Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Акумолатор и ECU (Брава)

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Акумолатор и ECU (Брава)

    На електрониката и по-специално на ЕКУ-то и на датчиците ще им причи ли ако сложа по-силничак акуумулатор - като например 62Ah 550A (12V) или 75Ah 480A ( въпреки, че чак 95 лева едва ли ще дам ама около 75лв.-каквато е цената на ИСКРА-та съм склонен да прежаля заради музиката).Като купувам дали да земам херметически затворен с по-слаби характеристики или и такъв който НЕ е БЕЗ ПОДДРЪЖКА върши добра работа в продължение на години ако е по-силен при същата цена (и разбера се му се следи електролита под капачките)?
    Брава 1,6 16V; Джанти 16-ки - по договаряне - 4 бр.:
    http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=88126

    #2
    Не, няма да и се отрази, защото очевидно питаш за акумулатор с по-голям капацитет. Вредно влияние може да окаже по-високо напрежение(ако е някакъв нестандартен), но такъв акумулатор за кола май още няма . Даже зимата няма да имаш проблеми с паленето (ако въртиш по-продължително време).
    Настоящата - Ford Focus ST
    Бившата - Bravo GT - мъничко, черничко, тук - там стъпва ...
    Франкенщайн - R.I.P.
    Fiat Ducato Heku Wohnmobill 530 '87 - НАБОРЪТ

    Коментар


      #3
      Korun написа:
      Не, няма да и се отрази...очевидно питаш за акумулатор с по-голям капацитет. Вредно влияние може да окаже по-високо напрежение(ако е някакъв нестандартен), но такъв акумулатор за кола май още няма . Даже зимата няма да имаш проблеми с паленето (ако въртиш по-продължително време).
      Да - естествено, че говорим само за 12V. Малко повечко идва от даваното като подходящо в еПЕР - 44Ah 250A. За тезе характеристики само ми е въпроса ... и за раликата между трайноста на капсулованите и доливащите се модели.
      Брава 1,6 16V; Джанти 16-ки - по договаряне - 4 бр.:
      http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=88126

      Коментар


        #4
        niko_ymn написа:
        Малко повечко идва от даваното като подходящо в еПЕР - 44Ah 250A. За тези характеристики само ми е въпроса ... и за раликата между трайноста на капсулованите и доливащите се модели.
        В ePER амперите и стойностите за Ампер-часа дадени като два варианта на акумулатори за Брава по-точно са: 40Аh-200A i 50Ah-250A ама доколкото знам от зарядните си батерийки - колкото повече ампер-часа - толкова по-дълготрайно издържани на изхабяване. Големината на тока ме притеснява мене най-вече.
        Брава 1,6 16V; Джанти 16-ки - по договаряне - 4 бр.:
        http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=88126

        Коментар


          #5
          niko_ymn написа:
          niko_ymn написа:
          Малко повечко идва от даваното като подходящо в еПЕР - 44Ah 250A. За тези характеристики само ми е въпроса ... и за раликата между трайноста на капсулованите и доливащите се модели.
          В ePER амперите и стойностите за Ампер-часа дадени като два варианта на акумулатори за Брава по-точно са: 40Аh-200A i 50Ah-250A ама доколкото знам от зарядните си батерийки - колкото повече ампер-часа - толкова по-дълготрайно издържани на изхабяване. Големината на тока ме притеснява мене най-вече.
          Ампеража е даден информативно. Амперчасовете са мерна единица за капацитет на акумулаторите и показват ток с каква големина може да отдаде акумулатора на консуматора (в случая стартер и останалите ел уреди в колата) за един час. Предполагам (не твърдя със сигурност), че Тока посочен в еПЕР е ток на късо съединение( или режим близък до този на късо съединение), който акумулатора може да понесе. така,че големината на тока не би трябвало да те притеснява. До сега не съм виждал акумулатор, на който да епосочен тока на к.с. Дават единствено амперчасовете.По въпроса за трайноста на капсолованите (maintenance free) и обикновените акумулатори мога само да гадая. Но предполагам, че експлоатационния им живот е един и същ (приблизително), при условие, че обикновения се проверява редовно за ниво и гъстота на електролита. Очевидно основното предимство на капсолованите е липсата на поддръжка.Надявам се да съм ти помогнал.
          Настоящата - Ford Focus ST
          Бившата - Bravo GT - мъничко, черничко, тук - там стъпва ...
          Франкенщайн - R.I.P.
          Fiat Ducato Heku Wohnmobill 530 '87 - НАБОРЪТ

          Коментар


            #6
            Хубаво е да вземеш акумулатор с големина на тока предписан от производителя! Може да вземеш една идея по-голям например, това не би било проблем. Но да си с 44 и да мислиш за 65 ампера... ми се вижда малко множко! За музиката ти спасението се нарича кондензатор! Много по-голям акумулатор няма да успяваш да го зареждаш зимата, защото алтернатора на колата ти е предвиден за по-малък акумулатор. Ако караш предимно в града и, колата ти не пали от раз може да съкратиш живота на акумулатора 2-3 пъти. Бяхме я дъвкали много тази тема преди време...
            Frontera Sport, X20SE март 1998

            Коментар


              #7
              Значи взимам силен ама остава да реша дали с капачки или Maintenance Free.
              Брава 1,6 16V; Джанти 16-ки - по договаряне - 4 бр.:
              http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=88126

              Коментар


                #8
                Vladim написа:
                Хубаво е да вземеш акумулатор с големина на тока предписан от производителя! Може да вземеш една идея по-голям например, това не би било проблем. Но да си с 44 и да мислиш за 65 ампера... ми се вижда малко множко! За музиката ти спасението се нарича кондензатор! Много по-голям акумулатор няма да успяваш да го зареждаш зимата, защото алтернатора на колата ти е предвиден за по-малък акумулатор. Ако караш предимно в града и, колата ти не пали от раз може да съкратиш живота на акумулатора 2-3 пъти. Бяхме я дъвкали много тази тема преди време...
                Е тогава няма да се изхвърлям чак на 75Ah. И ще поровя за предни теми. Ама все пак благодаря и за обобщаването!
                Брава 1,6 16V; Джанти 16-ки - по договаряне - 4 бр.:
                http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=88126

                Коментар


                  #9
                  Все още търся съвет.

                  niko_ymn написа:
                  Vladim написа:
                  ... Но да си с 44 и да мислиш за 65 ампера... ми се вижда малко множко! За музиката ти спасението се нарича кондензатор! Много по-голям акумулатор няма да успяваш да го зареждаш зимата ... ; Ако караш предимно в града и, колата ти не пали от раз може да съкратиш живота на акумулатора 2-3 пъти. Бяхме я дъвкали много тази тема преди време...
                  Е тогава няма да се изхвърлям чак на 75Ah. И ще поровя за предни теми. Ама все пак благодаря и за обобщаването!
                  Порових ама открих само: http://www.fiat-bg.org/forum/viewtopic.php?t=4266 и http://www.fiat-bg.org/forum/viewtopic.php?t=5421 ... но в никоя от тези по-стари теми не намерих някой да казва че вече 3-4 години акумулатора му "без поддръжка" е наистина без такава ... аз съм си заплюл една такава ИСКРА ама ако и за нея трябват профилактики - по добре да я земам направо с капачки и да си доливат като ми го мерят.Градско карам предимно (минимум 75% от километрите така ги навъртам). Пали си ми веднага колата ама преди като все още беше студеничко позагасваше. Искам като спра някъде и си слушам CD с преходник и усилвател 2х25W освен собствения на оригиналното радио ... да мога след час-два прекарани в "изпращане" на някое гадже ... пак да запаля и да мога и аз да си ходя - а да не седя и да чакам тока да дойде.За такава употреба Амперите ли са важни или амперчасовете ?
                  Брава 1,6 16V; Джанти 16-ки - по договаряне - 4 бр.:
                  http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=88126

                  Коментар


                    #10
                    Теб специално те интересуват Амперчасовете (Ah), а амприте, както ти писах по горе, са само за информация.По документи какъв акумулатор препоръчват за твоята? Преди карах Лада, която трябваше (май) да бъде с 44Ah, но вместо това ползвах Monbat High power 62Ah. Също имах Усилвател 2х20w и не съм имал проблеми с паленето. Още повече, че я карах само на газ ( след като налях профилактично бензин, бензиновата помпа протече), дори и зимата палеше от раз.
                    Настоящата - Ford Focus ST
                    Бившата - Bravo GT - мъничко, черничко, тук - там стъпва ...
                    Франкенщайн - R.I.P.
                    Fiat Ducato Heku Wohnmobill 530 '87 - НАБОРЪТ

                    Коментар


                      #11
                      Korun написа:
                      Теб специално те интересуват Амперчасовете (Ah), ... По документи какъв акумулатор препоръчват за твоята? Преди карах Лада, която трябваше (май) да бъде с 44Ah, но вместо това ползвах Monbat High power 62Ah. Също имах Усилвател 2х20w и не съм имал проблеми с паленето. Още повече, че я карах само на газ ( след като налях профилактично бензин, бензиновата помпа протече), дори и зимата палеше от раз.
                      И аз сега карам фиата с акумулатора дето е от Ладата и е точно 62Ah, ама това означава, че на практика едната кола е в бокса докато другата не се прибере... и не са пълноценни 2 броя готови за път така. Преди и моя усилвател беше в старата кола, а тя също е на газ и аз си палех на газ и зиме и лете без проблем щото е в топъл гараж ... и съм си слушал музичка например докато си правя ремонти по нея и пак пали ... ама тука ме е страх от електрониката щото не ми се купуват разни неоткриваеми дреболии за много пари. Ако се вярва на еПер - значи трябва да сложа 40Ah или 50Ah ама на мен ми се виждат малко, но пък с този от ладата нещо пада тока (ако припаля и се откажа и изгася и пробвам после пак без да съм покарал в града като се чудим къде да ходим например) и въпреки че е 62 завърта трудно и не знам ако сложа още повече дали няма да се получи онова с недозареждането.
                      Брава 1,6 16V; Джанти 16-ки - по договаряне - 4 бр.:
                      http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=88126

                      Коментар


                        #12
                        И аз сега карам фиата с акумулатора дето е от Ладата и е точно 62Ah
                        Еми значи няма никакъв проблем, след като и сега я караш с такъв.
                        но пък с този от ладата нещо пада тока (ако припаля и се откажа и изгася и пробвам после пак без да съм покарал в града като се чудим къде да ходим например) и въпреки че е 62 завърта трудно и не знам ако сложа още повече дали няма да се получи онова с недозареждането.
                        Това не означава, че по-големия капацитет ще ти реши проблема. Възможно е, акумулатора да е позагубил капацитет (на колко време е?) или алтернатора ти не зарежда достатъчно. Независимо кое от двете е проблема, това не означава че акумулатор с по-голям капацитет ще го реши. Ако алтернатора не зарежда достатъчно, проблема ще остане, а ако сегашният ти акумулатор е на път да "сдаде багажа" то можеш да си сложиш и по-слаб от 62 Аh.
                        не знам ако сложа още повече дали няма да се получи онова с недозареждането.
                        Това може да стане ако караш на стартер, иначе едва ли.Ако акумулатора е 50 Ah и алтернатора ти отдава 25А за час, то ще отнеме 2 часа да зареди напълно разреден акумулатор.Ако обаче е 65 Ah, и при токна алтернатора 25 А за час, ще отнеме около 2 часа и 40 мин.Така, че това не е проблем.
                        Настоящата - Ford Focus ST
                        Бившата - Bravo GT - мъничко, черничко, тук - там стъпва ...
                        Франкенщайн - R.I.P.
                        Fiat Ducato Heku Wohnmobill 530 '87 - НАБОРЪТ

                        Коментар


                          #13
                          Или ако искаш по-якичка музичка и да нямаш проблем слагаш и по-голям алтенатор
                          125s/1600ccm/100ps

                          Коментар


                            #14
                            FIAT 125s написа:
                            Или ако искаш по-якичка музичка и да нямаш проблем слагаш и по-голям алтенатор
                            То има на близо сервиз за акумулатори спициализиран - те безплатно мерят там сичко като решават дали да ти дадат гаранция.
                            Брава 1,6 16V; Джанти 16-ки - по договаряне - 4 бр.:
                            http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=88126

                            Коментар


                              #15
                              ИСКРА 12V 62Ah 560A купих за 76 лв. с 2 години гаранция и профилактичен преглед и замервания на всеки 6 месеца. Еквивалентни стойности на токовете - другите марки са с цени от 96 лв. и нагоре. Само START видях в интернет малко по-евтин с тези характеристики.Преди де ми напишат гаранционната карта ми измериха зареждането - 14,150 Volt /идеално в границите 13,8-14,4V/, електролита в акумулатора е капсулован и индикатора е зелен (плътност 1,28 г/куб.см /трябва да е между 1,26 и 1,28 при 25 градуса по целзий/), и ако падне под 1,25 индикатора става бял и въпреки, че е "Без Поддръжка" се разпечатва една лепенка, отваря се и се дозарежда, но само в сервиза. Мериха още за консуматори или "на късо" при всичко изключено в купето и чак тогава ми дадоха 2 години гаранция с още 3 профилактики освен първоначалната.ЕКУ-то се държи добре. Най-осезателна е разликата при палене - онова "бъзззз-зът" дето не го знам какво е сега се чува равномерно, а със взет на заем акумулатор беше насечено и провлачено. Аз заради него взех стартов ток 560 А. Е чак за 650 А няма нужда - все пак не съм с дизелов двигател.
                              Брава 1,6 16V; Джанти 16-ки - по договаряне - 4 бр.:
                              http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=88126

                              Коментар

                              Working...
                              X