Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Със и без катализатор. Ефекти - разход, ламбда и др.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Със и без катализатор. Ефекти - разход, ламбда и др.

    Чудя се какъв можа да бъде ефекта ако сложа една тръба на мястото на катализатора. Ще ми се качи ли разхода или ще падне? Ще ми се объркат ли съвсем оборотите заради грешки в измерване на кислорода след изгарянето ? Ще бръмчи ли повече околкото с изпърдяно гърне ?
    Брава 1,6 16V; Джанти 16-ки - по договаряне - 4 бр.:
    http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=88126

    #2
    знам че ще върви малко повече, но той май не се маха е се изтърбушва - а на другите въпроси не мога да ти отговоря.
    Tofas- Sahin 1.6 карб.

    Коментар


      #3
      Ако стария си е бил редовен би трябвало да нямаш разлика от към вървене и разход.Но тогава е безумно да го махаш.Ако е запушен то тогава той оказва съпротивление а от там пада мощноста и се вдига разхода.Когато е за изхвърляне газовете миришат на сяра особено ако караш на газ.В този случай се сваля и се слага едно малко гърне.Ако сондата е преди катализатора няма проблем.Но съм чувал за коли на които имало сонда след катализатора.При този вариант определено ще възникне проблем :D
      АЛ.ПЕТРОВ
      FIAT PUNTO 1.2 8V

      Коментар


        #4
        за липса на катализатор

        Здрасти , от личен опит мога да ти кажа ,че колата става малко по шумна не много но е осезаемо , усеща се и промяна в еластичноста и става по пъргава и леко намалява разхода ,всичко това обаче е за сметка на комфорта ти ,ще ти бучи повечко .Операцията която се извършва е да се разцепи отдолу и изкорми катализатора а той сам по себе си представлява керамична плочка или нещо от подобен материал което прилича на пчелна пита и щом се задръсти си представи какъв е ефекта .

        Коментар


          #5
          Re: за липса на катализатор

          boka написа:
          Здрасти , от личен опит мога да ти кажа ,че колата става малко по шумна, усеща се и промяна в еластичноста и става по пъргава и леко намалява разхода. Операцията която се извършва е да се разцепи отдолу и изкорми катализатора а той сам по себе си представлява керамична плочка или нещо от подобен материал което прилича на пчелна пита и щом се задръсти си представи какъв е ефекта .
          sacho написа:
          Ако стария си е бил редовен би трябвало да нямаш разлика от към вървене и разход.Но тогава е безумно да го махаш.Ако е запушен то тогава той оказва съпротивление а от там пада мощноста и се вдига разхода.Ако сондата е преди катализатора няма проблем. :D
          На 83500 км е и е изгнил по-скоро отколкото да е запушен. Проблема е, че като смених всички останали гърнета покарах месец-два и най-изгнилото не издържа на моите обороти и стил на каране. Още не съм гледал дали липсва част от стената му или се е сцепил покрай заварките ама утре ще сложа на канала за да видя от къде точно подухва - иначе със сигурност звука на гърмене идва от там. Ламдата ми и преди него нагоре към двигателя някъде. Не искам да махам вътрешното ако мога да го запазя щото е от платина и все някак заглушава и пречиства. Временно докато го изкърпя не знам как да карам за да стигна до майстор със Це-о (или телоподаващ електрожен).
          Брава 1,6 16V; Джанти 16-ки - по договаряне - 4 бр.:
          http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=88126

          Коментар


            #6
            Ако си решил да го махаш, най-добре си сложи гърне на негово място. Ще ти струва около 30-35 лв. Грешки едва ли ще се получат. За разхода незнам, въпреки че и аз съм без катализатор ( вече), не съм забелязал някаква разлика в разхода.
            Настоящата - Ford Focus ST
            Бившата - Bravo GT - мъничко, черничко, тук - там стъпва ...
            Франкенщайн - R.I.P.
            Fiat Ducato Heku Wohnmobill 530 '87 - НАБОРЪТ

            Коментар


              #7
              катализатор

              Ако е запушен катализатора двигателя повече нагрява изпускателните тръби като го махнеш може да се подобри и неможе предварително точно да се каже без замервания НО НЕГО ИЗХВЪРЛЯЙ прибери го може да потрябва догодина пак.
              КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
              Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
              http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

              Коментар


                #8
                Re: катализатор

                kluchar написа:
                Ако е запушен катализатора двигателя повече нагрява изпускателните тръби като го махнеш може да се подобри и неможе предварително точно да се каже без замервания НО НЕГО ИЗХВЪРЛЯЙ прибери го може да потрябва догодина пак.
                Няма да го хвърлям - аз и другите гърнета си ги пазя и може да отрежа едно от тях с ъглошлайфа уж временно - ама дано да не се налага да е съвсем временно ако почне да ми гасне или скача оборотомера след процедурата или разходомера евентуално. Иначе аз и колекторни тръби като смених майстора каза че ми бил доста издухан катализатора още преди да се разбръмчи така адски както стана напоследък. Може първо да и бил задънен щом ми беще пукнат изпускателен колектор като я взех и после аз да съм го продухал.
                Брава 1,6 16V; Джанти 16-ки - по договаряне - 4 бр.:
                http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=88126

                Коментар


                  #9
                  Korun написа:
                  Ако си решил да го махаш, най-добре си сложи гърне на негово място. Ще ти струва около 30-35 лв. Грешки едва ли ще се получат.
                  Даже и по-евтино може да ми излезе със здравото гърне от старите ако не е много неподходящо по диаметър или далжина на вход-изход и растоянията там за напасването.
                  Брава 1,6 16V; Джанти 16-ки - по договаряне - 4 бр.:
                  http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=88126

                  Коментар


                    #10
                    катализатор

                    Само че на мястото на катализатора май се слага резонаторно гърне.
                    КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
                    Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
                    http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

                    Коментар


                      #11
                      аз като си махнах катализатора , човека ми го купи за 55 лв. , до колкото знам си има пазар за старите катализатори.
                      Fiat Stilo JTD ....sold
                      Volvo C 70 ....

                      Коментар


                        #12
                        Има и още как.Нали е наблъскан с платина и други благородни метали :P
                        Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
                        Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005

                        Коментар


                          #13
                          Всяко едно препятствие на пътя на изгорелите газове пречи на добрата работа на двигателя и намалява живота му. Катализаторите са поставени за да отговаря возилото на завишените екологични норми. Ако целта е да запазим света по-дълго - катализатор! За по-добрата работа на двигателя обаче - без катализатор! Избора е личен.
                          Fiat Bravo 1.4 12V SPI 1996

                          Коментар


                            #14
                            Оф верно на еПЕР това гърненце се води 3. Silencer (заглушител) или 2. Silencer Catalized (заглушител с катализатор). И проблема е, че то не било тръба с определен кръгъл диаметър на отвора и отзад и отпред ами било с триъгълна форма в началото и мойта идея да сложа на негови място отрязано заглушавашото гърне с номер 1. от схемата отпада. Поне от групата на тези "за назад" - то ми е най-малко изгнило и тях ги пазех за такива случаи - ама голяма играчка за рязане и заварки се получава така.
                            Прикачени файлове
                            Брава 1,6 16V; Джанти 16-ки - по договаряне - 4 бр.:
                            http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=88126

                            Коментар


                              #15
                              Между другото - ако някой се интересува - тези дето вървят заедно - последните 3 гърнета до края на ауспуха в Русе ги харчеха 122 лв - Март месец, ама това без скобите и гарнитурките, а аз освен тях си поръчах и едни изпускателни колектори, щото цялята система докато се кандилкаше - "аха-аха да се загуби по пътя" ми беше скъсала от усукването и голямата температура и едното от 4-те колена на него колектор, та и там още 50 лв. (щото само от морга го намерих) + 20 лв. за доставка до Русе, и вече не помня колко дадох май пак 20 за работата по слагането и ми се върти нещо за 8 лв (гарнитурки или гарнитурки преди двуцефката с кръгли скоби за след катализатора) /абе ремонта излезе 250 и то с оставеното за по-нататък/. Но ето, че сега пак ще се добавя, каквото не е било сменено (най-вече катализатора - заради цената - дали не беше още 240 или 420 само той - абе секи случай - дебело).
                              Брава 1,6 16V; Джанти 16-ки - по договаряне - 4 бр.:
                              http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=88126

                              Коментар

                              Working...
                              X