Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Шум в генератора на Брава 1.9 JTD

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Шум в генератора на Брава 1.9 JTD

    Разбит ми е лагера до ролката на генератора.Като дигна оборотите над 1300 и запозва да ручи.Свалих пистовия ремък и шума изчезва като запаля двигателя.Като размърдам ролката се усеща луфт в лагера и шум при въртенето.Ролката я смених преди година.Искам да сменя сега лагерите на генератора,но не знам как да го извадя от колата.Дайте малко помощ !
    Petar

    #2
    Сваля се полуоската. Единият вариант е да се отвори главината, така сваляш полуоската с карето само, другият - да се разглоби амортисьорът от шенкела, така сваляш полуоската с главината и шенкела, но главината остава цяла.

    Коментар


      #3
      На тези алтернатори ролката със съединител ли е ?
      '93 Tipo 1.8 16V 138hp++?
      '97 Coupe 16VT 262WHP+

      Коментар


        #4
        Да.
        F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

        Коментар


          #5
          Днес започнах за свалям генератора,като се ръководих по инструкцията на Оги.Смъкнах пистовия ремък и ролката на генератора.Смъкнах дясното колело.Развих 2 болта на стойката на амортесора и я освободих от шенкела.Откачих кормилния накрайник от шенкела.Той се оказа много разбит и ще го сменям с нов.Маншона на рейката се оказа много скъсан и него ще заменям.Дясната полуоска е на 2 части.Развих 6 болта до вътрешния маншон и откачих дясната половина на полуоската.Под нея се освободи място,но ще мога ли от там да измъкна генератора?Давайте помощ какво да правя по нататък!
          Petar

          Коментар


            #6
            колега аз свалях генератора като откачих тампона на мотора но преди това го потпрях с друг крик на колела за да можеш да местиш мотора напред към маската.така по лесно се вади генератора заштото се освобождава место м/у полуоската и магарето.пиши какво стана
            198mjet Bravo

            Коментар


              #7
              Откачих 2 кабела от генератора и 2 болта,които го държат.Голям зор беше .Всичко е много завряно,но с много благословии по италиански адрес,въпреки че Фиат ми е любима марка,динамото е откачено.Опитвам да го измъкна,но не става.Отвора до обтягащата ролка е малък и не излиза от там.Може би трябва да излезе до тръбите на ауспуха.Давайте помощ!
              Petar

              Коментар


                #8
                http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=13157Утре и започвам същото упражнение за 3 път вече.сериозно се замислям дали алтернатора ми да не заеме мястото на компресора за климата.
                Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                Коментар


                  #9
                  Благодаря на Торнадо за препратката.Той много добре е описал там демонтирането на генераратора и снимковия материал е богат.Развих 3 болта на капачката на лагера на междинния вал,но той не излиза от скоростната кутия.Пръснах лагера със спрей,но дали не трябва да избия вала с някой по-тежък чук.Предполагам че вала е на шлици към скор.кутия и не е законтрен с нещо.Пишете как да избия междинния вал за да не прецакам нещо.
                  Petar

                  Коментар


                    #10
                    Tornado написа:
                    http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=13157Утре и започвам същото упражнение за 3 път вече.сериозно се замислям дали алтернатора ми да не заеме мястото на компресора за климата.
                    по-скоро се замисли дали няма друг проблем по алтернатора ти или пък какви части слагаш
                    Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                    Fiat Bravo'97 1,6 16v
                    Fiat Tempra'91 1,6 mono

                    Коментар


                      #11
                      Намерих един по-голям чук и успях да избия междинния вал.Изкарах динамото лесно.Разглобих по описаната методика на Торнадо.Остана само ротора да избия,но не иска да излезе.Големия,външния лагер беше целия в кал и ръжда.Нацепих една кофа дъски да подлагам на оста на ротора за да го избия ,но не иска да помръдне.Сякаш оста се е заварила към лагера.Мокрих с разни спрейчета,но не излиза.Натрая го сложих в кутия с нафта и ще го мъча пак.Тая кола е карана в Австрия,където хвърлят много сол по улиците и всичко много трудно се развива.Давайте съвети как да избия ротора!!!
                      Petar

                      Коментар


                        #12
                        petar55 написа:
                        Намерих един по-голям чук и успях да избия междинния вал.Изкарах динамото лесно.Разглобих по описаната методика на Торнадо.Остана само ротора да избия,но не иска да излезе.Големия,външния лагер беше целия в кал и ръжда.Нацепих една кофа дъски да подлагам на оста на ротора за да го избия ,но не иска да помръдне.Сякаш оста се е заварила към лагера.Мокрих с разни спрейчета,но не излиза.Натрая го сложих в кутия с нафта и ще го мъча пак.Тая кола е карана в Австрия,където хвърлят много сол по улиците и всичко много трудно се развива.Давайте съвети как да избия ротора!!!
                        с нагряване
                        Фиат Мареа 1,8 16В, 1999г

                        Коментар


                          #13
                          pakumba написа:
                          Tornado написа:
                          http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=13157Утре и започвам същото упражнение за 3 път вече.сериозно се замислям дали алтернатора ми да не заеме мястото на компресора за климата.
                          по-скоро се замисли дали няма друг проблем по алтернатора ти или пък какви части слагаш
                          Минавам на алтернатор от Брава 1,4 75 ампера моя е 85 защото ми писна от смяната на лагери боклуци.Алтернатора който поставям е на 60000 км.
                          Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                          Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                          Коментар


                            #14
                            Да се включа и аз в темата. Аз също имам шум от към генератора. / 1.8 16 / Пробвах със смяна на ролки безуспешно. При свален пистов ремък звукът от дигателя е чудесен. Купих генератор втора ръка с цел избягване на ментета лагери. Оказа се, че единия пръстен за четките е силно вкопан / около 1 мм. / Освен това при завъртане на шайбата звука не ми харесва. Не знам какъв ще бъде като се развърти на 3000-5000 оборота/мин. За лагерите ще проверя какви може да се намерят. Имам въпрос към колегата Торнадо. На едната снимка от ръководството за демонтаж на генератора - по точно сн. 8 на която е снимано от мястото от където се изважда генератора се вижда вала от ск. кутия. Вчера разглеждах моята кола от долу за запознаване. На този вал имам някакво кръгло тяло с диаметър около 60 мм. и дължина около 30 мм. На снимката няма такова. Какво може да е? Да не би това да е лагера? Пропуснах да проверя дали се върти.Благодаря предварително
                            МАРЕЯ 1.8 16V HLX 98
                            БРАВА 1.8 16V ELX 96

                            Коментар


                              #15
                              Колега ти си с модернизиран междинен вал.Това е една балансираща тежест.Тя се маха лесно като се развият 2 болчета при демонтажа на вала.При мен това също го има.Да се похваля,че след накисването на ротора,с един 2 кг. чук и няколко силни удара,успях да го избия.Имах чувството,че ще стане на парчета.Сега ще купувам лагери и четки и ще сглобявам.Лошото е че и при мен външния колекторен пръстен е 1 мм вкопан.Дали тябва да търся стругар да го смени?
                              Petar

                              Коментар

                              Working...
                              X