Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Кога и защо чукат клапаните ?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Кога и защо чукат клапаните ?

    Завързахме спор с един колега, от форума. Кога чукат повече клапаните ( смукателни и изпускателни ) - на студен или топъл двигател ? Какво влияние им оказва температурата на двигатела ? Очаквам Вашите компетентни мнения по темата и се надявам тя да е полезна на много колеги.
    Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

    #2
    те не чукат клапаните, а чука вала по повдигача или тарелката. При хидравличния повдигач чука при студено време, студена кола и гъсто съответно масло, защото не успява да се напълни повдигача и има луфт между него и гърбицата. При пуловете си чука при нерегулирани клапани, независимо от маслото и температурата
    Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
    Fiat Bravo'97 1,6 16v
    Fiat Tempra'91 1,6 mono

    Коментар


      #3
      Re: Кога и защо чукат клапаните ?

      Dido_Lyubenov написа:
      Завързахме спор с един колега, от форума. Кога чукат повече клапаните ( смукателни и изпускателни ) - на студен или топъл двигател ? Какво влияние им оказва температурата на двигатела ? Очаквам Вашите компетентни мнения по темата и се надявам тя да е полезна на много колеги.
      Вие с колегата от форума щом сте завързали спо за това значи и никой от вас двамата не е виждал разглобен двидател.
      FIAT BRAVA 16.16V.ELX Абе, ако ме блъсне Селянин, важи ли Гражданската отговорност !

      Коментар


        #4
        Дали вала чука по нещото или нещото чука по клапана е много относително. Има много варианти на изпълнение и при всеки може да чука в повече на някое друго място.....При хидравличен повдигач, чукането е породено от проблем, там ако всичко е наред не трябва да чука. Затова и не може да се каже кога ще чука повече на студено или топло.Като цяло при останалите видове, дали ще е студен или топъл двигателя си няма много ефект от чукането, има ли си голям луфт ще си чука.На топло е редно да утихне, защото хлабината се е намалила от разширението на метала.Принципно си има хлабини за всеки клапан и вид двигател, на всякъде си е различно. Препоръчително регулиране се прави около 20*С

        Коментар


          #5
          chaveto написа:
          Дали вала чука по нещото или нещото чука по клапана е много относително. Има много варианти на изпълнение и при всеки може да чука в повече на някое друго място.....При хидравличен повдигач, чукането е породено от проблем, там ако всичко е наред не трябва да чука. Затова и не може да се каже кога ще чука повече на студено или топло.Като цяло при останалите видове, дали ще е студен или топъл двигателя си няма много ефект от чукането, има ли си голям луфт ще си чука.На топло е редно да утихне, защото хлабината се е намалила от разширението на метала.Принципно си има хлабини за всеки клапан и вид двигател, на всякъде си е различно. Препоръчително регулиране се прави около 20*С
          И проверка на всеки 40000км.
          Marea Weekend HLX Jtd 110

          oO(_)____////____(_)Oo

          Коментар


            #6
            Re: Кога и защо чукат клапаните ?

            dani389 написа:
            Dido_Lyubenov написа:
            Завързахме спор с един колега, от форума. Кога чукат повече клапаните ( смукателни и изпускателни ) - на студен или топъл двигател ? Какво влияние им оказва температурата на двигатела ? Очаквам Вашите компетентни мнения по темата и се надявам тя да е полезна на много колеги.
            Вие с колегата от форума щом сте завързали спо за това значи и никой от вас двамата не е виждал разглобен двидател.
            Какво да ти отговоря ? Когато съм разглобявал ДВГ, ти си вървял прав под масата. Пуснах тази тема защото съм сигурен че ще е полезна за много хора. Не за да се ПРАВИМ НА ИНТЕРЕСНИ. Ако обичате, не спамете темата както колегата когото цитирам.
            Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

            Коментар


              #7
              Така и така сте захванали темата.... Да питам аз за хидравличните повдигачи: Ако тропат (това мисля че значи че се удрят във вала) какви поражения може да се очакват след определено време ... : Износване на някой от разпределителните валове ли?... и след колко време "чукане" може да се получи това износване?... месеци, години?
              Fiat Bravo - 1.8GT /115hp 1997г.
              Audi A4 - 1.9TDi /110hp 1998г.
              Mazda 121 - 1.3GLX / 75hp 1994г.

              Коментар


                #8
                Тази тема може много да се разводни, за това ще кажа само нещо което се отнася за ръчно регулируемите клапани (независимо дали са с пулове или с болтове) - леко хлабавият клапан (причукващ клапан) вреди по-малко отколкото пренатегнатият.
                https://www.cialispascherfr24.com/

                Коментар


                  #9
                  Естествено че при студен двигател.
                  BRAVA TD100 ELX `98

                  Коментар


                    #10
                    фиата не бяга вече

                    имам сериозен проблем издухах гарнитура на фиат чинкоиченто 900 cc 4 цилиндров мотор. махнах всичко и стихнах до главата и до там. незнам как да я разкача. единия вариант е махане на вала и под него има 4 болта. моля за помощ

                    Коментар


                      #11
                      bobis написа:
                      Естествено че при студен двигател.
                      Баща ми има пасат 91г не беше пален 3-4 месеца вчера го карах като го запалих никакви проблеми след около 20минути се разтрака некой от повдигачите а кажете защо се получи така че ми е интересно
                      фиат мареа 103 понита
                      спринтер 122 понита
                      пасат с 90 умрели понита

                      Коментар


                        #12
                        mimo MS написа:
                        bobis написа:
                        Естествено че при студен двигател.
                        Баща ми има пасат 91г не беше пален 3-4 месеца вчера го карах като го запалих никакви проблеми след около 20минути се разтрака некой от повдигачите а кажете защо се получи така че ми е интересно
                        Дошло му е времето. ДВГ загрява за около 5 мин на място, и ако хлабината на някой клапан а малко над нормата, той чука на студен ДВГ и до 5 мин чукането изчезва. Друг вариант при теб е маслото на пасата да е за смяна. Нали знаеш че загрялото масло е по-рядко и тогава започват да тракат местата с износване.
                        Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                        Коментар


                          #13
                          .Да, тази тема е камък в моята градина. Защото започнахме един спор с колегата и явно на него много му се спори. Да, ама на мене хич. И понеже ме чака да пиша, то ще се обоснова и приключвам до тук. Първо малко предистория, за да спре с излишните конфронтации и да се бие в гърдите че е майстор и вещ от "- когато ний сме ходили под масата". Занимавах се професионално с ДВГ, още от далечната 1983 -та след завършване в тая насока - ДВГ и технология на металите. После бях настройчик в голям комбинат за дизелови двигатели. Там може би съм сглобил над 20-30 000 двигателя. Можех да направя двигател от грубо парче метал/заготовкки/, до запалването и изпитанията. Провел съм десетки и различни изследвания за работата на ДВГ. Сменял съм ъглови характеристики на разпределителя, променял съм хода на буталата и все такива. Това ми е и хоби сега. Преди работех и професионално. Та сега по темата, която явно е създадена за да поспори автора с мен. Бих казал само, че можеше и на лични, а не да създваш цяла тема тук и да ангажираш всички! Но щом си започнал, ще отговоря и то в последователност за по голяма яснота. Иначе знам че ще изопачаваш отговорите ми в насока близка до твоите познания.1. Клапаните при различните двигатели чукат с различен тембър и различно спрямо топлинният режим в който е даден двигател.2. При двигатели с повдигачи, клапани се чуват по скоро на студено, но зука е от повдигачите и в зависимост от тяхната дължина. По-дългите повдигачи, особенно на по-големите двигатели /тъй наречените кавали/ намалят шума си с повишаване на температурата. Това е така заради повечето метал от който са направени.3. При по-малките двигатели с вал в блока, повдигачите не чукат толкова, колкото челото на клапана в кобилицата. Там шума се увеличава със загряването на двигателя. Изследвано и доказано на Фиат Дукато 1989г - на топъл двигател хлабините в клапаните се увеличават с една десета и повече!!! Същото де отнася и за два модела японски автомобили, като и за немски такива -съответно пак проверено! 4. При двигатели без повдигачи, с разпределител и рокери: Проверено на всички модели Лада и по-стари бензинови Фиати. Хлабината в калапана се увеличава със загряване на двигателя. При топъл двигател и не добре регулиран клапан, чука осезаемо повече.5. При някои немски двигатели с маслени повдигачи. Там клапан да чука не съм чувал. Чука повдигач със свойствен шум при студен двигател. При топъл чукането намалява. Това е при износен повдигач и или в зависимост от вискозитета на маслото. По рядкото масло работи по добре в повдигача. Иначе износен маслен повдигач, или пък при употреба на по гъсто масло, закъснява в работата си и се появява хлабина и съответно чукане. Със загряването на двигателя чукането намалява.6. Специално за автомобил Фиат с двигател 1.9 ТД100 и JTD. Двигателя е с горен вал и изпълнен със сменяем пул и с директно контактуване в челото на клапана и вала. При тия двигатели не съм забелязъл чукане в клапаните. Тия двигатели имат склонност към намаляне на хлабината между пула и вала с увеличаване на пробега поради което и рядко чукат. Нужно е да се проверяват по-често, при двигатели с пробег над 150 -200 000км. Мерил съм хлабината в пула. Със загряване на мотора, тая хлабина се увеличава. Мога да ти обясня защо, но не ми се спори и затова. Между другото колега, на времето по тая тема, бая двойки се изписаха и много хора не си получиха заветната диплома. Та до тук бях и колега, дано си доволен и нямаш повече забележки към мен.Желая ти успех.
                          Fiat Marea TD100

                          Коментар


                            #14
                            iuly_vn написа:
                            По-дългите повдигачи, особенно на по-големите двигатели /тъй наречените кавали/ намалят шума си с повишаване на температурата.
                            Колега, кавала не е повдигача ами е оста на която се редят кобилиците. Казват му кавал защото е надупчено цялото под всяка една кобилица или там както е изпълнението. Идеята е маслото да минава през него и през отворите да смазва кобилиците.Не го приемай като заяждане.

                            Коментар


                              #15
                              Хайде и аз да кажа мисля си, че е по-нормално при студен двигател да чукат клапаните /абе те винаги чукат, просто на студен е по грубо и ние ги чуваме/!Та студения двигател няма добро мазане и още ред други работи и хлабините са по-големи и т.н.аз обаче имам друго явление, пътувам с моето пунто по 200-300км без да спирам, най-редовно! и съм забелязал особенно когато влизам в София /незнайно защо/ когато спра на някой светофар и се чува как клапаните при тропват....та варианта според мен е само 1 - повишаване вискозитета на маслото в следствие неговата продължителна работа, което води до добро мазане и лошо уплътняване на луфтовете в мотора! когато подам газ това при-тракване изчезва мигновенно ! един колега беше споменал за натегнати и отпуснати клапани по-горе- Подкрепям го 100% /не говоря за хидравлични клапани/
                              Ето ме вече с Фиат

                              Коментар

                              Working...
                              X