Здравейте, колеги!Възникна странен проблем във Фиат браво 2.0 20v. Ще съм благодарен, ако дадете някои идеи и насоки къде да търся причината и/или как да я отстраня А ето и проблемът какъв е: При шофиране перката на вентилатора си се включва, когато колата вдигне определена температура и вс изглежда наред. Но в момента, когато се загаси двигателя и перката спира да се върти. Дори и след време не се вклюва обратно, а двигателят е горещ. Преди продължаваше да работи за кратък период и при изключен двигател или се включваше малко след изгасянето му.Не зная дали има отношение към проблема, но ще добавя, че след доливане на антифриз, равнището му в разширителния съд е доста над мах (някой се е увлякъл/разсеял ).При движение с 50-60 (градски условия) датчика на таблото показва че температурата на водата е в нормалните граници, а при престояване на светофар запчва да се покачва, но при потегляне и известно каране се връща в нормалните норми. Според вас защо ли е възникнал проблема с перката? Дали е причинен от неизправен термостат, някой датчик или нещо съвсем друго В летните горещини не ми се ще да я прегрея, та всякакви идеи и съвети от по-компетентни или препатили хора ще са ми от ползаМерси предварително!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Браво ХГТ - проблем с вентилатор на радиатор
Collapse
X
-
Колега започни от там. Като изстине колата вземи източи малко от антифриза. Не знам как е при ХГТ, но на 1.4 разширителя е като бутилка и точенето от него не е проблем. вкарай си антифриза в нормални граници. Антифриза се мери при студен двигател. Когато е топъл се разширява доста и е възможно да мине над максимума.Това за покачването на температурата на светофар колко се покачва. една черта, две черти или отива в червеното. Ако е малко е нормално, все пак насрещния въздух охлажда радиатора, като покибичиш на две три червени светлини няма как да не вдигне температурата. А за перката, тук по запознатите ще кажат дали е възможно да ти е изгоряла първата степен на перката. при работещ двигател се пуска втората. Не знам дали втора степен се пуска при изключен мотор. Това за перката е само хипотеза, надявам се е нещо по-елементарно и лесно отстранимо
-
Споерд мен не е от първата степен . При мен я нямаше докато не смених резистора, но и след това винаги като изгася колата и перката се гаси. С интерес ще следя развитието на темата, защото и при мен явно има проблем. Не съм със същия двигател, но сигурно принципа е еднакъв.Nissan X-TRAIL 2005 2,2 136hp
Ex: Nissan Primera P12 Wagon 2,2 126hp
Ex: Fiat Marea Weekend 1,8 16v 97г. бензин & CNG
Коментар
-
Колега имаш ли идея как е структурирано захранването на перката. За да работи при изключен двигател то захранването идва директно от акумулатора и задължително ще е през бушон. Да не би да има паралелна верига и при запален мотор от там да се подава напрежение? И като ви работят моторите имате перка, а след това не.
Коментар
-
gamma написа:Дефинирайте "загасен мотор"!Да, когато колата е "на контакт", перката работи. Ако ключа ви е в джоба и перката върти, значи има проблем.
Коментар
-
При бившето ми Типо 2.0 след изгасяне на мотора( примерно 10-20 секунди) се включваше перката за охлаждане. Работи известно време и спира. Това е само в големите жеги!При сегашната ми кола Мареа 1.8 след изгасяне на двигателя никога не се е вкл. перка за охлаждане. Вадя ключа и крайnow. BMW E39 523i '98 170hp
ex. Fiat Marea Weekend HLX 1.8 16v `97 113hp
ex. Fiat Tipo 2.0.ie GT `93 113hp
Коментар
-
и аз да кажа, че като извадя ключа не работи перката, сменял съм и резистора на радиатора но преди и след смяната няма разлика (относно това дали работи или не)ама то за какво да работи, да предположим, че температурата на водата е 90 градуса, защото има кой да я подгрява, след като се премахне източника, следва топлобмен с околния въздух, да кажем 40 градуса. пък и каква е ползата да се охлажда водата в радиатора, след като водната помпа не работи - ей така да му е по-хладно на радиатора? ако ти е зор, вземи контактен термометър и виж как се изменя температурата на радиатора след като изключиш двигателя, качва ли се, смъква ли се, с колко, колко бързо?Brava 1.6 EL, '98
182A4
Коментар
-
Има голяма логика в това вентилатора да работи след гасене на двигателя. Съществува така наречения "локален прегрев" породен от липсата на циркулация. Схемата дадена в тази тема НЕ Е за петцилиндровия мотор. Няма да е зле автора на темата да уточни с кой от двата двигателя е(147 или 155к.с.)!
Коментар
-
roro написа:и аз да кажа, че като извадя ключа не работи перката, сменял съм и резистора на радиатора но преди и след смяната няма разлика (относно това дали работи или не)ама то за какво да работи, да предположим, че температурата на водата е 90 градуса, защото има кой да я подгрява, след като се премахне източника, следва топлобмен с околния въздух, да кажем 40 градуса. пък и каква е ползата да се охлажда водата в радиатора, след като водната помпа не работи - ей така да му е по-хладно на радиатора? ако ти е зор, вземи контактен термометър и виж как се изменя температурата на радиатора след като изключиш двигателя, качва ли се, смъква ли се, с колко, колко бързо?
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар