Нямам. Изглеждаше наред...
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Прецакан маховик JTD105
Collapse
X
-
Airfan написа:///// написа:Това е една друга тема за разговор - колко фиат потребителя ще сменят маховика. По правило трябва.
Коментар
-
///// написа:Е то аз откога разправям, че на JTD-то със съединителя задължително се сменя и маховика, защото не се знае какъв пробег още му остава. В момента може и да изглежда добре, но дали може да навърти пробега на новия съединител. Това никой не може да го гарантира.
Коментар
-
Хайде сега да сменяме маховици... Само ако има някакви признаци на износване. Или пък... като се демонтира съединителя и има луфтове в маховика, то това се усеща. Нищо му няма на маховика да изкара едни 100 000. Друг е въпроса че има безброй ментаци и от признати марки! п.с.Колегата кара от доста години кола и е професионален механик с нужното образование и говори от опит. И аз говоря от опит, та нещата са винаги да се има едно на ум, при такива ремонти. ЖТД-то след като има такъв сложен маховик и демпферна шайба не може да се сравнява с жигула!СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
ИТАЛФЕСТ 2007
Коментар
-
Колега @phoenix в момента защитаваш другият колега или имаш да кажеш нещо по съществено по темата.Това нещо с подмяната на всичко е една хитрина да се продават авточастите. В момента всеки един сервиз или някаква друга фирма ползват мин. по 30% отстъпка за части.....Нали се сещаш, че като ти продам комплект съединител..... за 500лв от тия 500лв 150 са за мен Съвсем случайно имам много приятели който се занимават с ремонти на автомобили....... вклю. и във фирмата в която работя има сервиз и ми е пределно ясно как стават нещата. Не искам да ти казвам как се свалят скорости на някой мултилифт........ пък там хората сменят само счупеното, не сменят всичко. Така, че не ми казвай кое с кое има общо.
Коментар
-
chaveto написа:Колега @phoenix в момента защитаваш другият колега или имаш да кажеш нещо по съществено по темата.Това нещо с подмяната на всичко е една хитрина да се продават авточастите. В момента всеки един сервиз или някаква друга фирма ползват мин. по 30% отстъпка за части.....Нали се сещаш, че като ти продам комплект съединител..... за 500лв от тия 500лв 150 са за мен Съвсем случайно имам много приятели който се занимават с ремонти на автомобили....... вклю. и във фирмата в която работя има сервиз и ми е пределно ясно как стават нещата. Не искам да ти казвам как се свалят скорости на някой мултилифт........ пък там хората сменят само счупеното, не сменят всичко. Така, че не ми казвай кое с кое има общо.СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
ИТАЛФЕСТ 2007
Коментар
-
ilkor написа:Да благодарение на emzo Колата вече е в движение и няма и помен от тресенето. Сега ще поразработя малко съединителя ...EX...Fiat Marea JTD 150+ Сега Опел Вектра 1.6 16в и Мазда Трибют 2.0 бензин/газ
Коментар
-
Ами, Емо, аз затова и съм спрял да пиша в техническия раздел на тоя форум, щото има колеги които са все вещи, а и аз нямам нито нерви, нито време да споря. Оспамихме темата с глупости. пп. И не само аз, но и други механици от форума гледам, че не пишат от отдавна.А и друго нещо да добавя - колега Chaveto, наясно съм че не си виждал маховик на ЖТД и те моля да не ме коментираш. Аз само споделям моя практически опит безплатно и не печеля нищо от резервните части.И в заключение - ако аз не съм парав, то тази тема изобщо нямаше да съществува.
Коментар
-
Така,да споделя и аз моя опит от три жтд-та които съм карал.На първата марея още като дойде и смених съединителя-невероятно твърд педал,отделяне отдолу и притрисане при потегляне.Лагера се беше вкопал в притискатела и феродото беше почти на нула-колата на 205000км-реални км.След смянат с валео педала стана доста по мек и отделянето си беше нормално,но притрисането при подегляне си остана.При демонтажа на съединителя маховика си имаше приличен радиален луфт,аксиален съвсем малко,но това ми беше първият демфер и не знах как е добрият.След това си купих либра 1.9 жтд-педала беше значително по-корав но си отделяше перфектно и нямаше никакво притрисане при потегляне все едно караш бензинка.Може би съединителя си отиваше беше на 180 000км но и направих ремап и нямаше проблем с приплъзване и др. нередности.С последното Марче педала беше добре отделяше си нормално но си притрисаше при потегляне,по думи на Емзо беше тромава на високите предавки,а и аз така я чувствах.След ремапа :D съединителя не издържа още при теста ама нали искаме мощност.И така се прибрах от Стара Загора и след 3-4 дена на подемника за съединител.Бях обещал на Емо да направя клип на маховика но когато трябва ше да го правя се сетих че фотото беше в жабката а мотора беше подпрян с лоста на един тампон и нямаше как да смъкнем подемника.Та от моята механична интервенция видях,че имам лек луфт обратно на часовниковата стрелка и никакво помръдване в посока на часовниковата стрелка,за аксиален и дума да не става!Съединителя-лагера се беше вкопал жестоко в притискатела и така си стоеше,леко натиснат и при освобождаването му така отскочи -добре че не бях в неговата посока!Лагера беше леко тръгнал но по скоро в добро здраве,феродовият диск мисля,че имаше още възможност но критерият какъв е не мога да кажа.След смяната-ооооочудо,невероятно мек педал и никакво притрисане.Сега съм в период на разработка но съм очарован от поведението на колата -невероятно леко управление.От толкова много писанемога да кажа,че има притрисане и при заминал маховик и съединител-зависи кое зло ще ти се падне.Относно металически звуци на празен ход и при смачкване на газта на 5-та не съм имал.Нядявам се да съм бил полезен.Fiat Uno 1000 Fire- Fiat Tipo 1.4- Tempra 1.4 i.e. -Bravo-1.6 16v-Мареа-1.9JTD-.Lybra 1.9JTD-Старата любав Мареа-1.9 JTD Fiat Stilo 1.9 jtd MW-powered by Emzo
Коментар
-
Аз съм написал по-горе кога и какво съм сменял и с какво.Естествено че най-добре беше да дам 840 лева и да си купя нов маховик но не виждам смисъл да го направя по няколко причини:1. ремонтът би излязъл колкото 1/2 от цената на колата2. не виждам смисъл да слагам толкова скъп компонент с ресурс който надвишава в пъти ресурса на другите по колата.3. едва ли ще карам тази кола още дълго защото просто остаря.Да допълня:Въпреки плачевното състояние на маховика никога не съм имал притрисане при тръгване. Появиха се вибрации при обороти на свободен ход без значение дали колата е в дивжение или в покой. Все едно си седнал във вибромасажорИ щом докосна педала на газта вибрациите изчезваха. Тресене при движение се появи по същото време и то не при тръгване а при движение без подаване на газ - при под 1000 об/мин. Именно затова първоначално който и да погледнеше колата отсичаше - тампон на двигателя. Наистина тампоните бяха доста провиснали, но след смяната им нямаше никаква разлика - и няма как да е при разбалансиране на поне 5кг желязо ...Явно проблемът със маховика е бил отдавна понеже съединителят беше сменен поради счупване на лагера първия път. Феродовият диск можеше да изкара сигурно още толкова ...И сега лагерът пак беше разбит като захващане но пък беше само на 40 000 км
Коментар
-
///// написа:...аз затова и съм спрял да пиша в техническия раздел на тоя форум, щото има колеги които са все вещи, а и аз нямам нито нерви...пп. И не само аз, но и други механици от форума гледам, че не пишат от отдавна.ilkor написа:Въпреки плачевното състояние на маховика никога не съм имал притрисане при тръгване. Появиха се вибрации при обороти на свободен ход без значение дали колата е в дивжение или в покой. Все едно си седнал във вибромасажор. И щом докосна педала на газта вибрациите изчезваха.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар