Здравейте колеги Проблема е следния като запаля типото студено на бензин след около 15 секунди започва да прекъсва и отзад мирише на неизгорял бензин,като загрее резултатът е същият премерих сондата какво дава някъде около 750мв богата смес.Моля за помощ
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Проблем с фиат типо 1.6 двувалка.
Collapse
X
-
колега първо двувалката няма датчик на коляновия вал. Като си сменял комутатора да не си разбутал масата на компа . на двувалката масата на мотора е прихваната и за купето на единия рог точно до комутатора. Там обикновенно губи връзка и бяга масата на мотора. тогава обикновенно напрежението на сондата забива горе и компа прави богата смес. Друго- има ли грешки в компа (свети ли ти лампата на инжекциона ) . Ако има трябва да я тестваш . Двувалката е със самотест, тоест няма да ходиш да ти вземата пари по сервизите . Из форума има теми как се прави диагностика и какви са кодовете за неизправност. Ако няма грешки е възможно това дето ти писах с масата на компа. Или просто може да е забила сондата. Но сондата не играе при студен мотор ако проблема е и при студен мотор може да има друг проблем ( налягане на горивото , темп датчик и т.н.). Преди време ми се беше скъсала гарнитурката на дюзата и течеше бензин направо в колектора ,така че може и там да се огледа.не подценявайте италианските коли
Tipo 1.6 (149.C2.046)
Коментар
-
Значи може и да е този проблема който ти писах с масата на компютъра . Тогава си спомням че не даваше грешки колата ама се давеше и много гореше. значи трябва да видиш кабела на акумулатора -тръгвайки от самата клема отива на блока на мотора (хваща се на скоростната кутия). По средата този кабел е заголен и около него има запресовано ухо което както ти казах се хваща за рога на купето с болт(точно под стойката на акумулатора). На това ухо се включват кабелни обувки с различни кабелчета за маса на отделните консуматори ( не са много 2-3 са ). Единия кабел е черен и по дебел . Ако го проследиш трябва да отива по инсталацията до компютъра. Проблема става като се разхлаби ухото около силовия кабел. тогава се загубва свръзката към купето (не и към мотора ) и бяга масата на компютъра и оттам нивото на сондата се повдига с половин или 1 волт ( зависи колко е зле ). Като се замислиш че толкова е полезния сигнал на сондата познай каква каша става с данните от сондата, която пък си взема маса от мотора не от купето. Ако там ти е хлабава връзката опитай да свалиш целия силов кабел и да запоиш ( със силен поялник) ухото около кабела за да се възтанови и изравни масата на мотора и купето . Може да има и други причини ама това трябва да провериш . Ако трябва пак ще мисля и ще помагам . Моята маса на това место като свалих кабела го срязах на 2 и към всеки край сложих ухо и двете уши през болта и проблема приключи завинаги . Може да провериш като свалиш филтъра и откриеш визуално дюзата да видиш дали тече на работещ мотор , ама пък като казваш че и на газ го прави така едва ли е от течове. И ми е любопитно да те питам как е твоята двувалка като разход и вървеш на газ. Моята е 8 - 8.5 извън града и около 13-14-15 в града. Върви до около 150 -160 макс. Нагоре й е трудно вдигал съм и 170 ама със зор. Инъче по принцип си е пъргава и има горе долу динамика. Поздрави !!!не подценявайте италианските коли
Tipo 1.6 (149.C2.046)
Коментар
-
kalin555 написа:Значи може и да е този проблема който ти писах с масата на компютъра . Тогава си спомням че не даваше грешки колата ама се давеше и много гореше. значи трябва да видиш кабела на акумулатора -тръгвайки от самата клема отива на блока на мотора (хваща се на скоростната кутия). По средата този кабел е заголен и около него има запресовано ухо което както ти казах се хваща за рога на купето с болт(точно под стойката на акумулатора). На това ухо се включват кабелни обувки с различни кабелчета за маса на отделните консуматори ( не са много 2-3 са ). Единия кабел е черен и по дебел . Ако го проследиш трябва да отива по инсталацията до компютъра. Проблема става като се разхлаби ухото около силовия кабел. тогава се загубва свръзката към купето (не и към мотора ) и бяга масата на компютъра и оттам нивото на сондата се повдига с половин или 1 волт ( зависи колко е зле ). Като се замислиш че толкова е полезния сигнал на сондата познай каква каша става с данните от сондата, която пък си взема маса от мотора не от купето. Ако там ти е хлабава връзката опитай да свалиш целия силов кабел и да запоиш ( със силен поялник) ухото около кабела за да се възтанови и изравни масата на мотора и купето . Може да има и други причини ама това трябва да провериш . Ако трябва пак ще мисля и ще помагам . Моята маса на това место като свалих кабела го срязах на 2 и към всеки край сложих ухо и двете уши през болта и проблема приключи завинаги . Може да провериш като свалиш филтъра и откриеш визуално дюзата да видиш дали тече на работещ мотор , ама пък като казваш че и на газ го прави така едва ли е от течове. И ми е любопитно да те питам как е твоята двувалка като разход и вървеш на газ. Моята е 8 - 8.5 извън града и около 13-14-15 в града. Върви до около 150 -160 макс. Нагоре й е трудно вдигал съм и 170 ама със зор. Инъче по принцип си е пъргава и има горе долу динамика. Поздрави !!!Fiat Stilo Multi Wagon 1.9JTD 85KW/115к.с. '03 powered by emzo
Fiat Punto SX mk2 1.2 44KW/60к.с. '00
EX : Fiat Tipo 1.6 i.e DOHC 149C2.046 1585cc. 66KW/90к.с -6250об./мин. - Изповядващ религията FIAT
Коментар
-
Абе думичката - "прекъсва" ме кара да мисля че може и да е от токове това прекъсване. На мен не ми се е случвало такова нещо на тази кола. Освен да прегледаш и свещи , кабели, капачка палец. Между другото въпросната маса влияе малко и на запалителната система. По отношение на разхода падал съм и на 12 градско ( рекорда ми е 11) ама аз карам рядко в града и все на къси разтояния а и обичам да я настъпвам. Извън града по магистрала със 100 км. ми дава и 7,5. Инъче е регулирана оптимално да си върви, а и да си призная мотора е на около 480 000 км. Не може за такъв пробег да не е заслабнал и оттам да е по вискок разхода. От друга страна като гледам във форума хората с 1,4 за какви разходи говорят и се оплакват се успокоявам и си мисля че е наред всичко . Моята не е мудна до 3000 оборота -напротив доста е добре даже на газ много хубаво граби от ниски обороти за разлика от бензина . На двувалката въртящия момент не е на 3250 , а на 4250 об. Имам оригиналната книжка на колата там си го пише.не подценявайте италианските коли
Tipo 1.6 (149.C2.046)
Коментар
-
Спенял съм свещи,кабели,капачка и палец и си остава проблема,свещите ми са denso w20epr-u,а относно за разхода толкова си горят иначе моя двигател е почти на 300 000км и си има ряз но това прекъсване ме дразни и немога да си сваля оборотите и на газ като паднат към 1000 и почва да прекъсва и веднага ги вдига също като карам между 1000и2000 оборорота като пусна педала за газта и почва да придърпва.
Коментар
-
Странна работа !!! Не мога така да реша какво е . По принцип доста съм се занимавал с токове по колите а и специално с двувалката съм се бъзикал доста. Ама сякаш трябва да я видя тая кола че да я измисля. Въртял ли делкото (предварение закъснение) . Да ти взима въздух отнякъде (от някой вакум ).? Може да провериш маркучето към МАП сензора. Ако е закъсано и взима въздух може да ти прави такива чекмаци както и да прави богата смес. МАП на двувалката се открива като махнеш кутията на филтъра . Насреща е хванат до релетата. Маркуча на МАП -а е към колектора хванат под корпуса на инжекцията.не подценявайте италианските коли
Tipo 1.6 (149.C2.046)
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар