Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Bravo 1.4 12V затруднено палене на топъл двигател

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Bravo 1.4 12V затруднено палене на топъл двигател

    Здравейте колеги. От известно време забелязвам, че като позагрее двигателя паленето не е от раз. Насочил съм се към стъпковия мотор. Ситуацията е следната. Когато е студена пали без проблем. Когато е топла върти малко повече от нормалното 3-4 секунди тогава пали, обаче пали на 500-600 оборота и след 4-5 секунди постепенно ги качва на 800-900. Ако и помогна с педала на газта си пали без проблем. Затова съм се насочил към стъпковия мотор. Той и така и така си ми прави бели от време на време ( блокира в крайно положение и колата гасне) та се налага да слизам и да го размърдвам на ръка Отварял съм преди такова нещо то вътре само пластмаси Има ли начин това да се почисти примерно, да се сложи бяла грес или нещо подобно. Или просто е толкова износен че спасение няма да има. Не ми се купува нов 130 лв не ми се дават, очаквам скоро да сменям съединител та събирам финансиране за там. Ако някой има идеи нека ги сподели ще съм му благодарен.
    Fiat Croma 1.9 JTD '06 150hp
    Ex. Fiat Bravo SX 1.4 12v '97

    #2
    Re: Bravo 1.4 12V затруднено палене на топъл двигател

    Колега здравей.Имам същия Фиат и имах същия проблем до преди един месец.Малко съм бос по двигатели,но ето кво се случи с мене.Колата не само че трудно палеше топла,ми и гаснеше на сфетофарите .Един ден ми се прецака алтернатора и го свалихме за ремонт.След монтажа на ремонтирания алтернатор проблема с трудното палене и гаснене по сфетофарите изчезна.Незнам каква е връзката и дали има изобщо,но това е истината при мене.Дано да се появи някой по вещ колега от мен да напише и той два реда.Весели празници.

    Коментар


      #3
      Уф последното нещо за което можех да се сетя е алтернатора Ама пък нищо не се знае. Надявам се и аз още някои да сподели идеи
      Fiat Croma 1.9 JTD '06 150hp
      Ex. Fiat Bravo SX 1.4 12v '97

      Коментар


        #4
        Днес има продължение на темата. Ходих при приятел, който се занимава с ел. инсталации на автомобили, всъщност до скоро това и работеше. Та с него премерихме тпс-а, стъпковия мотор, датчика на температурата. Всичко си беше в нормите които са дадени в аутодатата. Искра се подава на свещите. Обадихме се на негов приятел и той ни закара на съвсем друго място Даде предположение, че има вероятност при спиране на колата, остатъчната газ от изпарителя да отива до инжектора и когато реша след спиране и стоене 10-15-20 минути да запаля, колата да се дави, от сместа газ и бензина впръскан от дюзата. Имал ли е някой подобни преживявания? И ако се окаже хипотезата правилна то най вероятно ще се наложи да ходя да сменям мембрана на изпарителя????
        Fiat Croma 1.9 JTD '06 150hp
        Ex. Fiat Bravo SX 1.4 12v '97

        Коментар


          #5
          Hristian_Aleksiev написа:
          Днес има продължение на темата. Ходих при приятел, който се занимава с ел. инсталации на автомобили, всъщност до скоро това и работеше. Та с него премерихме тпс-а, стъпковия мотор, датчика на температурата. Всичко си беше в нормите които са дадени в аутодатата. Искра се подава на свещите. Обадихме се на негов приятел и той ни закара на съвсем друго място Даде предположение, че има вероятност при спиране на колата, остатъчната газ от изпарителя да отива до инжектора и когато реша след спиране и стоене 10-15-20 минути да запаля, колата да се дави, от сместа газ и бензина впръскан от дюзата. Имал ли е някой подобни преживявания? И ако се окаже хипотезата правилна то най вероятно ще се наложи да ходя да сменям мембрана на изпарителя????
          Колега за гасненето при спиране на газ най - вероятно не си махнал въздухозаборника от кутията с филтъра до отпред. На всичките ми коли с газ до сега това им беше болката, махни го и ще се оправи. Относно трудното палене, брат ми има същия проблем със същия двигател. Аз съм а 1.8 и аз го имам и съм се насочил към датчика на коляновия вал. Онзи ден си правих диагностика с Visa-та и ми направи впечатление че доста бавно ми се опресняваше информацията за оборотите. Мисля скоро да го сменя и да видим какво ще стане.поздрави.
          Fiat Ritmo 1.1 1985g. 44kw, Lancia Thema 2.0 i.e 1986g 85kw, Lancia Dedra 1.8 i.e 1992g. 77kw, Fiat Marea 1.8 16v 1997g. 83kw, Alfa Romeo 1.8t.s. 1999g 144ks, Lancia Lynda 1.9jtd 2004g. 115++is, Lancia Phedra 2.2 hdi 2002g 128ks,Fiat Freemont 2.0 multijet2 2014g 140ks

          Коментар


            #6
            Аз имах доскоро такъв проблем и се оказа ламбда сонда.
            --Старата ръжда любов не хваща!--
            156 sportwagon 1,9 jtd 115
            ex Bravo 1.8;ex Ford Focus 1,8 tddi;

            Коментар


              #7
              Днес направих така... Карах я цял ден на бензин. Палил съм между 10 и 15 пъти, нямаше никакъв проблем. прибрах се взех празни бутилки биричка и отскочих до магазина. По пътя минах на газ. На излизане от магазина: трудно запалване. Прибрах се огасих я докато отворя вратата на гаража. На следващото палене пак проблем. Явно проблема не е по електрониката. Има нещо общо с газта. Може да е свързано и с ламбдата. Незнам. Относно въздухозаборника на филтъра махнат е още в началото на март( винаги го махам като се позатопли времето и го слагам чак декември). Колата няма емулатор, а сме и сложили реле прекъсващо сигнала на лабдата. Релето е поне от година и половина там. Проблемите ми се появиха от преди около два месеца. Може би нещо по релетата или самото ключе за газта да е почнало да прави мекета. За сега сме в задънена улица, явно ще трябват още тестове, но засега клоним към нещо свързано с изпарителя(клапана). Не вярвам да е свързано с ел. елементите от газовата уредба по простата причина че проблема както казах в предните постове се появява след 10-15 минутки след спиране на двигателя на газ. АКо нещо дава грешка дали в компютъра дали някаде другаде ще я дава и веднага след спиране, а при мен не е така. Угася ли двигателя и реша да запаля веднага след това проблем няма
              Fiat Croma 1.9 JTD '06 150hp
              Ex. Fiat Bravo SX 1.4 12v '97

              Коментар


                #8
                Проблема е че колата се гаси на газ, а после пали на бензин- всичко е в едни моторетки на маркуча на газта, които при топъл двигател не се връщат- те вземат инфо и от температурата и т.н. и като се пали на топло просто навлиза друго количество въздух и затова. Ами като караш на газ- то тогава се примири с още 2-3 сек. въртене на стартера на топъл двигател, освен това генератора ще зареди въртенето още в първите 200 метра, така че не се косете за тези дреболий.
                Brava 1.2 16V 82 к.с. 2000г.

                Коментар


                  #9
                  Колега тоя двигател 1.4 е една проста моноинжекция( леко подобрение на карбуратора) няма нито дебитомер нито нищо, и проблема не е палене с 2-3 секунди въртене повече. Тя не иска да запали, пали с 300 зора на 500 оборота, все едно че е задавена. И това е от 2 месеца преди това 2 години нямаше грижи. Нещо има ама какво е???
                  Fiat Croma 1.9 JTD '06 150hp
                  Ex. Fiat Bravo SX 1.4 12v '97

                  Коментар


                    #10
                    Щом е така- защо не подмениш клемореда- отиди в някоя автоморга и го пробвай на място- сменя се лесно- с 2 винтчета се сваля едната кота под волана и после още 2- за клемореда- откачваш буксите и пробваш.
                    Brava 1.2 16V 82 к.с. 2000г.

                    Коментар


                      #11
                      Така като чета за проблема, си мисля че си с обикновена газова уретба. Ако е така, защо не си направиш една профилактика на изпаритела, сигурно е затлачен с мизерия, и вероятно мембраната се е скапала вече. Започни от отва че има проблем когато използваш газ.
                      Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                      Коментар


                        #12
                        КИМИ - Не мисля че е нещо по оригиналната ел. инсталация на колата. Когато се кара на бензин проблеми няма. Все повече се насочвам към изпарител, както казва колегата дидо( с обикновена уредба съм, то няма как да сложа инжекцион ). или има някакво запушване на изпарителя или нещо по клапана. Надявам се мембраната да не се е скапала, все пак след като запали проблеми няма. Оборотите са перфектни, разхода също. По великден я разходих малко извънградско. ми даде разход 8.1 на 100 газ. Тя по малко не е горила никога. Надявам се да е нещо зацапано, или пък някое реле на прави мекета, знам ли. Накрая ще сваля изпарителя, нищо че е наврян в на кучето г*за и ще загубя половината ден Просто се надявах някой да е имал същия проблем и да даде лесна диагноза. Тая седмица трима четирима човека гледат и се чудят кво може да е Благодаря за мненията, надявам се все още да се намери някой да даде акъл та да оправим колцата без да е нужно да ходя по сервизи и диагностики
                        Fiat Croma 1.9 JTD '06 150hp
                        Ex. Fiat Bravo SX 1.4 12v '97

                        Коментар


                          #13
                          Ти сам си отговори на въпроса. На бензи няма грижи, разхода на газ не се е качил, е то не остана друго освен профилактика на изпаритела.
                          Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                          Коментар


                            #14
                            Преди да гасиш колата преминавай на бензин, изфорсирай леко, изчакай 2-3 сек и гаси.
                            Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

                            Коментар


                              #15
                              spark написа:
                              Преди да гасиш колата преминавай на бензин, изфорсирай леко, изчакай 2-3 сек и гаси.
                              Ами номера става, но колата иска да поработи поне 2-3 минути за да няма проблем . А относно профилактиката на изпарителя, най вероятно ще се случи. Вчера се мъчиха да ми обяснят проблема. Та обяснението беше, че след като изгася то газта която се намира между клапана и изпарителя по принцип трябва да си остане там. По някаква причина ( най-вероятно затлачване/ скъсана мембрана- по малко вероятно защото разхода не се е вдигнал) газта се изпарява и отива в кухината под инжектора, демек в колектора. При опит да запаля се получава леко задавяне и затова паленето е трудно. Днес мислих мислих, има резон в това. Вие как мислите?
                              Fiat Croma 1.9 JTD '06 150hp
                              Ex. Fiat Bravo SX 1.4 12v '97

                              Коментар

                              Working...
                              X