Колеги дайте малко акъл за тоя гнилоч как да се оправя в домашни условия много ми се вижда и май е на дьлбоко ако го поткарам с шлаифа да не стане некоя дупка да се чуда как да го оправям пък и тоя заден калник на типото не се сменя като предните примерно .Ако някои се е борил с такова нещо да драсне некои ред мерси .И поздрави на всички.Модерирано заглавиеМодераторски екип на fiat-bg.org
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Как да оправя изгнилото на калника?
Collapse
X
-
nedialk00
най-добре да го смениш ако мислиш да я караш колата повече време, иначе шлайфаш китосваш един спрей и ще се задържи
Коментар
-
На шега бих ти казал да питаш в Опел форума там имат опит с подобни проблеми Иначе ръждицата си е сериозна работа и за домашно справяне...незнам...трябва да се свали тази ръжда със шлайфа...лично аз след това бих ползвал преобразувател за ръжда и след това пак шлайф. Малко кит ако е нужно (а то ще е нужно) шкурене и боя и толкова...това е и най-евтиния вариант в общи линии... ама като знам само за боята колко ще те ръснат...освен ако не си от оптимистите и не го пръснеш със спрей...и отгоре лак Ако не ти пука много много използвай поне Dupli спрей...казва ти го бивш графитаджия Наблегнах на преобразувател за ръжда защото е нещо много хубаво. Няма много общо с коли, но преди време така си бях оправил една пералня която беше нова, но зверски загнила...търкане шкурене и мацане с този преобразувател и после пак шкурене и търкане ефекта беше доста добър Даже после я продадох тази същата пералня Е на вторични ама я продадохRenault Megane 1.5dci 110hp. 12г.
BMW G20 320d xDrive 190hp. 2019г.
BMW X3 2.0d xDrive 177hp '09г. Ех.
Коментар
-
Смъкваш ръждата до здрав метал. След това както е казал колегата по-горе, намазване с ръждопреобазувател. После пак шлайфане. Ясно е, че ще се отвори дупка (или няколко). Ако са много големи, от вътрешната страна един-два ката стъкломат и епоксидна смола, за да има здрава основа за кита и да не пропада в дупката. След това запълване със стъкловлакнест кит. После изглаждане с фин кит и шкурене (до P380-400) за постигане на гладка повърхност. Един слой шприц кит и пак шкурене (P600-800), следва финишно шкурене на вода (P1000-2000). След всичко това боя и лак.Fiat Bravo 11'97
1.4 12V A/C
Коментар
-
Това избилото на снимката е 100% дупка. Отвътре ръждата е яла, яла и вече е излязла отвън. Така като гледам се е надул кита на това място, следователно някой е правил такъв ремонт вече - китосване на дупките. Като гледам също и портокаловия лак и опръскания с боя стоп, това е повече от сигурно. Предполагам, че цялата вежда е така, просто на това място кита се е отлепил - ако го разчоплиш цялото, няма да остане много ламарина. Решението е да се отреже от здраво типо калник и да се завари на твоето. Всичко друго е компромис, който не си заслужава инвестицията, не изглежда добре и не кара повече от 2-3 месеца. Карай го така докато посъбереш парички да го направиш като хората.1990 TEMPRA SX 1.4 Carb
Коментар
-
Аз бих дал друг съвет, сваляш бронята и сваляш всичко ръждясало, преобразувател, кит влакнест, ако трябва малко стъклофазерна лента, после фин кит най-добре на шкурка 400, после шприц кит спрей, 1000 водна, спрей боя има голям избор и може да намериш почти същата като цвят, после лак и си готов, после продаваш колата, защото не се знае какъв гнилоч е отдолу щом е тръгнала по калника...--Старата ръжда любов не хваща!--
156 sportwagon 1,9 jtd 115
ex Bravo 1.8;ex Ford Focus 1,8 tddi;
Коментар
-
Tempras написа:Това избилото на снимката е 100% дупка. Отвътре ръждата е яла, яла и вече е излязла отвън. Така като гледам се е надул кита на това място, следователно някой е правил такъв ремонт вече - китосване на дупките. Като гледам също и портокаловия лак и опръскания с боя стоп, това е повече от сигурно. Предполагам, че цялата вежда е така, просто на това място кита се е отлепил - ако го разчоплиш цялото, няма да остане много ламарина. Решението е да се отреже от здраво типо калник и да се завари на твоето. Всичко друго е компромис, който не си заслужава инвестицията, не изглежда добре и не кара повече от 2-3 месеца. Карай го така докато посъбереш парички да го направиш като хората.||El Paso Performance|| Мойте обяви ||
// Fiat Tipo 5-door 1.4 SOHC // Fiat Tipo 1.6 DOHC 3-door Trackday project // Lancia Dedra HF Turbo // Fiat Tempra SW 4x4 //
Коментар
-
xctr написа:Даже не трябва да се реже, защото калника е на болтове! Няма смисъл да правиш този защото вървят по 10-15 лв. Успех!Fiat Stilo Multi Wagon 1.9JTD 85KW/115к.с. '03 powered by emzo
Fiat Punto SX mk2 1.2 44KW/60к.с. '00
EX : Fiat Tipo 1.6 i.e DOHC 149C2.046 1585cc. 66KW/90к.с -6250об./мин. - Изповядващ религията FIAT
Коментар
-
Колега hctr имаш много набито око наистина вече е оправян тоя калник и китосван ама беше малко и след още една година каране стариа кит се е подул и е тръгнало да го яде яко ръждата ама не те разбирам как така е на болтове верно като отвориш задната врата има болтове които са на калника ама нагоре ми се вижда слят с покрива ще сваля пластмасовите капачки теа на покрива до вратата на багажника да вида ако така става отлично купувам нов и тва е пък и отдолу праговете са доста изгнили нема крика каде да сложиш ама пода е здрав не е мръднал само праговете и тоя калник пък и колата е вече 20 годишна те и годинките си казват думата.Иначе мерси на сички колеги ако нестане да смена калника с нов ще е закарам на некой тенекиджиа да вида кви пари ще иска .ПоздравиМъжът трябва да взима толкова, че колкото и жената да изхарчи, да остава за 1 резервоар и 2 бири!
Фиат Типо 1.6 i.e некаде около 90 те години
Фиат Мареа 1.8 16v откъм края на 90 те години
Коментар
-
Predatorsi написа:xctr написа:Даже не трябва да се реже, защото калника е на болтове! Няма смисъл да правиш този защото вървят по 10-15 лв. Успех!||El Paso Performance|| Мойте обяви ||
// Fiat Tipo 5-door 1.4 SOHC // Fiat Tipo 1.6 DOHC 3-door Trackday project // Lancia Dedra HF Turbo // Fiat Tempra SW 4x4 //
Коментар
-
xctr ,утре ще ти снимам мойто под калника ,да видиш за какво става въпрос...Преди няколко месеца го забелязах...Чак ми се реве...Да е само калниците ,не е болка за умиране...Но отдолу се вижда доста изгнило...Даже се чудя дали може да се оправи това...Около бензинопровода от капачката ,всичко е изгнило..Fiat Stilo Multi Wagon 1.9JTD 85KW/115к.с. '03 powered by emzo
Fiat Punto SX mk2 1.2 44KW/60к.с. '00
EX : Fiat Tipo 1.6 i.e DOHC 149C2.046 1585cc. 66KW/90к.с -6250об./мин. - Изповядващ религията FIAT
Коментар
-
Ако ви снимам моята ще се уплашите, моята беше като на колегата с синьото типо само че от другата страна поd капачката на резeрвоара беше същото като на снимката и като свалих бронята ужас чак под стопа е разядено и с отверката като бутнах тук там сега можеш 4 пръста да вкараш, само че при мен е много зле понеже и основата на купето където ляга калника е изгнила и трябва да се заварява. Иначе е на 5 болта маи не съм сигурен трябва пак да видя и много силикон.
Коментар
-
Изглежда имам някой пропуски. Мислех, че само на Темпра задните калници са на болтове. В Интеркар 3000 продават нови калници.van_dal - това упражнение вече е правено веднъж на тази кола - китосване на дупките и продаване. Въпроса е ако stivan_alone го направи повторно, дали на него после като си купува друга кола, няма да му продадат 3 пъти по-голям гнилоч? В случай, че калника е на болтове (като гледам се свалят задната броня и стопа за да се смени), моят съвет към собственика е да го свали и първо да провери какво е състоянието на подкалника (ламарината, на която лежи калника). Почти със сигурност там също ще има дупки и първо да ги завари някой преди да сложи новия калник. Добре е да се обработи новия калник отвътре при бояджията с някакъв антикорозионен грунд и шагрен, защото иначе лугата зимата пак ще го пробие. Транспортния черен грунд е слабо покритие. И не използвайте силикон за уплътнение на фугите, а някой от следните продукти:1990 TEMPRA SX 1.4 Carb
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар