Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

странно пробелемче, нещо тръгва да прегрява.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    странно пробелемче, нещо тръгва да прегрява.

    Значи днес ходих до провинцията и по магистрала тракия малко я нагазих колицата с около 140-150 и след 10мин погледнах таблото и видях че температурата на водата беше стигнала около 110градуса. Отбих и спрях и като отворих капака видях че водата ври, демек датчика отчита правилно. Като спрях огасих колата и след около 1мин. се включи перката на радиатора и температурата падна. Тръгнах и пробелеми нямаше. На връщане докато карах пак видях че температурата започна пак да се качва, пак отбих и спрях- перката след малко пак се включи и тръгнах. Та защо се получава така. Преди този проблем го нямаше, пък и като караш с над 100 обикновенно температурата падаше на около 80-85градуса, а сега в движение взе да прегрява. Каква може да е причината. Този проблем го прави при скорост над 140. 10х за отговорите
    Tofas- Sahin 1.6 карб.

    #2
    интереснобих предположил, че щом е при висока скорост = по-високо натоварване на двигателяевентуално водна помпаи още нещо - при 110 градуса ако антифризът е правилно разреден с вода не би трябвало да кипии в тази връзка - евентуално въздух в системата?
    2015 Renault Megane Expression GT
    2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
    Всичко за FIAT Bravo 2007

    Коментар


      #3
      не помня точно какъв е антифриза и как съм го разреждал, но като отворих капака и се чуваше едно клокочене- звука е същия какта като сложиш вода на котлона и заври. Но другото което е че градско си я нагазвам до към 4000-4500оборота и си работи като часовник. А по магистрала при тези обороти загрява. За въздох в системата незнам как може да се е получил, защото нищо не е правено, и предполагам че няма
      Tofas- Sahin 1.6 карб.

      Коментар


        #4
        да, но в града натоварването не е постоянноа за въздуха - ако антифриза кипи може някъде да се е образувала въздушна възглавница (но е доста малко вероятно)а това че завира не е добрепровери гооще нещо се сетих - перката преди това не се ли беше включила?става въпрос като спря да видиш какво става?
        2015 Renault Megane Expression GT
        2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
        Всичко за FIAT Bravo 2007

        Коментар


          #5
          ами възможно е да е имало въздух и да се премества напред и да ти ебава охладителната система (при мен така един път го хванах че е при еодната помпа и съответно не въртеше водата а втория път беше при термостата и той не отваряше).Та това с по-голямото натоварване е възможно ама при 140 водата яко ще се охлади заради въздушния поток през радиатора.Предполагам че водата не минава коректно през радиатора т.е. мога да изкажа няколко теоретични хипотези :1.Задръстена пита на радиатора т.е. наблъскан с буклуци и т.н. и не може да го обхожда въздуха като се движиш и прегрява.Тук странното е че и перката явно не се включва в движение както го описа а чак като спреш на едно място и не веднага.2.Кофти термостат (да не отваря напълно) - тогава може да се получи ефектът да прекарва по малко вода към радиатора и затова перката да не се влючва а чак като спреш да отваря повече и да се пуска перката (като изгасиш колата се установява по-висока температура на водата в главата (спира да циркулира) и започва топлообмен със по-студената от радиатора и системата).Възможно е при това покачване на температурата като изгасиш колата да отваря термостата и водата в системата да повишава с още малко темперетурата си (1-2 градуса) и да пали перката.3.Повреден датчик за перката на радиатора ама тази възможност не обеснява защо при такава скорост изобщо ще достигаш такива темперетури.Обикновенно при по-висока скорости дизелите повишават темперетурите заради постоянните високи обороти ама не дотам че да подминават 100 градуса (служебното Браво TD100 чак след 170 започва да вдига градуситеи то около 190 някъде - максималната му скорост задържа постоянно на 100 градуса ама не пали перката).Моето типо 1.1 при около 140-150 (макс скорост) държи около 80-90 градуса и София-Добрич никъде не е включвало перката дори за секунда.Не смятам да има общо с натоварването а по-скоро е нещо по системата.Дано да съм ти бил полезен!
          Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3

          Коментар


            #6
            Струва ми се, че да ти включва перката на радиатора на 110 градуса е множко. На Типо се включва на 95 градуса. Да не би да ти се е прецакал термодатчика на перката.
            FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
            ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC

            Коментар


              #7
              Ема то изобщо не трябва да стига такива градуси в движение с 140 .Айде ако вдига 140 на 3-та може ама иначе по никакъв начин не може нормално функциониращ двигател да завира при такава скорост.
              Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3

              Коментар


                #8
                това да не се включва перката в движение си го обяснявам с това че въздуха охлажда радиатора съответно и датчика на перката и затова не се включва, а като спреш датчика се загрее на бързо и включва перката. Иначе градско перката включва и исключва без грешка при около 95-100градуса
                Tofas- Sahin 1.6 карб.

                Коментар


                  #9
                  zfa159- това за термостата незнам, но май при мен няма такива екстри. До колкото знам водата си минава свободно през радиатора и нищо нея контролира
                  Tofas- Sahin 1.6 карб.

                  Коментар


                    #10
                    ами да де ама ако въздуха охлажда радиатора дотолкова че да не пали паекрата вътре тогава водата вътре тябва да е на още по-ниска темперетура и нямаше да прегрява.Перката вее бая по-слабо от въздушната струя при 140 .Отделно че целия моторен отсег се охлажда при движението на колата и то с такава скорост защото отвяскъде вее студен въздух,който отнема топлината на двигателя.Щом в градско работи добре предполагам слабо отварящ термостат защото в градско няма да го усетиш толкова много защото няма охлаждане на радиатора (като си спрял в задръстване примерно) и малкото вода която прекарва от главата към радиатора успява да го загрее и да включи перката.Отделно градско двигателя не е натоварен непрекъснато и това също компенсира по-малкия поток на водата.А като караш извънградско радиатора непрекъснато се охлажда от въздушната струя и тогава малкото влизаща топла вода не го загрява достатъчно за да включи перката ама двигателя е по-натоварен и прегрява защото влиза по по-малко хладка вода.Предлагам ти да си прегледаш радиатора да не е задръстен отвътре (ръжди,буъклуци и т.н.) и да се затруднява потока на водата и другото което предполагам е термостата да не се отваря напълно.
                    Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3

                    Коментар


                      #11
                      Аз бих заложил на термостат. То дефектите в един автомобил винаги (почти винаги) се появяват изведнъж, така, че вместо да ти подскажат, да те объркат повече. Ако термостата е прецакан, няма как, по-горещата течност да постъпи в радиатора, респективно да се загрее термо релето на перката на радиатора.
                      Настоящата - Ford Focus ST
                      Бившата - Bravo GT - мъничко, черничко, тук - там стъпва ...
                      Франкенщайн - R.I.P.
                      Fiat Ducato Heku Wohnmobill 530 '87 - НАБОРЪТ

                      Коментар


                        #12
                        май стигаме до общо мнение - термостат/или някакво запушване/въздухно може и помпа да екакто казаха колегите, в градски условия не се забелязва защото скоростта е нискаперката се включва и показанието на таблото е нормално
                        2015 Renault Megane Expression GT
                        2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
                        Всичко за FIAT Bravo 2007

                        Коментар


                          #13
                          Попмата трябва да преживее 3-та световна за да спре да върти - тя е един метален диск с витла и няма логика да не работи добре ако не е смляла нещо .Друг е въпроса да не приплъзва ремъка и да не я върти както трябва.Най-честия дефект в помпите е да протекат ама рядко се случва да намалее дебита и (или от кофти ремък или от изгнили витла което е мнооооого трудно и на Москвича на дядо ми му отне 32 години за да изгние едно....)
                          Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3

                          Коментар


                            #14
                            zfa159 написа:
                            Попмата трябва да преживее 3-та световна за да спре да върти - тя е един метален диск с витла и няма логика да не работи добре ако не е смляла нещо .Друг е въпроса да не приплъзва ремъка и да не я върти както трябва.Най-честия дефект в помпите е да протекат ама рядко се случва да намалее дебита и (или от кофти ремък или от изгнили витла което е мнооооого трудно и на Москвича на дядо ми му отне 32 години за да изгние едно....)
                            сигурно си прав, но Vladim беше писал, че неговата е издала багажаа колата му е доста нова
                            2015 Renault Megane Expression GT
                            2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
                            Всичко за FIAT Bravo 2007

                            Коментар


                              #15
                              А какво и се е случило?На Tofas трудно ще се скапе защото е от старата генерация Иначе откакто видях една пластмасова ми стана ясно че новите не живеят много...
                              Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3

                              Коментар

                              Working...
                              X