорост ще видиш и други болтове и фиксатори - всичко отвиваш. Ако се запънеш нещо - питай ще помагам. А на тоя лагер сепаратора сигурно му го няма и е станал на стружки.Забравих да питам типото какво е. Ако е двувалово или турбодизелово трябва да махнеш с две щанги и фланците за полуоските.
-
///// написа:Кутията се разглобява за няколко минути. Много е лесно и няма уловки. Много е важно предварително да отвиеш... около датчика за задната скорост ще видиш и други болтове и фиксатори - всичко отвиваш. Ако се запънеш нещо - питай ще помагам. А на тоя лагер сепаратора сигурно му го няма и е станал на стружки.Забравих да питам типото какво е. Ако е двувалово или турбодизелово трябва да махнеш с две щанги и фланците за полуоските.Fiat Tipo 1,4i.e. LPG машина ДзВеРъ ахахаххааххаха
Коментар
-
Датчика за скоростомера изобщо не ти е проблема. Той там си остава и не ти пречи. Ако трябваше - щях да ти кажа. Някъде другаде грешиш. Значи - отвиваш болтовете на малкия капак на петата. Махаш го - това е лесно. Отвиваш двете големите гайки на зъбчатките на 5-тата. Отвиваш болтчето, което крепи вилката за оста за включване на 5-тата. Внимателно изваждаш зъбачките и муфата от шлиците, като внимаваш да не хвръкнат "кученцата". Като ги махнеш ще видиш два големи лагера и на тях - зегери. Махаш загерите от тях. После отвиваш датчика за задната и дето ти казах - всичко около него което е с шестограм - мисля че бяха 2 или 3 фиксатора и един болт, който държи опората за задната. Между капака на петата и тялото на кскоростната кутия ще видиш още една отливка - плоска е като фленец и се държи на още един болт. Отвиваш и него и махаш плоската отливка. От там нататък почуквайки двата вала трябва да извадиш кожуха свободен, а всички останали зъбчатки и механизми остават на отливката, която е за към съединителя. Аз с гайковерта разглобявам скоростите за минути.Ето, това трябва да остане в отливката, която е откъм съединителя. Ако обръщаш внимание, датчика за скоростомера е от другата страна на диференцила.
Коментар
-
Колега,златен си,но пак нещо ми убягва.Днес я отворих кутията,но сега преди малко запънах на свалянето на зъбчатките,преди това бях свалил другия капак,смених си лагерите и на двата вала откъм съединителя,защото и другият шумеше доста.Щях да я сглобя пак наопаци,но дистанциращата и фиксираща втулка,на задната ми изпадна и не можах да я извадя и тръгнах да извърша,това,което ти ми описваш.Развих всичко,леко почуках,точно както описвваш валовете,излязоха донякъде и запънаха.Това което пречи е контролния механизъм за вилиците на синхронизаторите.Запъват се в него,а не мога да го сваля.Отгоре е на два болта и там е лесно,но вътре на края на оста му има някакъв болт с незнаина глава,прилича на евреиска звезда,но не мога да го достигна.Иначе извадих вала на вилицата на 1 и 2 скорост,като му развих контрата,но на другия не мога да е развия,а на третия не виждам въобще такава,тои си запъва точно на контролния механизъм.Ще продължавам да го умувам,но наистина не знам защо не се получава,както си го обяснил.Гледаики твоята кутия,виждам,че тоя контролен механизъм си е останал в кужуха,но как си го преминал не знам.Fiat Tipo 1,4i.e. LPG машина ДзВеРъ ахахаххааххаха
Коментар
-
Има,ама не пречат те,става дума за самият лост които управлява сътре вилиците.Баща ми,като му казах,че съм я зарязал за днес отиде да я погледне и ги е изкарал зъбчатките без зор.Не знам аз защо не успях.Наредихме ги и стана всичко,като сниманото отпред и някои реши да врътне и големите лагери и ...ооо чудо,единият от тях стърже на умряло,нищо че няма грам луфт.Та ега трябва да мисля как да го избием,защото с моята скоба не става,а не смея да експерементирам с лостове,защото опора е зъбчатката и просто не става.Марковите скоби са на много красиви цени,та ще търся назаем,че след този труд и зор по сваляне и разглабяне не ми дава сърце д ая затворя с този лагер.Благодаря ти много за съветте,колега,като сглобя колата и я изпробвам ще се похваля от ефекта,след седмица две,че след като кача кутията няма да имам повече време за неяFiat Tipo 1,4i.e. LPG машина ДзВеРъ ахахаххааххаха
Коментар
-
Na4ko_0 написа:Има,ама не пречат те,става дума за самият лост които управлява сътре вилиците.Баща ми,като му казах,че съм я зарязал за днес отиде да я погледне и ги е изкарал зъбчатките без зор.Не знам аз защо не успях.Наредихме ги и стана всичко,като сниманото отпред и някои реши да врътне и големите лагери и ...ооо чудо,единият от тях стърже на умряло,нищо че няма грам луфт.Та ега трябва да мисля как да го избием,защото с моята скоба не става,а не смея да експерементирам с лостове,защото опора е зъбчатката и просто не става.Марковите скоби са на много красиви цени,та ще търся назаем,че след този труд и зор по сваляне и разглабяне не ми дава сърце д ая затворя с този лагер.Благодаря ти много за съветте,колега,като сглобя колата и я изпробвам ще се похваля от ефекта,след седмица две,че след като кача кутията няма да имам повече време за неяFiat Tipo 1,4i.e. LPG машина ДзВеРъ ахахаххааххаха
Коментар
-
Продават,колега,монтирани са и кутията е сглобена и вече на колата,но ме нямаше да я пробвам.Лагерите са SNR и са сменени и четирите,дано да читави,уж са от официален представител.Като видя дали и как върви колата ще понапиша повече и ще пусна и някоя снимка,ако успея да кача.Fiat Tipo 1,4i.e. LPG машина ДзВеРъ ахахаххааххаха
Коментар
-
Такаааа,Минаха около десетини дни от монтирането на кутията,оттогава е карана поне 7-8 пъти колата и около 150 и нагоре километра.Отначалото много бавно и полека с постоянни проверки за течове и предпазливо превключване.После почнах нормално,че и дори яко каране на моменти и засега кутията се държи добре и съм доволен.В началото понеже бях затиснал леко лоста за пета скорост явно съм го бил изкривил минимално и при включване самата лостова система леко прошумяваше,но това изчезна след продължително внимателно включване и пръскане със спреи с MoS2 на пеперудата и шарнирите.Самите шарнири са доста зле,но пакетната цена на щангите доближава 90лв.,а ремонтни компректи с лагерите и тампоните за пеперудата съм търсил преди време и само единия тампон намерих.Този пък под лоста не съм поглеждал даже,но няма луфт там.Снощи явно ми е прокапал единия маншон - запазена марка на свинските опашки,но не разбрах къде слагат оригинални скоби,а не съм се запасил с керпедени и метални за момента.Задна на загряла кутия влиза с леко еднократно хрупане от днес,преди това само с реко усилие,но тя винаги е искала усилие,лостовата система е...бонбон просто bk.gif Днес беше доста горещо и покарах повече,та е възможно и маслото 75в80 да е поизтъняло повечко,защото налях такова вместо SAE80.Все си мисля,че е по-добре,а пък и го взех на цена под тази за 80в90 наливно.Ще получи добавка на лики моли за скоростни кутии,като се опарича,за по-фино смазване на елементите.Доста е прехвалена от изпробвяли я хора.Може да иска и регулировка на съединителя за задната,но ще си покаже.Хъркане няма де.Сега за самия ремонт на кутията - доста е трудоемък,когато човек работи с обикновени инструменти и не знае в какъв ред да разглобява.Започва се разглабяне на кутията от тънката към широката част,сваля се горния капак.Следва да се отхлабят някакси двете гаики на валовете,за която цел помага да се блокират двата вала,като се мърда лоста на кутията и включваме на предавка,а после развиваме болта,които фиксира "вилицата" на синхронизатова на пета предавка и натискаме наролу внимателно докато включим и пета предаква,което става защото вилицата се плъзга наголу по лоста си и не се задеиства блокировката на кутията която пази от включване на повече от една предавка).След като ги лашнем и развием следва да овободим предавките и да разглобим един по един и свалим от вала елементите на пета скорост и зъбчатката на другия вал - лесно е,само иска голямо вмимание със синхронизатова,защото аз дръпнах по-силно вилицата нагоре,при което гривната на синхронизатора изкочи и пружините със цилиндричните съчми изчезнаха и последва голямо веселие.Намерихме ги всички след много търсене,но загубихме пак едната пружина,та сега съм с по-яка,ама...какво да се прави.Внимаваите,че хич не е забавно като се разхвърчи тая пущина,някои да държи две шепи отстрани,ако направите същата беля да си спестите търсенето.После сгобяването на синхронизатора е лесто(поне на този на пета скорост).После металната плоча между него и долния капак се сваля,махат се под нея зегерките на легерите,които стават видими веднага след махането на зъбчаткитеи плочата.След това се отвиват болтовете които държат голямия капак към широката част на кутията - между 8 и 10 болта са,не помня точната броика.Два от тях мисля държат и частта от механизма зе смяна на скоростите,която остава на кутията след махането на щангите,но без да се маха самият раздвижен лост - не е необходимо,а отвън маи не е и възможно.След това отстрани се развиват три болта,които са за съчмите,които притискат лостовете вътре в кутията и ги държат във фиксираните им позиции в зависомост от предавката,както и до тях една четвърта гаика,която е за установката на задната скорост намираща се вътре в кутията.Маха се и датчика за задна скорост.Аз мъчих и дори счупих датчика за скоростомера,а се оказа,че тои дори не трябва да се сваля,защото не пречи.Остава да се свали рамото на съединителя,което се държи на една зегерка отгоре,с което се отваря място с кухината на широката част,където се развиват още три болта.Може в същото време да се свали и капака на семеринга със самия семеринг(тои е набит в леглото си в този капак).При мен това беше задължително,защото смянана на семеринг не беше профилактична,а неизбежна.След развиването на всички тези болтове кутията се разтваря чрез подпъхване на две или три плоски отвертки между големия капак и широката част и се оказва леко усилие,но се внимава да не се нараняват повърхностите,защото там после след изчистване се маже със силикон или друг херметик и се лепи кутията.Аз лично я разцепих лесно до 2см. и после нещо се закучи,оказа се,че не съм посмял да я поразвъртя и понапъна малко повече,но - баща ми го свали за 2мин може би.Просто аз се страхувах да не потроша нещо.При тази операция се почукват леко валовете ,за да излезат горните лагери от леглата си в капака - не са много плътни и не иска голямо усилие.Леко почукване и издърпване на капака нагоре.Така след като се свали кожуха се стига до двата вала със зъбчатките и диференциала.Махат се внимателно лостовете за смяна на предавките,вадят се двата вала комплект внимателно,няма да иска голямо усилие,прави се с двете ръце.После може да махнете диференциала,тои е цял(може и да се раглобява предполагам,но не и сам,така че не е проблем да го махнете да не ви пречи).Следва да се огледа за две съчми,пак цилиндрични,но с обли краища,които са в едни тунели между леглата на трите лоста,както и за една такава много тъкна цилиндрична съчма долу на един от самите лостове - тя пази да не се включват едновременно предавки,но я намерих на земята и след консултация баща ми я сложи,та не рабрах на кои лост е точно,понеже при свалянето не съм видял,че я има въобще.При мен единият лагер,откъм семеринга беше за боклука и смяната неизбежна.Лагерът на другия вал от тази страна много шумеше и и тои доиде на мушка,а горните лагери и на двата вала нямаха никакъв луфт,но шумяха,като единият даже на можеше да се върти по инерция - никакво видимо износване,но пак за смяна.С избиването и набиването се занимава баща ми с негов приятел,понеже нямаме такава скоба и си ги получих набити.Междувременно обезмаслих доколкото мога всички части от корпуса на кутията и ги измих и подсуших.Има магнит за обиране на стружките - него също измих и подсуших.После се фиксира с грес на мястото си,да не пада,както и съчмите в тунелите и се сглобява в обратния ред,като се мажат контактните повърхности със силикон или друг фиксатор/херметик по ваш избор.При смяна само на тези лагери така свършва и ремонтът.Иначе има и иглени лагери на самите предавки по валовете,но реших да не ги пипам въобще.Освен,че щеше да ми скочи още цената на ремонта,изнизването на всички компоненти от валовете е допълнителна занимавка,която ще си иска своето време и е голямо занимание.Аз нямах сили,но шумове по предавките нямам,така че се надявам кутията да изкара и така.Все пак компромис с достъпните лагери не беше направен,а се смениха и четирите със SNR от официалния представител и вносител(уж сертифициран) за страната.Надявам се не са менте.Ще кача и няколко снимки,но са на полусглобената вече кутия,защото преди това нямах как да снимам.Които се справя с англииския език може да погледне Tipo/Tempra Haynes Manual - там има подобно подробно обяснение и снимки на някои от елементите,както и схеми.Определено ще ви помогне за по-пълната ориентация,ако ви се налага такъв ремонт.С оглед на споделеният опит и подробно обяснение,смятам,че макар и без голям и подробен снимков материал темата е полезно да бъде направена важна.Ако имаше такава,когато аз почнах ремонта,щеша да ме улесни значително.Специални благодарности на колегата "/////" за помощта и насоките.Ако тои или някои друг има да добави нещо за доконкретизиране на обясненията нека се включи.Надчвам се и други колеги да споделят как са отстранявали само по-голями и пиквави проблеми.Все пак не сме професионални монтиори всички,че да си пазим хляба.Помагаите,за да ви помогнат.Fiat Tipo 1,4i.e. LPG машина ДзВеРъ ахахаххааххаха
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар