Чудя се какъв можа да бъде ефекта ако сложа една тръба на мястото на катализатора. Ще ми се качи ли разхода или ще падне? Ще ми се объркат ли съвсем оборотите заради грешки в измерване на кислорода след изгарянето ? Ще бръмчи ли повече околкото с изпърдяно гърне ?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Със и без катализатор. Ефекти - разход, ламбда и др.
Collapse
X
-
Ако стария си е бил редовен би трябвало да нямаш разлика от към вървене и разход.Но тогава е безумно да го махаш.Ако е запушен то тогава той оказва съпротивление а от там пада мощноста и се вдига разхода.Когато е за изхвърляне газовете миришат на сяра особено ако караш на газ.В този случай се сваля и се слага едно малко гърне.Ако сондата е преди катализатора няма проблем.Но съм чувал за коли на които имало сонда след катализатора.При този вариант определено ще възникне проблем :DАЛ.ПЕТРОВ
FIAT PUNTO 1.2 8V
Коментар
-
за липса на катализатор
Здрасти , от личен опит мога да ти кажа ,че колата става малко по шумна не много но е осезаемо , усеща се и промяна в еластичноста и става по пъргава и леко намалява разхода ,всичко това обаче е за сметка на комфорта ти ,ще ти бучи повечко .Операцията която се извършва е да се разцепи отдолу и изкорми катализатора а той сам по себе си представлява керамична плочка или нещо от подобен материал което прилича на пчелна пита и щом се задръсти си представи какъв е ефекта .
Коментар
-
Re: за липса на катализатор
boka написа:Здрасти , от личен опит мога да ти кажа ,че колата става малко по шумна, усеща се и промяна в еластичноста и става по пъргава и леко намалява разхода. Операцията която се извършва е да се разцепи отдолу и изкорми катализатора а той сам по себе си представлява керамична плочка или нещо от подобен материал което прилича на пчелна пита и щом се задръсти си представи какъв е ефекта .sacho написа:Ако стария си е бил редовен би трябвало да нямаш разлика от към вървене и разход.Но тогава е безумно да го махаш.Ако е запушен то тогава той оказва съпротивление а от там пада мощноста и се вдига разхода.Ако сондата е преди катализатора няма проблем. :D
Коментар
-
Ако си решил да го махаш, най-добре си сложи гърне на негово място. Ще ти струва около 30-35 лв. Грешки едва ли ще се получат. За разхода незнам, въпреки че и аз съм без катализатор ( вече), не съм забелязал някаква разлика в разхода.Настоящата - Ford Focus ST
Бившата - Bravo GT - мъничко, черничко, тук - там стъпва ...
Франкенщайн - R.I.P.
Fiat Ducato Heku Wohnmobill 530 '87 - НАБОРЪТ
Коментар
-
Re: катализатор
kluchar написа:Ако е запушен катализатора двигателя повече нагрява изпускателните тръби като го махнеш може да се подобри и неможе предварително точно да се каже без замервания НО НЕГО ИЗХВЪРЛЯЙ прибери го може да потрябва догодина пак.
Коментар
-
Korun написа:Ако си решил да го махаш, най-добре си сложи гърне на негово място. Ще ти струва около 30-35 лв. Грешки едва ли ще се получат.
Коментар
-
Всяко едно препятствие на пътя на изгорелите газове пречи на добрата работа на двигателя и намалява живота му. Катализаторите са поставени за да отговаря возилото на завишените екологични норми. Ако целта е да запазим света по-дълго - катализатор! За по-добрата работа на двигателя обаче - без катализатор! Избора е личен.Fiat Bravo 1.4 12V SPI 1996
Коментар
-
Оф верно на еПЕР това гърненце се води 3. Silencer (заглушител) или 2. Silencer Catalized (заглушител с катализатор). И проблема е, че то не било тръба с определен кръгъл диаметър на отвора и отзад и отпред ами било с триъгълна форма в началото и мойта идея да сложа на негови място отрязано заглушавашото гърне с номер 1. от схемата отпада. Поне от групата на тези "за назад" - то ми е най-малко изгнило и тях ги пазех за такива случаи - ама голяма играчка за рязане и заварки се получава така.
Коментар
-
Между другото - ако някой се интересува - тези дето вървят заедно - последните 3 гърнета до края на ауспуха в Русе ги харчеха 122 лв - Март месец, ама това без скобите и гарнитурките, а аз освен тях си поръчах и едни изпускателни колектори, щото цялята система докато се кандилкаше - "аха-аха да се загуби по пътя" ми беше скъсала от усукването и голямата температура и едното от 4-те колена на него колектор, та и там още 50 лв. (щото само от морга го намерих) + 20 лв. за доставка до Русе, и вече не помня колко дадох май пак 20 за работата по слагането и ми се върти нещо за 8 лв (гарнитурки или гарнитурки преди двуцефката с кръгли скоби за след катализатора) /абе ремонта излезе 250 и то с оставеното за по-нататък/. Но ето, че сега пак ще се добавя, каквото не е било сменено (най-вече катализатора - заради цената - дали не беше още 240 или 420 само той - абе секи случай - дебело).
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар