Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Въпрос за прегряване, перката не включва нормално...

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Въпрос за прегряване, перката не включва нормално...

    Значи като загрее колата няма значение дали е на климатик или без- та като достигне 90 гр. и включва първата степен на вентилатора, НО САМО ЗА 10 - 20 сек., после спира и почива 2-3 минути незвисимо от загряването и втората въобще я няма и сещате че в градско с перка която се включва от дъжд на ветър- прегрява.Какво е за смяна?!
    Brava 1.2 16V 82 к.с. 2000г.

    #2
    Провери дали на перката работят и двете скорости. Може проблема да е от там. Другия вариант е заминал датчик на радиатора или пък клеясал датчик който не може правилно да отчете температурата.
    Fiat Croma 1.9 JTD '06 150hp
    Ex. Fiat Bravo SX 1.4 12v '97

    Коментар


      #3
      При JTD няма датчик на радиатора. Датчикът е на термостата по спомен.Така че ако може колегата да уточни марка и модел на автомобилът.

      Коментар


        #4
        1.6 пълна инж. Темпра с климатроник- в перката влиза букса с 2 кабела а степените се командват от една кутия с релета до десния фар. Датчика на радиатора ми е с 3 кабела- дали може да е от него че е заврян на егаси мястото.
        Brava 1.2 16V 82 к.с. 2000г.

        Коментар


          #5
          датчика е
          Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
          Fiat Bravo'97 1,6 16v
          Fiat Tempra'91 1,6 mono

          Коментар


            #6
            Провери релетата първо, после провери кабелите на датчика дали контактуват добре. Провери горещ ли е радиатора като вдигне 90’ , зашото може терморстата да не отваря и затова да не включва вентилатора.
            Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

            Коментар


              #7
              Не е от термостата- махнах го миналата година, със сигурност е някой датчик, защото релетата сега ги смених от една друга кутия и си е същото. Егаси и мързеливата перка.
              Brava 1.2 16V 82 к.с. 2000г.

              Коментар


                #8
                А пробва ли буксата на късо за да видиш дали работят и двете скорости?Обезателно с по дебел кабел че яко се напича
                Lacia Lybra 2.4jtd 140++ executive
                EX.Fiat Tipo SX 1.6 IE
                EX.Fiar Ritmo 105TC

                Коментар


                  #9
                  Значи буксата е с три кабелчета буксата е като триъгълниче / като долните две са по- раздалечени, та да давам мосТ със средното към страничните ли?
                  Brava 1.2 16V 82 к.с. 2000г.

                  Коментар


                    #10
                    .

                    КИМИ написа:
                    Значи буксата е с три кабелчета буксата е като триъгълниче / като долните две са по- раздалечени, та да давам мосТ със средното към страничните ли?
                    Мисля че беше точно така.Лявото е 1ва ,а дясното е 2 ра скорост казвам го по спомен,като на 2 скорост щраква и релето което е до фара.Поне на Типото е така.Аз лично карам с датчик от Жигули за 5 кинта и ключе за 2ра скорост за всеки случаи
                    Lacia Lybra 2.4jtd 140++ executive
                    EX.Fiat Tipo SX 1.6 IE
                    EX.Fiar Ritmo 105TC

                    Коментар


                      #11
                      Цялата ел.част на охладителната система - релета, датчици и т.н. са на минуса (нулата).Към перката директно се подава +12V. Ако са ти нагоряли клемите или имаш закъсан кабел, напълно възможно е и като позагрее малко от товара да прекъсва контакта...Аз имах подобен проблем, само че при мен изобщо не включваше перката на моменти...А на моменти си работеше нормално.Пуснах паралелен плюс до перката и всичко се оправи. Дебел кабел!

                      Коментар


                        #12
                        Имах подобен проблемна Бравото. Първа степен се включваше по-късно и работеше за много малко - около 20 сек. и не можеше да охлади до средата. Само, че втора степен ми работеше, смених датчика на радиатора и се оправиха нещата.

                        Коментар


                          #13
                          Смених датчика на радиатора и релетата, но на буксата на датчика която е с 3 кабела- като дам мост между 2 от тях ми тръгва 1- ва степен, но 2- ра степен не тръгва при други комбинаций с мостчето, освен това клемата е леко окислена, но не е от нея- та какво я пуска 2- ра степен?!
                          Brava 1.2 16V 82 к.с. 2000г.

                          Коментар


                            #14
                            при браво знам как е, при темпра не. предполагам обаче, че логката е същата- при първа степен се пуска тока към резистора, който се ограничава от това съпротивление и минава през реле, втора степен е директно към перката, предполагам за надежност.
                            Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                            Fiat Bravo'97 1,6 16v
                            Fiat Tempra'91 1,6 mono

                            Коментар


                              #15
                              Значи как да прекарам кабели към ЦК ключе на таблото да ми тръгва и втората- дали единия кабел да е на маса, а другия на неработещия изход на клемата на датчика?!
                              Brava 1.2 16V 82 к.с. 2000г.

                              Коментар

                              Working...
                              X