Завързахме спор с един колега, от форума. Кога чукат повече клапаните ( смукателни и изпускателни ) - на студен или топъл двигател ? Какво влияние им оказва температурата на двигатела ? Очаквам Вашите компетентни мнения по темата и се надявам тя да е полезна на много колеги.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Кога и защо чукат клапаните ?
Collapse
X
-
те не чукат клапаните, а чука вала по повдигача или тарелката. При хидравличния повдигач чука при студено време, студена кола и гъсто съответно масло, защото не успява да се напълни повдигача и има луфт между него и гърбицата. При пуловете си чука при нерегулирани клапани, независимо от маслото и температуратаLancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
-
Re: Кога и защо чукат клапаните ?
Dido_Lyubenov написа:Завързахме спор с един колега, от форума. Кога чукат повече клапаните ( смукателни и изпускателни ) - на студен или топъл двигател ? Какво влияние им оказва температурата на двигатела ? Очаквам Вашите компетентни мнения по темата и се надявам тя да е полезна на много колеги.FIAT BRAVA 16.16V.ELX Абе, ако ме блъсне Селянин, важи ли Гражданската отговорност !
Коментар
-
Дали вала чука по нещото или нещото чука по клапана е много относително. Има много варианти на изпълнение и при всеки може да чука в повече на някое друго място.....При хидравличен повдигач, чукането е породено от проблем, там ако всичко е наред не трябва да чука. Затова и не може да се каже кога ще чука повече на студено или топло.Като цяло при останалите видове, дали ще е студен или топъл двигателя си няма много ефект от чукането, има ли си голям луфт ще си чука.На топло е редно да утихне, защото хлабината се е намалила от разширението на метала.Принципно си има хлабини за всеки клапан и вид двигател, на всякъде си е различно. Препоръчително регулиране се прави около 20*С
Коментар
-
chaveto написа:Дали вала чука по нещото или нещото чука по клапана е много относително. Има много варианти на изпълнение и при всеки може да чука в повече на някое друго място.....При хидравличен повдигач, чукането е породено от проблем, там ако всичко е наред не трябва да чука. Затова и не може да се каже кога ще чука повече на студено или топло.Като цяло при останалите видове, дали ще е студен или топъл двигателя си няма много ефект от чукането, има ли си голям луфт ще си чука.На топло е редно да утихне, защото хлабината се е намалила от разширението на метала.Принципно си има хлабини за всеки клапан и вид двигател, на всякъде си е различно. Препоръчително регулиране се прави около 20*СMarea Weekend HLX Jtd 110
oO(_)____////____(_)Oo
Коментар
-
Re: Кога и защо чукат клапаните ?
dani389 написа:Dido_Lyubenov написа:Завързахме спор с един колега, от форума. Кога чукат повече клапаните ( смукателни и изпускателни ) - на студен или топъл двигател ? Какво влияние им оказва температурата на двигатела ? Очаквам Вашите компетентни мнения по темата и се надявам тя да е полезна на много колеги.Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Така и така сте захванали темата.... Да питам аз за хидравличните повдигачи: Ако тропат (това мисля че значи че се удрят във вала) какви поражения може да се очакват след определено време ... : Износване на някой от разпределителните валове ли?... и след колко време "чукане" може да се получи това износване?... месеци, години?Fiat Bravo - 1.8GT /115hp 1997г.
Audi A4 - 1.9TDi /110hp 1998г.
Mazda 121 - 1.3GLX / 75hp 1994г.
Коментар
-
bobis написа:Естествено че при студен двигател.фиат мареа 103 понита
спринтер 122 понита
пасат с 90 умрели понита
Коментар
-
mimo MS написа:bobis написа:Естествено че при студен двигател.Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
.Да, тази тема е камък в моята градина. Защото започнахме един спор с колегата и явно на него много му се спори. Да, ама на мене хич. И понеже ме чака да пиша, то ще се обоснова и приключвам до тук. Първо малко предистория, за да спре с излишните конфронтации и да се бие в гърдите че е майстор и вещ от "- когато ний сме ходили под масата". Занимавах се професионално с ДВГ, още от далечната 1983 -та след завършване в тая насока - ДВГ и технология на металите. После бях настройчик в голям комбинат за дизелови двигатели. Там може би съм сглобил над 20-30 000 двигателя. Можех да направя двигател от грубо парче метал/заготовкки/, до запалването и изпитанията. Провел съм десетки и различни изследвания за работата на ДВГ. Сменял съм ъглови характеристики на разпределителя, променял съм хода на буталата и все такива. Това ми е и хоби сега. Преди работех и професионално. Та сега по темата, която явно е създадена за да поспори автора с мен. Бих казал само, че можеше и на лични, а не да създваш цяла тема тук и да ангажираш всички! Но щом си започнал, ще отговоря и то в последователност за по голяма яснота. Иначе знам че ще изопачаваш отговорите ми в насока близка до твоите познания.1. Клапаните при различните двигатели чукат с различен тембър и различно спрямо топлинният режим в който е даден двигател.2. При двигатели с повдигачи, клапани се чуват по скоро на студено, но зука е от повдигачите и в зависимост от тяхната дължина. По-дългите повдигачи, особенно на по-големите двигатели /тъй наречените кавали/ намалят шума си с повишаване на температурата. Това е така заради повечето метал от който са направени.3. При по-малките двигатели с вал в блока, повдигачите не чукат толкова, колкото челото на клапана в кобилицата. Там шума се увеличава със загряването на двигателя. Изследвано и доказано на Фиат Дукато 1989г - на топъл двигател хлабините в клапаните се увеличават с една десета и повече!!! Същото де отнася и за два модела японски автомобили, като и за немски такива -съответно пак проверено! 4. При двигатели без повдигачи, с разпределител и рокери: Проверено на всички модели Лада и по-стари бензинови Фиати. Хлабината в калапана се увеличава със загряване на двигателя. При топъл двигател и не добре регулиран клапан, чука осезаемо повече.5. При някои немски двигатели с маслени повдигачи. Там клапан да чука не съм чувал. Чука повдигач със свойствен шум при студен двигател. При топъл чукането намалява. Това е при износен повдигач и или в зависимост от вискозитета на маслото. По рядкото масло работи по добре в повдигача. Иначе износен маслен повдигач, или пък при употреба на по гъсто масло, закъснява в работата си и се появява хлабина и съответно чукане. Със загряването на двигателя чукането намалява.6. Специално за автомобил Фиат с двигател 1.9 ТД100 и JTD. Двигателя е с горен вал и изпълнен със сменяем пул и с директно контактуване в челото на клапана и вала. При тия двигатели не съм забелязъл чукане в клапаните. Тия двигатели имат склонност към намаляне на хлабината между пула и вала с увеличаване на пробега поради което и рядко чукат. Нужно е да се проверяват по-често, при двигатели с пробег над 150 -200 000км. Мерил съм хлабината в пула. Със загряване на мотора, тая хлабина се увеличава. Мога да ти обясня защо, но не ми се спори и затова. Между другото колега, на времето по тая тема, бая двойки се изписаха и много хора не си получиха заветната диплома. Та до тук бях и колега, дано си доволен и нямаш повече забележки към мен.Желая ти успех.Fiat Marea TD100
Коментар
-
iuly_vn написа:По-дългите повдигачи, особенно на по-големите двигатели /тъй наречените кавали/ намалят шума си с повишаване на температурата.
Коментар
-
Хайде и аз да кажа мисля си, че е по-нормално при студен двигател да чукат клапаните /абе те винаги чукат, просто на студен е по грубо и ние ги чуваме/!Та студения двигател няма добро мазане и още ред други работи и хлабините са по-големи и т.н.аз обаче имам друго явление, пътувам с моето пунто по 200-300км без да спирам, най-редовно! и съм забелязал особенно когато влизам в София /незнайно защо/ когато спра на някой светофар и се чува как клапаните при тропват....та варианта според мен е само 1 - повишаване вискозитета на маслото в следствие неговата продължителна работа, което води до добро мазане и лошо уплътняване на луфтовете в мотора! когато подам газ това при-тракване изчезва мигновенно ! един колега беше споменал за натегнати и отпуснати клапани по-горе- Подкрепям го 100% /не говоря за хидравлични клапани/Ето ме вече с Фиат
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар