Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Как да оправя изгнилото на калника?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Как да оправя изгнилото на калника?

    Колеги дайте малко акъл за тоя гнилоч как да се оправя в домашни условия много ми се вижда и май е на дьлбоко ако го поткарам с шлаифа да не стане некоя дупка да се чуда как да го оправям пък и тоя заден калник на типото не се сменя като предните примерно .Ако някои се е борил с такова нещо да драсне некои ред мерси .И поздрави на всички.Модерирано заглавиеМодераторски екип на fiat-bg.org
    Мъжът трябва да взима толкова, че колкото и жената да изхарчи, да остава за 1 резервоар и 2 бири!

    Фиат Типо 1.6 i.e некаде около 90 те години
    Фиат Мареа 1.8 16v откъм края на 90 те години

    #2
    Това е почти пробито Шлайф да падне подпухналото и ръждата и пръскаш некъв шпрей Може и малко китче
    LANCIA Y10 1.1 Bosch monomotronik AGU Zavoli Голф 3 1.8
    ВАЗ 2101-73г-екс ВАЗ 2101-74г.екс, самара-екс заз 965а екс Опел кадет екс

    Коментар


      #3
      най-добре да го смениш ако мислиш да я караш колата повече време, иначе шлайфаш китосваш един спрей и ще се задържи

      Коментар


        #4
        На шега бих ти казал да питаш в Опел форума там имат опит с подобни проблеми Иначе ръждицата си е сериозна работа и за домашно справяне...незнам...трябва да се свали тази ръжда със шлайфа...лично аз след това бих ползвал преобразувател за ръжда и след това пак шлайф. Малко кит ако е нужно (а то ще е нужно) шкурене и боя и толкова...това е и най-евтиния вариант в общи линии... ама като знам само за боята колко ще те ръснат...освен ако не си от оптимистите и не го пръснеш със спрей...и отгоре лак Ако не ти пука много много използвай поне Dupli спрей...казва ти го бивш графитаджия Наблегнах на преобразувател за ръжда защото е нещо много хубаво. Няма много общо с коли, но преди време така си бях оправил една пералня която беше нова, но зверски загнила...търкане шкурене и мацане с този преобразувател и после пак шкурене и търкане ефекта беше доста добър Даже после я продадох тази същата пералня Е на вторични ама я продадох
        Renault Megane 1.5dci 110hp. 12г.
        BMW G20 320d xDrive 190hp. 2019г.
        BMW X3 2.0d xDrive 177hp '09г. Ех.

        Коментар


          #5
          Смъкваш ръждата до здрав метал. След това както е казал колегата по-горе, намазване с ръждопреобазувател. После пак шлайфане. Ясно е, че ще се отвори дупка (или няколко). Ако са много големи, от вътрешната страна един-два ката стъкломат и епоксидна смола, за да има здрава основа за кита и да не пропада в дупката. След това запълване със стъкловлакнест кит. После изглаждане с фин кит и шкурене (до P380-400) за постигане на гладка повърхност. Един слой шприц кит и пак шкурене (P600-800), следва финишно шкурене на вода (P1000-2000). След всичко това боя и лак.
          Fiat Bravo 11'97
          1.4 12V A/C

          Коментар


            #6
            Това избилото на снимката е 100% дупка. Отвътре ръждата е яла, яла и вече е излязла отвън. Така като гледам се е надул кита на това място, следователно някой е правил такъв ремонт вече - китосване на дупките. Като гледам също и портокаловия лак и опръскания с боя стоп, това е повече от сигурно. Предполагам, че цялата вежда е така, просто на това място кита се е отлепил - ако го разчоплиш цялото, няма да остане много ламарина. Решението е да се отреже от здраво типо калник и да се завари на твоето. Всичко друго е компромис, който не си заслужава инвестицията, не изглежда добре и не кара повече от 2-3 месеца. Карай го така докато посъбереш парички да го направиш като хората.
            1990 TEMPRA SX 1.4 Carb

            Коментар


              #7
              Аз бих дал друг съвет, сваляш бронята и сваляш всичко ръждясало, преобразувател, кит влакнест, ако трябва малко стъклофазерна лента, после фин кит най-добре на шкурка 400, после шприц кит спрей, 1000 водна, спрей боя има голям избор и може да намериш почти същата като цвят, после лак и си готов, после продаваш колата, защото не се знае какъв гнилоч е отдолу щом е тръгнала по калника...
              --Старата ръжда любов не хваща!--
              156 sportwagon 1,9 jtd 115
              ex Bravo 1.8;ex Ford Focus 1,8 tddi;

              Коментар


                #8
                Tempras написа:
                Това избилото на снимката е 100% дупка. Отвътре ръждата е яла, яла и вече е излязла отвън. Така като гледам се е надул кита на това място, следователно някой е правил такъв ремонт вече - китосване на дупките. Като гледам също и портокаловия лак и опръскания с боя стоп, това е повече от сигурно. Предполагам, че цялата вежда е така, просто на това място кита се е отлепил - ако го разчоплиш цялото, няма да остане много ламарина. Решението е да се отреже от здраво типо калник и да се завари на твоето. Всичко друго е компромис, който не си заслужава инвестицията, не изглежда добре и не кара повече от 2-3 месеца. Карай го така докато посъбереш парички да го направиш като хората.
                Даже не трябва да се реже, защото калника е на болтове! Няма смисъл да правиш този защото вървят по 10-15 лв. Успех!
                ||El Paso Performance|| Мойте обяви ||
                // Fiat Tipo 5-door 1.4 SOHC // Fiat Tipo 1.6 DOHC 3-door Trackday project // Lancia Dedra HF Turbo // Fiat Tempra SW 4x4 //

                Коментар


                  #9
                  xctr написа:
                  Даже не трябва да се реже, защото калника е на болтове! Няма смисъл да правиш този защото вървят по 10-15 лв. Успех!
                  Това щях и аз да кажа...Иначе почти всички Типо-та имат този проблем...На моето е станало дупка и на двата калника и мисля да го сменям целия направо...
                  Fiat Stilo Multi Wagon 1.9JTD 85KW/115к.с. '03 powered by emzo
                  Fiat Punto SX mk2 1.2 44KW/60к.с. '00
                  EX : Fiat Tipo 1.6 i.e DOHC 149C2.046 1585cc. 66KW/90к.с -6250об./мин. - Изповядващ религията FIAT

                  Коментар


                    #10
                    Колега hctr имаш много набито око наистина вече е оправян тоя калник и китосван ама беше малко и след още една година каране стариа кит се е подул и е тръгнало да го яде яко ръждата ама не те разбирам как така е на болтове верно като отвориш задната врата има болтове които са на калника ама нагоре ми се вижда слят с покрива ще сваля пластмасовите капачки теа на покрива до вратата на багажника да вида ако така става отлично купувам нов и тва е пък и отдолу праговете са доста изгнили нема крика каде да сложиш ама пода е здрав не е мръднал само праговете и тоя калник пък и колата е вече 20 годишна те и годинките си казват думата.Иначе мерси на сички колеги ако нестане да смена калника с нов ще е закарам на некой тенекиджиа да вида кви пари ще иска .Поздрави
                    Мъжът трябва да взима толкова, че колкото и жената да изхарчи, да остава за 1 резервоар и 2 бири!

                    Фиат Типо 1.6 i.e некаде около 90 те години
                    Фиат Мареа 1.8 16v откъм края на 90 те години

                    Коментар


                      #11
                      Смени калника най-добре Свалял ли си задната броня да видиш изненадите под нея
                      '93 Tipo 1.8 16V 138hp++?
                      '97 Coupe 16VT 262WHP+

                      Коментар


                        #12
                        Predatorsi написа:
                        xctr написа:
                        Даже не трябва да се реже, защото калника е на болтове! Няма смисъл да правиш този защото вървят по 10-15 лв. Успех!
                        Това щях и аз да кажа...Иначе почти всички Типо-та имат този проблем...На моето е станало дупка и на двата калника и мисля да го сменям целия направо...
                        Почти всички типота, които не са от Италия! На моито имах проблем само над гърловината на резервоара и то беше една дулчица колкото пръст. Отгоре под уплътнението калника е само намазан и не се реже никъде.
                        ||El Paso Performance|| Мойте обяви ||
                        // Fiat Tipo 5-door 1.4 SOHC // Fiat Tipo 1.6 DOHC 3-door Trackday project // Lancia Dedra HF Turbo // Fiat Tempra SW 4x4 //

                        Коментар


                          #13
                          xctr ,утре ще ти снимам мойто под калника ,да видиш за какво става въпрос...Преди няколко месеца го забелязах...Чак ми се реве...Да е само калниците ,не е болка за умиране...Но отдолу се вижда доста изгнило...Даже се чудя дали може да се оправи това...Около бензинопровода от капачката ,всичко е изгнило..
                          Fiat Stilo Multi Wagon 1.9JTD 85KW/115к.с. '03 powered by emzo
                          Fiat Punto SX mk2 1.2 44KW/60к.с. '00
                          EX : Fiat Tipo 1.6 i.e DOHC 149C2.046 1585cc. 66KW/90к.с -6250об./мин. - Изповядващ религията FIAT

                          Коментар


                            #14
                            Ако ви снимам моята ще се уплашите, моята беше като на колегата с синьото типо само че от другата страна поd капачката на резeрвоара беше същото като на снимката и като свалих бронята ужас чак под стопа е разядено и с отверката като бутнах тук там сега можеш 4 пръста да вкараш, само че при мен е много зле понеже и основата на купето където ляга калника е изгнила и трябва да се заварява. Иначе е на 5 болта маи не съм сигурен трябва пак да видя и много силикон.

                            Коментар


                              #15
                              Изглежда имам някой пропуски. Мислех, че само на Темпра задните калници са на болтове. В Интеркар 3000 продават нови калници.van_dal - това упражнение вече е правено веднъж на тази кола - китосване на дупките и продаване. Въпроса е ако stivan_alone го направи повторно, дали на него после като си купува друга кола, няма да му продадат 3 пъти по-голям гнилоч? В случай, че калника е на болтове (като гледам се свалят задната броня и стопа за да се смени), моят съвет към собственика е да го свали и първо да провери какво е състоянието на подкалника (ламарината, на която лежи калника). Почти със сигурност там също ще има дупки и първо да ги завари някой преди да сложи новия калник. Добре е да се обработи новия калник отвътре при бояджията с някакъв антикорозионен грунд и шагрен, защото иначе лугата зимата пак ще го пробие. Транспортния черен грунд е слабо покритие. И не използвайте силикон за уплътнение на фугите, а някой от следните продукти:
                              1990 TEMPRA SX 1.4 Carb

                              Коментар

                              Working...
                              X