Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Браво ХГТ - проблем с вентилатор на радиатор

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Всички много предполагате, но при МАРЕА НЯМА възможност да работи вентилатора при загасен двигател без да е дадено на контакт Явно никой не си направи труда да погледне горната схема. Вярно, че е за Мареа, но не виждам защо да има разлика с другите коли/двигатели. Ако има такава предварително се извинявам!Та да погледнем схемата.червено - (+) от акумилаторачерно - управление на релетатазелено - (-) маса към перката за 2-ра степенсиньо - (-) маса към перката за 1-ва степенПерката получава (+) директно от акумулатора през предпазител (червената жица).Управлението се осъществява през маса (-) (синьо и зелено) с две релета, които се командват от една страна от ЕКУ-то (черно), а от друга от КОНТАКТНИЯТ ключ (отново червено). Т.е. без контакт НЯМА начин да сработи.
    Прикачени файлове
    Alfa 159 SW 2.4 Ti
    Fiat Marea '99 1.6 16V ELX
    "...внимавай че тези италиански кочини много вървят."

    Коментар


      #17
      Добре, ама нали в ЕКУ-то има напрежение и след изключване, защо да не може от там да идва сработването след изваждане на ключа, ЕКУ-то взема инфо от температурния датчик и пуска перката за определен интервал...Просто разсъждавам...
      Nissan X-TRAIL 2005 2,2 136hp
      Ex: Nissan Primera P12 Wagon 2,2 126hp
      Ex: Fiat Marea Weekend 1,8 16v 97г. бензин & CNG

      Коментар


        #18
        @gamma: При мен сега много често(да не кажа винаги) след като изгася перката продължава да работи още 10-тина секунди. Имам да изкачвам няколко баирчета на 1-ва и 2-ра при прибиране, а си е и жега. Доколото съм чувал точно за 1.6 16V това е нормално за колите с 2 температурни датчика на термостата, а тези с 1 само комбиниран гасят перката с изгасяне на двигателя. Мисля че с пластмасовите колектори са с комбиниран температурен датчик.
        The box said "Requires Windows 98 or better", so I installed Linux
        Marea SW 2400 JTD CF2 136CV 100KW "HLX-TOUR DE FRANCE"
        Ex: Brava 1.6 ELX 16V 103 hps '98 LPG Atiker + LC Romano

        Коментар


          #19
          veselin10 написа:
          Добре, ама нали в ЕКУ-то има напрежение и след изключване, защо да не може от там да идва сработването след изваждане на ключа, ЕКУ-то взема инфо от температурния датчик и пуска перката за определен интервал...Просто разсъждавам...
          Да, но в случая трябва да са изпълнени двете условия за да сработи - и ЕКУ-то да "каже" и да се подаде "сигнал" от контактният ключ wwalker, честно казано незнам как е при другите. Схемата я сложих, защото някой по-горе беше казал, че това се отнася за всички коли, а то не е така.Ако намерите схема на конкретният двигател ще я погледна, но в момента нямам време да търся.Поздрави и дано не съм обидил някой!
          Alfa 159 SW 2.4 Ti
          Fiat Marea '99 1.6 16V ELX
          "...внимавай че тези италиански кочини много вървят."

          Коментар


            #20
            При мен перката остава да работи около 10 секунди след като извадя контактният ключ,но само,ако е работела преди гасенето и ваденето на ключа;а от друга страна никога не е започвала да работи след вадене на ключа.
            Fiat 1.4 12V
            Не е важно колко струва,важното е да е евтино.
            Да си втори значи да си първи сред загубилите.
            Четири часа разглобяване и ровене ми спестява двайсе минути четене

            Коментар


              #21
              В началото схемата е измислена така, че няма общо с контактния ключ. Тогава всички модели - Браво/а/Мареа са работели така - има един температурен датчик на радиатора, който сработва при определена температура на самия радиатор, като захранването на перката си идва директно от акумулатора, през датчика, през резистора и от там - към маса. Т.е. няма значение дали колата е на контакт или не - щом датчикът сработи - перката се върти. После някой невероятен мозък се е сетил, че захранването на перката трябва да минава през релета и за двете степени, някой друг пък е махнал датчика от радиатора и е сложил един комбиниран, който подава сигнали към ЕКУ. ЕКУ от своя страна, на базата на данните от този датчик, решава кога да пусне перката, като самото захранване на перката е следното:Акумулатор - Предпазител - Перка - Резистор - Реле 1 - Маса, това е за бавната скорост.Акумулатор - Предпазител - Перка - Реле 2 - Маса, това е за бързата. Веригата на самите релета е такава: Акумулатор - Контактен ключ - Предпазител - Бобина на релето - ЕКУ - Маса; тук ЕКУ решава кога да подаде масата.Значи щом извадиш контактния ключ - на релето му спира ПЛЮС-а, и то изключва, перката спира. Така работят моделите с двоен комбиниран датчик на термостата.Така че, колеги, всички сте прави, но за различни години на колите. Колегата gamma говори за модел с двоен датчик, а Валентино321 - за предишния модел, при които перката работи и малко след спиране на контакта. Първоначалната схема е по-ненадеждна, защото ако датчикът е прецакан - перката не спира да върти, а вие сте свикнали и не ви прави впечатление, отдалечавате се от колата, после се връщате и не може да запалите....В новата схема - ако перката остане да върти след спиране на контакта, това веднага ви прави впечателение и може да реагирате адекватно на секундата, и след това няма да ви е паднал акумулатора.

              Коментар


                #22
                Колеги, малко развитие по темата. Да чукна на дърво оказа се нещо доста елементарно. След проверка и разкачане на всички кабеляци, имащи вземане даване с вентилатора, се оказа че един от тях прави слаба маса. Имаше нещо като лек нагар по клемата, който бе отстранен, а почистената повърхност бе обработена с антикорозионен спрей. Върнахме всичко на мястото му и направихме пробно кръгче, за да установим резултата, който за щастие се оказа положителен. При горещ двигател перката сработва отново около 30 секунди след изгасянето му за период от около минута и половина - две. Някой колега бе попитал колко точно ми се качвала температурата на антифриза при движение и при известен престой. Ще ме извините че говоря в чертички а не в точни температури, ама на тоя датчик така и не намерих човек , които да може да ми каже колко деления на каква температура отговарят :D . Та в движения лятно време стрелката е на една черта над средата , но при при по дълъг престой или попадане в задръстване стига до второто деление преди червената зона (стига до там и не се покачва повече). Нормализирах си равнището на антифриза, термостата е проверен и работи, но пак си вдига същите температури. Поразпитах тук там включително и други собственици на 147 к.с. Браво и общо взето получих еднотипен отговор : " Ами така си работят тия коли, охладителната система им е слабото място. Лятото са си склонни към прегряване, особено в градски условия. Следи си температурата и няма да имаш проблеми ’’ Благодаря на всички колеги, които се отзоваха с мнения! Извинявам се за дългия пост , но дано сме полезни и на други

                Коментар

                Working...
                X