Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Мога ли да сложа индукционна бобина от ЗиЛ на Типо-то?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Мога ли да сложа индукционна бобина от ЗиЛ на Типо-то?

    Питането е следното - кои от 4-те кабела на оригиналната бобина се използват ?Според Haynes-ръководството само първото и последното се използват което значи че мога да си сложа каквато и да е бобина.Старата има пробив в изолацията откъм високото напрежение и прехвърля искри към металния корпус.Колата е Типо 1.4 карбуратор 1991-ва година без какъвто и да било вид електронно управление (освен датчика на Хол на делкото).Бобините като ги мернах с омметъра имат сравнително еднакви съпротивления (разлика от 0.2 - 0.5 ома).Предварително благодаря!
    Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3

    #2
    Зила е с чукче???При теб трябва да е с Хол датчик-значи не става.Бобините за електронно и конвенционално запалване НЕ СА взаимозаменяеми.

    Коментар


      #3
      Защото?И двете са с една и съща сърцевина (железни ламели,покрити със селенов слой) което определя една и съща честота на работа (до 250Hz),имат едно и също съпротивление следователно през първичната им навивка протича един и същи ток.Имат еднакво съпротивление на вторичната намотка т.е. изходното напрежение ще е същото......Къде е проблема?
      Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3

      Коментар


        #4
        Според мене вероятността да стане е голяма, ако съпротивленията са близки. Слагай и пробвай.
        Fiat Ritmo 105TC
        1600cc 105к.с.

        Коментар


          #5
          Еми и аз мисля че ще стане .Трябва да я изкопам къде из мазето е и ще пробвам.Съпротивленията се различават съвсем малко (на ниското напрежение с 0.2 ома а на високото с 12 ома).
          Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3

          Коментар


            #6
            Re: Мога ли да сложа индукционна бобина от ЗиЛ на Типо-то?

            zfa159 написа:
            Питането е следното - кои от 4-те кабела на оригиналната бобина се използват ?Според Haynes-ръководството само първото и последното се използват което значи че мога да си сложа каквато и да е бобина.Старата има пробив в изолацията откъм високото напрежение и прехвърля искри към металния корпус.Колата е Типо 1.4 карбуратор 1991-ва година без какъвто и да било вид електронно управление (освен датчика на Хол на делкото).Бобините като ги мернах с омметъра имат сравнително еднакви съпротивления (разлика от 0.2 - 0.5 ома).Предварително благодаря!
            за зила не знам но аз на моето уно съм със бобина от лада самара или от нов москвич/едно от двете не помня вече/ и така от 3 години, нищо не съм мерил но истината е че колата работи перфектно, така че помисли и за този вариант
            TEMPRA 1.8 SW.SLX-продадена и заменена със БМВ 318TDS
            UNO 1.0 FIRE

            Коментар


              #7
              Ами аз и Москвич-ова имам някъде ама кабела за високото не пасва много добре и затова се спрях на тази от ЗиЛ-а
              Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3

              Коментар


                #8
                в интерес на истината доста части от лада стават за нашите каруци. аз си мисля че с ладова ще си цар.
                Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                Fiat Bravo'97 1,6 16v
                Fiat Tempra'91 1,6 mono

                Коментар


                  #9
                  Ем разчитам на подръчни материали защото на човека не му се дават пари....иначе бобини за типо колкото щеш има по моргите
                  Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3

                  Коментар


                    #10
                    Именно.А рпи еднаквите съпротивления даже ще работи в същию режим и няма да се товари излишно.Днес ако имам време ще я изровя и монтирам.Старата е с нарушена изолация точно покрай извода за високото напрежение и практически е неизползваема и сега при по-влажно време хвърля много стабилни искри към корпуса (метала на самата бобина).Можела е да се оправи преди време ама сега вече от самите искри е метализиран изолационня материал и не подлежи на ремонт.Благодаря на всички за мненията!Ще споделя резултата тези дни като имам време да се занимая да открия и монтирам другата бобина.
                    Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3

                    Коментар


                      #11
                      pakumba написа:
                      в интерес на истината доста части от лада стават за нашите каруци. аз си мисля че с ладова ще си цар.
                      Това е много вярно, лично съм се убедил
                      N.Y. State of Mind

                      Коментар


                        #12
                        Бобинката заспа там и бачка идеално .Сложих такава от Жигула 1200 защото такава намерих.Благодаря!
                        Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3

                        Коментар


                          #13
                          zfa159 написа:
                          Бобинката заспа там и бачка идеално .Сложих такава от Жигула 1200 защото такава намерих.Благодаря!
                          Аз, на ефективноста от тази рационализация, определено не мога да се съглася!Естественно е , че ще работи и едно ТХО от телевизор да сложиш и то ще работи - но зависи как!?Много е важен коефициента на трансформация/ от тук и вторичното напрежение/ и времето на горене на искрата, поради което и се прецизират тези бубини!Не може бубина за електромеханично запалване да работи рационално на електронно запалване, ама иначе си пали!!!Ако имате съмнения в това което ви пиша, направете осцилограма на вторичната верига на двете бубини и ......!?

                          Коментар

                          Working...
                          X