Всички много предполагате, но при МАРЕА НЯМА възможност да работи вентилатора при загасен двигател без да е дадено на контакт Явно никой не си направи труда да погледне горната схема. Вярно, че е за Мареа, но не виждам защо да има разлика с другите коли/двигатели. Ако има такава предварително се извинявам!Та да погледнем схемата.червено - (+) от акумилаторачерно - управление на релетатазелено - (-) маса към перката за 2-ра степенсиньо - (-) маса към перката за 1-ва степенПерката получава (+) директно от акумулатора през предпазител (червената жица).Управлението се осъществява през маса (-) (синьо и зелено) с две релета, които се командват от една страна от ЕКУ-то (черно), а от друга от КОНТАКТНИЯТ ключ (отново червено). Т.е. без контакт НЯМА начин да сработи.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Браво ХГТ - проблем с вентилатор на радиатор
Collapse
X
-
Добре, ама нали в ЕКУ-то има напрежение и след изключване, защо да не може от там да идва сработването след изваждане на ключа, ЕКУ-то взема инфо от температурния датчик и пуска перката за определен интервал...Просто разсъждавам...Nissan X-TRAIL 2005 2,2 136hp
Ex: Nissan Primera P12 Wagon 2,2 126hp
Ex: Fiat Marea Weekend 1,8 16v 97г. бензин & CNG
Коментар
-
@gamma: При мен сега много често(да не кажа винаги) след като изгася перката продължава да работи още 10-тина секунди. Имам да изкачвам няколко баирчета на 1-ва и 2-ра при прибиране, а си е и жега. Доколото съм чувал точно за 1.6 16V това е нормално за колите с 2 температурни датчика на термостата, а тези с 1 само комбиниран гасят перката с изгасяне на двигателя. Мисля че с пластмасовите колектори са с комбиниран температурен датчик.
Коментар
-
veselin10 написа:Добре, ама нали в ЕКУ-то има напрежение и след изключване, защо да не може от там да идва сработването след изваждане на ключа, ЕКУ-то взема инфо от температурния датчик и пуска перката за определен интервал...Просто разсъждавам...Alfa 159 SW 2.4 Ti
Fiat Marea '99 1.6 16V ELX
"...внимавай че тези италиански кочини много вървят."
Коментар
-
При мен перката остава да работи около 10 секунди след като извадя контактният ключ,но само,ако е работела преди гасенето и ваденето на ключа;а от друга страна никога не е започвала да работи след вадене на ключа.Fiat 1.4 12V
Не е важно колко струва,важното е да е евтино.
Да си втори значи да си първи сред загубилите.
Четири часа разглобяване и ровене ми спестява двайсе минути четене
Коментар
-
В началото схемата е измислена така, че няма общо с контактния ключ. Тогава всички модели - Браво/а/Мареа са работели така - има един температурен датчик на радиатора, който сработва при определена температура на самия радиатор, като захранването на перката си идва директно от акумулатора, през датчика, през резистора и от там - към маса. Т.е. няма значение дали колата е на контакт или не - щом датчикът сработи - перката се върти. После някой невероятен мозък се е сетил, че захранването на перката трябва да минава през релета и за двете степени, някой друг пък е махнал датчика от радиатора и е сложил един комбиниран, който подава сигнали към ЕКУ. ЕКУ от своя страна, на базата на данните от този датчик, решава кога да пусне перката, като самото захранване на перката е следното:Акумулатор - Предпазител - Перка - Резистор - Реле 1 - Маса, това е за бавната скорост.Акумулатор - Предпазител - Перка - Реле 2 - Маса, това е за бързата. Веригата на самите релета е такава: Акумулатор - Контактен ключ - Предпазител - Бобина на релето - ЕКУ - Маса; тук ЕКУ решава кога да подаде масата.Значи щом извадиш контактния ключ - на релето му спира ПЛЮС-а, и то изключва, перката спира. Така работят моделите с двоен комбиниран датчик на термостата.Така че, колеги, всички сте прави, но за различни години на колите. Колегата gamma говори за модел с двоен датчик, а Валентино321 - за предишния модел, при които перката работи и малко след спиране на контакта. Първоначалната схема е по-ненадеждна, защото ако датчикът е прецакан - перката не спира да върти, а вие сте свикнали и не ви прави впечатление, отдалечавате се от колата, после се връщате и не може да запалите....В новата схема - ако перката остане да върти след спиране на контакта, това веднага ви прави впечателение и може да реагирате адекватно на секундата, и след това няма да ви е паднал акумулатора.
Коментар
-
Колеги, малко развитие по темата. Да чукна на дърво оказа се нещо доста елементарно. След проверка и разкачане на всички кабеляци, имащи вземане даване с вентилатора, се оказа че един от тях прави слаба маса. Имаше нещо като лек нагар по клемата, който бе отстранен, а почистената повърхност бе обработена с антикорозионен спрей. Върнахме всичко на мястото му и направихме пробно кръгче, за да установим резултата, който за щастие се оказа положителен. При горещ двигател перката сработва отново около 30 секунди след изгасянето му за период от около минута и половина - две. Някой колега бе попитал колко точно ми се качвала температурата на антифриза при движение и при известен престой. Ще ме извините че говоря в чертички а не в точни температури, ама на тоя датчик така и не намерих човек , които да може да ми каже колко деления на каква температура отговарят :D . Та в движения лятно време стрелката е на една черта над средата , но при при по дълъг престой или попадане в задръстване стига до второто деление преди червената зона (стига до там и не се покачва повече). Нормализирах си равнището на антифриза, термостата е проверен и работи, но пак си вдига същите температури. Поразпитах тук там включително и други собственици на 147 к.с. Браво и общо взето получих еднотипен отговор : " Ами така си работят тия коли, охладителната система им е слабото място. Лятото са си склонни към прегряване, особено в градски условия. Следи си температурата и няма да имаш проблеми ’’ Благодаря на всички колеги, които се отзоваха с мнения! Извинявам се за дългия пост , но дано сме полезни и на други
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар