Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Цитат: "С включени фарове от ноември до март"

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Vladim написа:
    Пак казвам-това, че те заслепяват халогените означава, че са вирнати високо!
    В такъв случай призовавам: Колеги, регулирайте си халогените!! P.S. Продължавам да твърдя, че халогена по-малко помага, отколкото вреди... т.е. нали и без друго целта му е да осветява съвсем близо пред колата... та тази зона се покрива и без друго от късите светлини... защо тогава е необходимо да се пускат халогените вечер, ако не от чиста гъзария?? И щом не един и двама твърдят, че по принцип халогените ги заслепяват (пък били те и регулирани или не), трябва ли заради едната гъзария да се затруднява движението? Още повече - има го в закона за движението (един от малкото смислени закони в тази страна). Ама само си питам, отговори не искам Айде PEACE
    Не знам дали знаете, но "не знам" се пише отделно!
    Fiat Punto 1.2 SX 2000 г.

    Коментар


      #17
      pugsy написа:
      какво ще рече самоделни,мойте са фабрични и като си взех колата светеха по дърветата,значи може да светят и те "някъде",сега светят на 5-6 метра пред колата и не пречат на тези пред мен и срещу мен
      Е сега, какво за една дума се хващате... много ясно че и фабричните халогени трябва да се регулират! Просто при самоделките вероятноста да светят в очите на отсрещно движещият се е много по-голям!Sko не мисля, че карането на халогени в София е гъзария! Както казах моите светят доста по-близо от късите. Покриват разстоянието от бронята до 3-4 метра пред колата, както и светят настрани. Особено полезни са, когато се кара по-бавно в град осеян с дупки-София!
      Frontera Sport, X20SE март 1998

      Коментар


        #18
        Всеки може да спре срещу една стена на 4-5 метра от нея да пусне фаровете за мъгла и да види какво поле осветяват. Правилно монтираните и регулиране фарове правят светло поле с рязка граница светло-тъмно на нивото на центъра на фарчетата. Почти всики мерцедеси, някои модели на ауди и Опел Калибра използват фарове за мъгла интегрирани в основните фарове. Първо това изпъление е с много съмнителни качества /идеята на фара за мъгла е да бъде колкото се може по близо до пътната настилка/ и защо никога органите на реда не правят забележка на водачи на такива автомобили които почтни на винаги карат с включени фарове за мъгла. По тая логика може да си натикам прожектор в главния фар и да съм чист пред органите на реда и да ми е мъка за тия срещу мен. Много по опасно от фар за мъгла е един недобре регулран фар. Но никой не проверява за това.

        Коментар


          #19
          Пак да кажа, че НЯМА норми за регулиране на дългите светлини и фаровете за мъгла! И не може да има! Затова има и забрана за ползването им. И накрая ще цитирам стар римска сентенция , не помня вече кой го е казал:"Когато отида в някоя страна, не питам дали законите са добри или лоши, а дали се спазват."
          Fiat Ritmo 105TC
          1600cc 105к.с.

          Коментар


            #20
            stenli написа:
            ...Много по опасно от фар за мъгла е един недобре регулран фар. Но никой не проверява за това.
            Това се опитах да кажа, но някои, като се хванаха за тези халогени... Разбира се, че докато има ями по улиците ще карам с включени халогени! Достатъчно години и навъртяни километри имам за да бъда достатъчно етичен към останалите участници в движението и да не ги заслепявам с лошо реглулирани фарове-халогени, ако щете! Та нали, когато не са добре регулирани аз самият няма да виждам добре и вместо в пътя ще светят в небето! А относно законите... ако ни бяха добри законите нямаше да сме на този хал, колега!
            Frontera Sport, X20SE март 1998

            Коментар


              #21
              Vladim написа:
              pugsy написа:
              какво ще рече самоделни,мойте са фабрични и като си взех колата светеха по дърветата,значи може да светят и те "някъде",сега светят на 5-6 метра пред колата и не пречат на тези пред мен и срещу мен
              Е сега, какво за една дума се хващате... много ясно че и фабричните халогени трябва да се регулират! Просто при самоделките вероятноста да светят в очите на отсрещно движещият се е много по-голям!Sko не мисля, че карането на халогени в София е гъзария! Както казах моите светят доста по-близо от късите. Покриват разстоянието от бронята до 3-4 метра пред колата, както и светят настрани. Особено полезни са, когато се кара по-бавно в град осеян с дупки-София!
              Ако караш с 20-30км/ч може да избегнеш дупка като я осветиш на 3-4метра,ама ако караш с 60км/ч дали ще успееш?
              125s/1600ccm/100ps

              Коментар


                #22
                FIAT 125s написа:
                Ако караш с 20-30км/ч може да избегнеш дупка като я осветиш на 3-4метра,ама ако караш с 60км/ч дали ще успееш?
                Колега... ако бе чел по-горното ми мнение щеше да видиш, че съм уточнил, че халогените помагат при движение с ниска скорост. Близко до логиката е. Специялно за София при наличието на много светофари (и ефекта тръгни-спри ) както и малки улици осеяни с дупки мисля, че е жизнено важно да виждаш добре дупките. Започнахте нещо много да ме ядете... спирам по темата да пиша. Всеки има глава на раменете си за да прави това, което е правилно според него. И потретвам-основен проблем са лошо регилираните къси светлини, а не толкова халогените!
                Frontera Sport, X20SE март 1998

                Коментар


                  #23
                  Vladim написа:
                  Започнахте нещо много да ме ядете... спирам по темата да пиша. Всеки има глава на раменете си за да прави това, което е правилно според него.
                  Ами нормално е да се заяждаме. Ти ни обясняваш, че е правилно да се нарушават законите. А дали да се спазват законите, наистина всеки сам си решава.
                  Fiat Ritmo 105TC
                  1600cc 105к.с.

                  Коментар


                    #24
                    Да се включа и аз в спор(т)а. Законите трябва да се спазват (от всички, включително Пешо Картофа и Гошо Зелето). Ако не се спазват от всички, а само от "обикновените" хора (а другите дето сами щели да си преценяват /както "преценяват" и мутрите по пътищата/) до никъде няма да стигнем!Мен лично ме дразни прекомерно силната светлина от халогени + къси... и когато имаш кръстовище (не голямо и не добре осветено) аз дефакто не виждам нищо какво се се случва около този "субект". Да другите коли може и да ги забележиш (ако са си включили късите + габарите), но освен коли има и хора които щъкат (в тези малки улички, кръстовища и т.н.) и честно казано изключително ме затрудняват да ги виждам. А когато ме заслепи някое такова говедо ме принуждава да карам изключително бавно, което ме дразни лично мен. Сега представете си, че всички карат така и направо ще полудея. Не забравяйте колеги, че освен автомобили в движението има и други участници. Също така съответните експерти са оценили, че халогените повече пречат отколкото помагат в осигуряването на общата безопасност.
                    FIAT Marea 1.9 JTD HLX

                    Коментар


                      #25
                      ... а темата беше за фаровете Оставете законите и халогените намира. И аз имам фишове за халогени и вече си карам само на фарове. Халогените само ми красят бронята
                      Bravo(TM) HGT

                      Коментар


                        #26
                        Вие какво сте направили с темата ми. Искам да попитам най-върлите защитници на закона/хората антихалогена: Вие имате ли халогени по колите си? Или само се намирате на приказка тук? Човекът Ви казва,че вече пет-шест години се занимава със светлината и нейното пречупване, а те нашите взели да ми спорят. А вие въобще карате ли през тъмната част от денонощието? Аз карам много и са ме заслепявали хора с нерегулирани светлини, но не и с халогени. Искам да Ви кажа,че наистина се вижда повече особено вечер при продължително каране. Освен това ще ви кажа, че халогените на всяка кола са различни и светят различно - едни по-силно, други заслепяващо, трети са за украса. На Брава/Мареа специално са от среден тип и са насочени към полезрението на шофьора и му помагат значително без да заслепяват. Що се отнася обаче ( ТОВА Е СПЕЦИАЛНО ЗА КОЛЕГАТА С ПУНТОТО) за халогените на Пунто, ще кажа, че халогените ви винаги са ме заслепявали и тоя закон се отнася точно за вас така,че не рипайте много, а си ги изключете.И още нещо, ако исках да заслепявам някого, бих карал на дълги, а не да се занимавам с халогени

                        Коментар


                          #27
                          И сега от вашите мании за заслепяване не се разбра, дали постоянно включените фарове ще издържат на напрежението или ще им се случи случка

                          Коментар


                            #28
                            Мойто скромно мнение е че халогенките особено за магистралата грешка нямат. Хората като видят 4 фара и бият в дясно.
                            Punto HGT - total
                            Punto 1.2 16v Sporting - total
                            Punto 1.2 - alive
                            Toyota celica t23

                            Коментар


                              #29
                              Не мога да разбера от къде идва това мнение, че няма да издържат фаровете??? Според моето скромно мнение те са изчислени така, че да издържат!!! Виж крушките колко ще издържат - това вече е друга тема. А колкото до това да се кара есента и зимата на фарове мисля, че е полезно.
                              FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
                              ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC

                              Коментар


                                #30
                                Напълно съм съгласен с теб колега,че е много добре да се кара със нещо светнато отпред

                                Коментар

                                Working...
                                X