Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблем с фиат типо 1.6 двувалка.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Проблем с фиат типо 1.6 двувалка.

    Здравейте колеги Проблема е следния като запаля типото студено на бензин след около 15 секунди започва да прекъсва и отзад мирише на неизгорял бензин,като загрее резултатът е същият премерих сондата какво дава някъде около 750мв богата смес.Моля за помощ

    #2
    Имах подобен проблем с типо 1,4 оказа се датчика на коляновия вал.

    Коментар


      #3
      Сменях датчика на коляновия вал също комутатор и бобина резултатът е същия.

      Коментар


        #4
        напрежението на сондата мери ли го?

        Коментар


          #5
          мерих го дава че сместа е богата

          Коментар


            #6
            колега първо двувалката няма датчик на коляновия вал. Като си сменял комутатора да не си разбутал масата на компа . на двувалката масата на мотора е прихваната и за купето на единия рог точно до комутатора. Там обикновенно губи връзка и бяга масата на мотора. тогава обикновенно напрежението на сондата забива горе и компа прави богата смес. Друго- има ли грешки в компа (свети ли ти лампата на инжекциона ) . Ако има трябва да я тестваш . Двувалката е със самотест, тоест няма да ходиш да ти вземата пари по сервизите . Из форума има теми как се прави диагностика и какви са кодовете за неизправност. Ако няма грешки е възможно това дето ти писах с масата на компа. Или просто може да е забила сондата. Но сондата не играе при студен мотор ако проблема е и при студен мотор може да има друг проблем ( налягане на горивото , темп датчик и т.н.). Преди време ми се беше скъсала гарнитурката на дюзата и течеше бензин направо в колектора ,така че може и там да се огледа.
            не подценявайте италианските коли
            Tipo 1.6 (149.C2.046)

            Коментар


              #7
              Значи прави го студена и топла на газ и бензин лампата на инжекциона не свети все пак аз направих диагностика и грешки няма,също мерих налягането на бензина и е някъде около 1бар.

              Коментар


                #8
                Значи може и да е този проблема който ти писах с масата на компютъра . Тогава си спомням че не даваше грешки колата ама се давеше и много гореше. значи трябва да видиш кабела на акумулатора -тръгвайки от самата клема отива на блока на мотора (хваща се на скоростната кутия). По средата този кабел е заголен и около него има запресовано ухо което както ти казах се хваща за рога на купето с болт(точно под стойката на акумулатора). На това ухо се включват кабелни обувки с различни кабелчета за маса на отделните консуматори ( не са много 2-3 са ). Единия кабел е черен и по дебел . Ако го проследиш трябва да отива по инсталацията до компютъра. Проблема става като се разхлаби ухото около силовия кабел. тогава се загубва свръзката към купето (не и към мотора ) и бяга масата на компютъра и оттам нивото на сондата се повдига с половин или 1 волт ( зависи колко е зле ). Като се замислиш че толкова е полезния сигнал на сондата познай каква каша става с данните от сондата, която пък си взема маса от мотора не от купето. Ако там ти е хлабава връзката опитай да свалиш целия силов кабел и да запоиш ( със силен поялник) ухото около кабела за да се възтанови и изравни масата на мотора и купето . Може да има и други причини ама това трябва да провериш . Ако трябва пак ще мисля и ще помагам . Моята маса на това место като свалих кабела го срязах на 2 и към всеки край сложих ухо и двете уши през болта и проблема приключи завинаги . Може да провериш като свалиш филтъра и откриеш визуално дюзата да видиш дали тече на работещ мотор , ама пък като казваш че и на газ го прави така едва ли е от течове. И ми е любопитно да те питам как е твоята двувалка като разход и вървеш на газ. Моята е 8 - 8.5 извън града и около 13-14-15 в града. Върви до около 150 -160 макс. Нагоре й е трудно вдигал съм и 170 ама със зор. Инъче по принцип си е пъргава и има горе долу динамика. Поздрави !!!
                не подценявайте италианските коли
                Tipo 1.6 (149.C2.046)

                Коментар


                  #9
                  kalin555 написа:
                  Значи може и да е този проблема който ти писах с масата на компютъра . Тогава си спомням че не даваше грешки колата ама се давеше и много гореше. значи трябва да видиш кабела на акумулатора -тръгвайки от самата клема отива на блока на мотора (хваща се на скоростната кутия). По средата този кабел е заголен и около него има запресовано ухо което както ти казах се хваща за рога на купето с болт(точно под стойката на акумулатора). На това ухо се включват кабелни обувки с различни кабелчета за маса на отделните консуматори ( не са много 2-3 са ). Единия кабел е черен и по дебел . Ако го проследиш трябва да отива по инсталацията до компютъра. Проблема става като се разхлаби ухото около силовия кабел. тогава се загубва свръзката към купето (не и към мотора ) и бяга масата на компютъра и оттам нивото на сондата се повдига с половин или 1 волт ( зависи колко е зле ). Като се замислиш че толкова е полезния сигнал на сондата познай каква каша става с данните от сондата, която пък си взема маса от мотора не от купето. Ако там ти е хлабава връзката опитай да свалиш целия силов кабел и да запоиш ( със силен поялник) ухото около кабела за да се възтанови и изравни масата на мотора и купето . Може да има и други причини ама това трябва да провериш . Ако трябва пак ще мисля и ще помагам . Моята маса на това место като свалих кабела го срязах на 2 и към всеки край сложих ухо и двете уши през болта и проблема приключи завинаги . Може да провериш като свалиш филтъра и откриеш визуално дюзата да видиш дали тече на работещ мотор , ама пък като казваш че и на газ го прави така едва ли е от течове. И ми е любопитно да те питам как е твоята двувалка като разход и вървеш на газ. Моята е 8 - 8.5 извън града и около 13-14-15 в града. Върви до около 150 -160 макс. Нагоре й е трудно вдигал съм и 170 ама със зор. Инъче по принцип си е пъргава и има горе долу динамика. Поздрави !!!
                  Този разход доста сериозен ми се струва...Аз пък имам доста странен проблем...Като тръгна да ускорявам до към 3000 оборота направо ми къса нервите ,а след 3000 оборота тръгва да ускорява ,както трябва...Все е едно има турбо лаг...Някакви идеи от какво може да е това?То че максималния въртящ момент е при 3250 об./мин. ,но чак такава разлика да има...ПП:Извинявам се ,че пиша в тази тема...
                  Fiat Stilo Multi Wagon 1.9JTD 85KW/115к.с. '03 powered by emzo
                  Fiat Punto SX mk2 1.2 44KW/60к.с. '00
                  EX : Fiat Tipo 1.6 i.e DOHC 149C2.046 1585cc. 66KW/90к.с -6250об./мин. - Изповядващ религията FIAT

                  Коментар


                    #10
                    Добре ще погледна след малко масата и ще пиша а пък на газ градско някъде около 10-12.

                    Коментар


                      #11
                      Сега бях долу намерих масата и черния кабел зачистих обувката и с мултицет замерих да видя дали връзката е добра запалих обаче резултатът е същия няма газ няма бензин пак прекъсва.

                      Коментар


                        #12
                        Абе думичката - "прекъсва" ме кара да мисля че може и да е от токове това прекъсване. На мен не ми се е случвало такова нещо на тази кола. Освен да прегледаш и свещи , кабели, капачка палец. Между другото въпросната маса влияе малко и на запалителната система. По отношение на разхода падал съм и на 12 градско ( рекорда ми е 11) ама аз карам рядко в града и все на къси разтояния а и обичам да я настъпвам. Извън града по магистрала със 100 км. ми дава и 7,5. Инъче е регулирана оптимално да си върви, а и да си призная мотора е на около 480 000 км. Не може за такъв пробег да не е заслабнал и оттам да е по вискок разхода. От друга страна като гледам във форума хората с 1,4 за какви разходи говорят и се оплакват се успокоявам и си мисля че е наред всичко . Моята не е мудна до 3000 оборота -напротив доста е добре даже на газ много хубаво граби от ниски обороти за разлика от бензина . На двувалката въртящия момент не е на 3250 , а на 4250 об. Имам оригиналната книжка на колата там си го пише.
                        не подценявайте италианските коли
                        Tipo 1.6 (149.C2.046)

                        Коментар


                          #13
                          Спенял съм свещи,кабели,капачка и палец и си остава проблема,свещите ми са denso w20epr-u,а относно за разхода толкова си горят иначе моя двигател е почти на 300 000км и си има ряз но това прекъсване ме дразни и немога да си сваля оборотите и на газ като паднат към 1000 и почва да прекъсва и веднага ги вдига също като карам между 1000и2000 оборорота като пусна педала за газта и почва да придърпва.

                          Коментар


                            #14
                            Странна работа !!! Не мога така да реша какво е . По принцип доста съм се занимавал с токове по колите а и специално с двувалката съм се бъзикал доста. Ама сякаш трябва да я видя тая кола че да я измисля. Въртял ли делкото (предварение закъснение) . Да ти взима въздух отнякъде (от някой вакум ).? Може да провериш маркучето към МАП сензора. Ако е закъсано и взима въздух може да ти прави такива чекмаци както и да прави богата смес. МАП на двувалката се открива като махнеш кутията на филтъра . Насреща е хванат до релетата. Маркуча на МАП -а е към колектора хванат под корпуса на инжекцията.
                            не подценявайте италианските коли
                            Tipo 1.6 (149.C2.046)

                            Коментар


                              #15
                              Всички маркучи съм ги проверил и който е бил пропукан съм го сменил обаче без резултат вече незнaм какво може да е.

                              Коментар

                              Working...
                              X