mme написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Със и без катализатор. Ефекти - разход, ламбда и др.
Collapse
X
-
-
niko_ymn написа:Оставяме разтоварването на двигателя на страна, щото актовете за дигане на шум сигурно и те са поне 20 лв. Въпроса е да се сложи там нещо - щото така е досадно (въпреки че звука е агресивно спортен - клонящ към двутактово-напомнящ). Сега отивам да погладна къде кво подухва и вибрира на канала - докато е неделя и имам време да се занимавам. Без катализатор или със - на мойте 103 конски данъка е все толкоз - ако ме стимулират законите да го сменя и ако си заслужава - ще пазя околната среда, даже и газова може да сложа ако ме освободят примерно от 80% от тези 126 лева годишно.Frontera Sport, X20SE март 1998
Коментар
-
Vladim написа:Дали ще звучи спортно колата, като и се махне катализатора мога дълбоко да се съмнявам! Стига да се направи, като хората (с резонатоено гърне) и гърнетата да са наред не би трябвало да има никаква разлика в звученото! При мен освен катализатора (филтър за твърди частици се нарича при дизела) имам още три гърнета! Сложих чиста права тръба на негово място и няма никаква разлика в звука! И много ясно, че е добре да се махнат катализаторите-на много от колите втора употреба са заминали много преди да дойдат в България! И, когато колата няма мощност и голям разход от, какъв зор да го държиш това в колата си?
Коментар
-
niko_ymn написа:Ама при тебе само с едното резонаторно гърне ли е или освен трите по системата имаш и резонаторно на мастото на катализатора ? Ръмжене не ми трябва - сега все още е като някоя от ладите по градските ралита - но аз имам предвид с това изпърдяното нещо дето се е водело "катализатор" преди да съм го махнал или съответно закърпил. Разход минавам и над 11 градско ... ама познай с какви обороти се изпърдява катализатор и ще разбереш защо е такъв разхода.Frontera Sport, X20SE март 1998
Коментар
-
Vladim написа:niko_ymn написа:... при тебе само с едното резонаторно гърне ли е или освен трите по системата имаш и резонаторно на мастото на катализатора ? ... ама познай с какви обороти се изпърдява катализатор и ще разбереш защо е такъв разхода.
Коментар
-
Гърнета
Ето какво ме тревожи. Оказа се, че от катализатора почти не изпуска газове, ами духа като вентилатор от една муфа между него и ламбда-сондата малко по напред към двигателя. Снимките са правени от по средата на колата гледайки напред и на горе и на тях можете да забележите буксата или кабелчето на самата сонда, а голямото кръгло нещо което е до нея при мен се е разнебитило и сега е толкова разхлабено, че се върти с лекота и от луфта между него и тръбата изпуска. КАКВО Е пък ТОВА ТАМ ОКОЛО ТРЪБАТА и за какво служи? Представлява нещо като муфа или доста широка гривна - която дори си има собствени отвори от двете страни, като от тях също духа доста силно. Има някаква изолация за уплътнение между него и тръбата ама не вярвам да е гумена. Аз мога ли да го заваря съвсем или то така трябва да си изпуска профилактично за да не се надува катализатора? Айде ако някой знае - да каже.
Коментар
-
Слав написа:Eдно е сигурно-трябва да го стегнеш.Няма такова понятие "да не се надува катализатора". .Изгорели газове не трябжа да излизат отникъде.
Коментар
-
Тези на Александър ауто луди ли са - кви са? За 3-4 килограмова тръба с две извивки ми изкарват цени - 221 или 516,60 лв, а за катализатора 1076,64 лв или 1339,70 лв. Тук в Русе тези многото гърнета дето си ги бях взел за 122 там са по 129; 199; 373 или 603 лв - да ви имам аз Софийските надцинки, чесно. Как да не мисля за ремонтиране и по-ефтини варианти после?
Коментар
-
niko_ymn написа:Слав написа:Eдно е сигурно-трябва да го стегнеш.Няма такова понятие "да не се надува катализатора". .Изгорели газове не трябжа да излизат отникъде.Ex. Grande Punto Driver
Коментар
-
Катализатори...цени
niko_ymn написа:Тези на Александър ауто луди ли са - кви са? За 3-4 килограмова тръба с две извивки ми изкарват цени - 221 или 516,60 лв, а за катализатора 1076,64 лв или 1339,70 лв. Тук в Русе тези многото гърнета дето си ги бях взел за 122 там са по 129; 199; 373 или 603 лв - да ви имам аз Софийските надцинки, чесно. Как да не мисля за ремонтиране и по-ефтини варианти после?Ex. Grande Punto Driver
Коментар
-
vesko.t написа:Колега,сондата е преди тази муфа,даже се вижда на снимките-тази муфа е като гъвкава връзка,но не е заменяема 1:1 с такава-вътре има графитни ябълковидни уплътнения-щом изпуска,заминала е -може да се завари,но ще се повишат вибрациите в целия тракт...Ако минеш на този вариант,развийте сондата,преди да се правят заварки...По качествените сервизи за ауспуси имат такива муфи/или аналози...като цена са по-евтини от гъвкавите връзки.
Коментар
-
Korun написа:Ако си решил да го махаш, най-добре си сложи гърне на негово място. Ще ти струва около 30-35 лв.ForceWere написа:знам че ще върви малко повече, но той май не се маха е се изтърбушва - а на другите въпроси не мога да ти отговоря.sacho написа:Ако стария си е бил редовен би трябвало да нямаш разлика от към вървене и разход. Ако е запушен то тогава той оказва съпротивление а от там пада мощноста и се вдига разхода. Когато е за изхвърляне газовете миришат на сяра особено ако караш на газ. В този случай се сваля и се слага едно малко гърне. Ако сондата е преди катализатора няма проблем.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар