Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Със и без катализатор. Ефекти - разход, ламбда и др.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    mme написа:
    Всяко едно препятствие на пътя на изгорелите газове пречи на добрата работа на двигателя и намалява живота му. Ако целта е да запазим света по-дълго - катализатор! За по-добрата работа на двигателя обаче - без катализатор! Избора е личен.
    Оставяме разтоварването на двигателя на страна, щото актовете за дигане на шум сигурно и те са поне 20 лв. Въпроса е да се сложи там нещо - щото така е досадно (въпреки че звука е агресивно спортен - клонящ към двутактово-напомнящ). Сега отивам да погладна къде кво подухва и вибрира на канала - докато е неделя и имам време да се занимавам. Без катализатор или със - на мойте 103 конски данъка е все толкоз - ако ме стимулират законите да го сменя и ако си заслужава - ще пазя околната среда, даже и газова може да сложа ако ме освободят примерно от 80% от тези 126 лева годишно.
    Брава 1,6 16V; Джанти 16-ки - по договаряне - 4 бр.:
    http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=88126

    Коментар


      #17
      niko_ymn написа:
      Оставяме разтоварването на двигателя на страна, щото актовете за дигане на шум сигурно и те са поне 20 лв. Въпроса е да се сложи там нещо - щото така е досадно (въпреки че звука е агресивно спортен - клонящ към двутактово-напомнящ). Сега отивам да погладна къде кво подухва и вибрира на канала - докато е неделя и имам време да се занимавам. Без катализатор или със - на мойте 103 конски данъка е все толкоз - ако ме стимулират законите да го сменя и ако си заслужава - ще пазя околната среда, даже и газова може да сложа ако ме освободят примерно от 80% от тези 126 лева годишно.
      Дали ще звучи спортно колата, като и се махне катализатора мога дълбоко да се съмнявам! Стига да се направи, като хората (с резонатоено гърне) и гърнетата да са наред не би трябвало да има никаква разлика в звученото! При мен освен катализатора (филтър за твърди частици се нарича при дизела) имам още три гърнета! Сложих чиста права тръба на негово място и няма никаква разлика в звука! И много ясно, че е добре да се махнат катализаторите-на много от колите втора употреба са заминали много преди да дойдат в България! И, когато колата няма мощност и голям разход от, какъв зор да го държиш това в колата си?
      Frontera Sport, X20SE март 1998

      Коментар


        #18
        Vladim написа:
        Дали ще звучи спортно колата, като и се махне катализатора мога дълбоко да се съмнявам! Стига да се направи, като хората (с резонатоено гърне) и гърнетата да са наред не би трябвало да има никаква разлика в звученото! При мен освен катализатора (филтър за твърди частици се нарича при дизела) имам още три гърнета! Сложих чиста права тръба на негово място и няма никаква разлика в звука! И много ясно, че е добре да се махнат катализаторите-на много от колите втора употреба са заминали много преди да дойдат в България! И, когато колата няма мощност и голям разход от, какъв зор да го държиш това в колата си?
        Ама при тебе само с едното резонаторно гърне ли е или освен трите по системата имаш и резонаторно на мастото на катализатора ? Ръмжене не ми трябва - сега все още е като някоя от ладите по градските ралита - но аз имам предвид с това изпърдяното нещо дето се е водело "катализатор" преди да съм го махнал или съответно закърпил. Разход минавам и над 11 градско ... ама познай с какви обороти се изпърдява катализатор и ще разбереш защо е такъв разхода.
        Брава 1,6 16V; Джанти 16-ки - по договаряне - 4 бр.:
        http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=88126

        Коментар


          #19
          niko_ymn написа:
          Ама при тебе само с едното резонаторно гърне ли е или освен трите по системата имаш и резонаторно на мастото на катализатора ? Ръмжене не ми трябва - сега все още е като някоя от ладите по градските ралита - но аз имам предвид с това изпърдяното нещо дето се е водело "катализатор" преди да съм го махнал или съответно закърпил. Разход минавам и над 11 градско ... ама познай с какви обороти се изпърдява катализатор и ще разбереш защо е такъв разхода.
          На мястото на катализатора сложих права тръба, а след нея фабрично имам три гърнета докато излезе пушек най-отзад!
          Frontera Sport, X20SE март 1998

          Коментар


            #20
            Vladim написа:
            niko_ymn написа:
            ... при тебе само с едното резонаторно гърне ли е или освен трите по системата имаш и резонаторно на мастото на катализатора ? ... ама познай с какви обороти се изпърдява катализатор и ще разбереш защо е такъв разхода.
            На мястото на катализатора сложих права тръба, а след нея фабрично имам три гърнета докато излезе пушек най-отзад!
            Влязох да проверя аз лично в канала - за да не си говорим само на теория - и установих че газове почти не излизат от там от където си мислех ... ама след малко ще ви кача и снимки на тръбата със сензора за състава на отработените газове и ще ни се изясни поредната възможна причина за грешки и гаснене. При дизел и при бензин гърнетата са все същия дълъг размер (с разлика само във филтъра) щом говорим за отдолу ... а после нагоре към двигателя вече не знам ...
            Брава 1,6 16V; Джанти 16-ки - по договаряне - 4 бр.:
            http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=88126

            Коментар


              #21
              Гърнета

              Ето какво ме тревожи. Оказа се, че от катализатора почти не изпуска газове, ами духа като вентилатор от една муфа между него и ламбда-сондата малко по напред към двигателя. Снимките са правени от по средата на колата гледайки напред и на горе и на тях можете да забележите буксата или кабелчето на самата сонда, а голямото кръгло нещо което е до нея при мен се е разнебитило и сега е толкова разхлабено, че се върти с лекота и от луфта между него и тръбата изпуска. КАКВО Е пък ТОВА ТАМ ОКОЛО ТРЪБАТА и за какво служи? Представлява нещо като муфа или доста широка гривна - която дори си има собствени отвори от двете страни, като от тях също духа доста силно. Има някаква изолация за уплътнение между него и тръбата ама не вярвам да е гумена. Аз мога ли да го заваря съвсем или то така трябва да си изпуска профилактично за да не се надува катализатора? Айде ако някой знае - да каже.
              Прикачени файлове
              Брава 1,6 16V; Джанти 16-ки - по договаряне - 4 бр.:
              http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=88126

              Коментар


                #22
                Eдно е сигурно-трябва да го стегнеш.Няма такова понятие "да не се надува катализатора". .Изгорели газове не трябва да излизат отникъде.
                == Fiat Stilo == 1.6 16V 103 hp

                На света съществува една единствена гигантска машина, която се командва от пигмеи и това е бюрокрацията. (Оноре де БАЛЗАК)

                Коментар


                  #23
                  Слав написа:
                  Eдно е сигурно-трябва да го стегнеш.Няма такова понятие "да не се надува катализатора". .Изгорели газове не трябжа да излизат отникъде.
                  аз питам щото се замислих да не би да е имало някаква защита против гръмване, която да се е отворила или пък сондата да се вади от там - или да се намира точно там - и да я повредя (въпреки, че ще извадя акумулатора от клемите преди да слагам заварки на място)
                  Брава 1,6 16V; Джанти 16-ки - по договаряне - 4 бр.:
                  http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=88126

                  Коментар


                    #24
                    Тези на Александър ауто луди ли са - кви са? За 3-4 килограмова тръба с две извивки ми изкарват цени - 221 или 516,60 лв, а за катализатора 1076,64 лв или 1339,70 лв. Тук в Русе тези многото гърнета дето си ги бях взел за 122 там са по 129; 199; 373 или 603 лв - да ви имам аз Софийските надцинки, чесно. Как да не мисля за ремонтиране и по-ефтини варианти после?
                    Брава 1,6 16V; Джанти 16-ки - по договаряне - 4 бр.:
                    http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=88126

                    Коментар


                      #25
                      niko_ymn написа:
                      Слав написа:
                      Eдно е сигурно-трябва да го стегнеш.Няма такова понятие "да не се надува катализатора". .Изгорели газове не трябжа да излизат отникъде.
                      аз питам щото се замислих да не би да е имало някаква защита против гръмване, която да се е отворила или пък сондата да се вади от там - или да се намира точно там - и да я повредя (въпреки, че ще извадя акумулатора от клемите преди да слагам заварки на място)
                      Колега,сондата е преди тази муфа,даже се вижда на снимките-тази муфа е като гъвкава връзка,но не е заменяема 1:1 с такава-вътре има графитни ябълковидни уплътнения-щом изпуска,заминала е -може да се завари,но ще се повишат вибрациите в целия тракт...Ако минеш на този вариант,развийте сондата,преди да се правят заварки...По качествените сервизи за ауспуси имат такива муфи/или аналози...като цена са по-евтини от гъвкавите връзки.
                      Ex. Grande Punto Driver

                      Коментар


                        #26
                        Катализатори...цени

                        niko_ymn написа:
                        Тези на Александър ауто луди ли са - кви са? За 3-4 килограмова тръба с две извивки ми изкарват цени - 221 или 516,60 лв, а за катализатора 1076,64 лв или 1339,70 лв. Тук в Русе тези многото гърнета дето си ги бях взел за 122 там са по 129; 199; 373 или 603 лв - да ви имам аз Софийските надцинки, чесно. Как да не мисля за ремонтиране и по-ефтини варианти после?
                        Универсалните катализатори,предлагани от ASPO,са на цени 250-270 лв.,а полските JMJ-за двигатели от 1.6-2.0-на цена 200 лв.-фирма"Косер"-за сведение аз съм с такъв от 9мес., работи без проблеми...
                        Ex. Grande Punto Driver

                        Коментар


                          #27
                          vesko.t написа:
                          Колега,сондата е преди тази муфа,даже се вижда на снимките-тази муфа е като гъвкава връзка,но не е заменяема 1:1 с такава-вътре има графитни ябълковидни уплътнения-щом изпуска,заминала е -може да се завари,но ще се повишат вибрациите в целия тракт...Ако минеш на този вариант,развийте сондата,преди да се правят заварки...По качествените сервизи за ауспуси имат такива муфи/или аналози...като цена са по-евтини от гъвкавите връзки.
                          Да знам. Ето още една снимка където още по-добре се вижда. От вътре не трябва да бъркам за да я развия нали ? Ами какво ще кажете за напълване със високо-температурен силикон и капване на заварка само от едната страна, така че да си е свободна да се движи от другата само - или трябва да може да си мърда спрямо и предната, и задната тръба?
                          Прикачени файлове
                          Брава 1,6 16V; Джанти 16-ки - по договаряне - 4 бр.:
                          http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=88126

                          Коментар


                            #28
                            Не става със силикон ! Там температурата е поне два пъти по-висока от тази на най-високотемпературните силикони...
                            Ex. Grande Punto Driver

                            Коментар


                              #29
                              Korun написа:
                              Ако си решил да го махаш, най-добре си сложи гърне на негово място. Ще ти струва около 30-35 лв.
                              ForceWere написа:
                              знам че ще върви малко повече, но той май не се маха е се изтърбушва - а на другите въпроси не мога да ти отговоря.
                              sacho написа:
                              Ако стария си е бил редовен би трябвало да нямаш разлика от към вървене и разход. Ако е запушен то тогава той оказва съпротивление а от там пада мощноста и се вдига разхода. Когато е за изхвърляне газовете миришат на сяра особено ако караш на газ. В този случай се сваля и се слага едно малко гърне. Ако сондата е преди катализатора няма проблем.
                              Да намерих си такова гърне - дето му викат само резонаторно без да е катализатор ама то пък в провинцията на магазина е 42 лв и не е с триъгълния накрайник ами зъврщва и в двата края с тръба. На нея трябва да се завари отрязаното крайче на катализатора с трите болта.Общо взето да разбирам, че то ще ми смъкне леко разхада само ако ми е задръстен катализатора значи. Обаче аз като така и така трабва да режа и заварявам - не може ли да си използвам малкото от заменените вече гърнета дето си пазя и да станат две еднакви - едно след друго?А това че като се сложи там тръба, като върви повече колата - понеже не е удушена, и като газовете сами теглят назад без нищо да ги спира - няма ли да ми повиши разхода дори и спрямо запушен катализатор? Коя теория е вярна сега - тази, че катализатора запушен - натоварва двигателя или другата, че съвсем отпушеното гърне (или тръба) отваря път на газовете сами да си дърпат още повече гориво.Чудя се какъв ремонт да планирам щото намерих и мека връзка (23-26 лв.), която пак майстор трябва да ми завари на място на старата след като я отреже и нея, и то трабва да води в съшата посока за да пасне накрайника с гарнитурките дето да прилепнат без да зяпат ако не води по посока на съседните завои на системата. Какво гърне да сложа едновременно с останалия ремонт за да стане всичко наведнъж и да ми излезе плащането за труд колкото едно ходене и половина вместо два отделни ремонта?Разхода ми градско от февруари насам упорито расте ли расте - вече стигна над 11,5 л. бензин, а това особено за лятно каране не е на добре.
                              Брава 1,6 16V; Джанти 16-ки - по договаряне - 4 бр.:
                              http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=88126

                              Коментар


                                #30
                                А между другото никой не каза, че отворите на меката връзка се отварят когато се запуши катализатора.
                                Брава 1,6 16V; Джанти 16-ки - по договаряне - 4 бр.:
                                http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=88126

                                Коментар

                                Working...
                                X