Разбит ми е лагера до ролката на генератора.Като дигна оборотите над 1300 и запозва да ручи.Свалих пистовия ремък и шума изчезва като запаля двигателя.Като размърдам ролката се усеща луфт в лагера и шум при въртенето.Ролката я смених преди година.Искам да сменя сега лагерите на генератора,но не знам как да го извадя от колата.Дайте малко помощ !
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Шум в генератора на Брава 1.9 JTD
Collapse
X
-
Днес започнах за свалям генератора,като се ръководих по инструкцията на Оги.Смъкнах пистовия ремък и ролката на генератора.Смъкнах дясното колело.Развих 2 болта на стойката на амортесора и я освободих от шенкела.Откачих кормилния накрайник от шенкела.Той се оказа много разбит и ще го сменям с нов.Маншона на рейката се оказа много скъсан и него ще заменям.Дясната полуоска е на 2 части.Развих 6 болта до вътрешния маншон и откачих дясната половина на полуоската.Под нея се освободи място,но ще мога ли от там да измъкна генератора?Давайте помощ какво да правя по нататък!Petar
Коментар
-
Откачих 2 кабела от генератора и 2 болта,които го държат.Голям зор беше .Всичко е много завряно,но с много благословии по италиански адрес,въпреки че Фиат ми е любима марка,динамото е откачено.Опитвам да го измъкна,но не става.Отвора до обтягащата ролка е малък и не излиза от там.Може би трябва да излезе до тръбите на ауспуха.Давайте помощ!Petar
Коментар
-
http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=13157Утре и започвам същото упражнение за 3 път вече.сериозно се замислям дали алтернатора ми да не заеме мястото на компресора за климата.Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
Благодаря на Торнадо за препратката.Той много добре е описал там демонтирането на генераратора и снимковия материал е богат.Развих 3 болта на капачката на лагера на междинния вал,но той не излиза от скоростната кутия.Пръснах лагера със спрей,но дали не трябва да избия вала с някой по-тежък чук.Предполагам че вала е на шлици към скор.кутия и не е законтрен с нещо.Пишете как да избия междинния вал за да не прецакам нещо.Petar
Коментар
-
Tornado написа:http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=13157Утре и започвам същото упражнение за 3 път вече.сериозно се замислям дали алтернатора ми да не заеме мястото на компресора за климата.Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
Намерих един по-голям чук и успях да избия междинния вал.Изкарах динамото лесно.Разглобих по описаната методика на Торнадо.Остана само ротора да избия,но не иска да излезе.Големия,външния лагер беше целия в кал и ръжда.Нацепих една кофа дъски да подлагам на оста на ротора за да го избия ,но не иска да помръдне.Сякаш оста се е заварила към лагера.Мокрих с разни спрейчета,но не излиза.Натрая го сложих в кутия с нафта и ще го мъча пак.Тая кола е карана в Австрия,където хвърлят много сол по улиците и всичко много трудно се развива.Давайте съвети как да избия ротора!!!Petar
Коментар
-
petar55 написа:Намерих един по-голям чук и успях да избия междинния вал.Изкарах динамото лесно.Разглобих по описаната методика на Торнадо.Остана само ротора да избия,но не иска да излезе.Големия,външния лагер беше целия в кал и ръжда.Нацепих една кофа дъски да подлагам на оста на ротора за да го избия ,но не иска да помръдне.Сякаш оста се е заварила към лагера.Мокрих с разни спрейчета,но не излиза.Натрая го сложих в кутия с нафта и ще го мъча пак.Тая кола е карана в Австрия,където хвърлят много сол по улиците и всичко много трудно се развива.Давайте съвети как да избия ротора!!!Фиат Мареа 1,8 16В, 1999г
Коментар
-
pakumba написа:Tornado написа:http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=13157Утре и започвам същото упражнение за 3 път вече.сериозно се замислям дали алтернатора ми да не заеме мястото на компресора за климата.Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
Да се включа и аз в темата. Аз също имам шум от към генератора. / 1.8 16 / Пробвах със смяна на ролки безуспешно. При свален пистов ремък звукът от дигателя е чудесен. Купих генератор втора ръка с цел избягване на ментета лагери. Оказа се, че единия пръстен за четките е силно вкопан / около 1 мм. / Освен това при завъртане на шайбата звука не ми харесва. Не знам какъв ще бъде като се развърти на 3000-5000 оборота/мин. За лагерите ще проверя какви може да се намерят. Имам въпрос към колегата Торнадо. На едната снимка от ръководството за демонтаж на генератора - по точно сн. 8 на която е снимано от мястото от където се изважда генератора се вижда вала от ск. кутия. Вчера разглеждах моята кола от долу за запознаване. На този вал имам някакво кръгло тяло с диаметър около 60 мм. и дължина около 30 мм. На снимката няма такова. Какво може да е? Да не би това да е лагера? Пропуснах да проверя дали се върти.Благодаря предварителноМАРЕЯ 1.8 16V HLX 98
БРАВА 1.8 16V ELX 96
Коментар
-
Колега ти си с модернизиран междинен вал.Това е една балансираща тежест.Тя се маха лесно като се развият 2 болчета при демонтажа на вала.При мен това също го има.Да се похваля,че след накисването на ротора,с един 2 кг. чук и няколко силни удара,успях да го избия.Имах чувството,че ще стане на парчета.Сега ще купувам лагери и четки и ще сглобявам.Лошото е че и при мен външния колекторен пръстен е 1 мм вкопан.Дали тябва да търся стругар да го смени?Petar
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар