Преди известно време ми се случи дневния километраж да се нулира без моя намеса. Отдадох това на разхлабена клема на акумулатора, като предполагах че при пуск на двигателя, при големия пусков ток е нарушено захранването на елемента отговарящ за километража. Притегнах клемите и известно време проблемът не се беше появявал. До днес...А днес километражът ми започна да се нулира при всяко пускане /гасене/ на двигателя. Пиша пускане /гасене/ защото не мога и няма как да съм сигурен дали това става при пускане или гасене. Ситуацията е следната: Подавам кнтакт с контактния ключ, изчаквам да премине чек контрола /или както и да се казва/ т.е. показанията за нивото на маслото и при появяване на километража се изписва общия километраж, а показанията на дневния са 0.0 км. Запускам двигателя и изминавам определено разстояние, което се отбелязва на дневния километраж. Гася двигателя. След секунди отново подавам контакт, изчаквам чек контрола и... дневния километраж отново показва 0.0 км. Това ме наведе на мисълта, че е много вероятно нулирането да се получава не при запускането на двигателя, а при гасенето му т.е. при отнемане на контакт и причината въобще не е при клемите на акумулатора, а някъде другаде. Къде?Моля ако някой се е сблъсквал с описания проблем и е намерил решение да пише. Видно от заглавието на темата става въпрос за Брава ЖТД.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Самоволно нулиране на дневния километраж - Брава ЖТД
Collapse
X
-
Категорично отхвърлям варианта със слабия акумулатор. Гаранционен SZNAJDER 75 Ah, окото му свети зелено, върти като вентилатор...Не, няма начин. Освен това километража се нулира преди да съм завъртял... или след като съм изгасил. Но не и по време на запускането на двигателя. Освен това при въртене със слаб акумулатор радиото си губи настройките, а това не се получава в случая.Благодаря за бързия отговор!!!Peugeot 301
Punto 1.9 JTD - на жената
Коментар
-
Пише, че километражът се нулира при подаване на контакт. Ксенонът изобщо не е свързан с темата. Моят проблем се проявяваше само при стартер. Акумулаторът ми също светеше зелено, стартерът въртеше мощно и колата палеше от всеки път. Почисти масата на таблото. Тя се намира като махнеш жабката, поглеждаш най-вдясно, все едно на гърба на горната панта на дяснаат врата, един болт с глава 13 мм, с черни кабели, хванат за купето. Може също да провериш дали към самото табло не прекъсва захранването - като го свалиш и измериш захранващия му кабел. Само да не дадеш на контакт при свалено и изключено табло!Провери дали копченцето на самото табло, което е за нулирането - се натиска нормално. Ако сваляш таблото и го отваряш - опитай да капнеш 2-3 капки ВД40 или подобен препарат там където контактува копченцето. Издухай с въздух ако имаш възможност, може и мощно с уста. И все пак - опитай с друг акумулатор. Виж с един мултицет дали напрежението му остава над 9 волта по време на контакт и стартер. Не съм сигурен дали клеморедът имаше отношение към таблото....Откога прави така? Нещо друго необичайно има ли?
Коментар
-
Колега Венко, намери ли причината? Питам, защото днес и на мен ми се случи същото, на два пъти. Досега не ми беше правила този номер. Първият път беше много необичаен: пъхам ключа в патроника и без да съм го завъртял и градус, таблото светна все едно е на контакт и след две секунди изгасна. След това дадох на контакт, брояча беше на нула. Вторият път, след няколко палене/гасене в рамките на половин ден и брояча е ОК, след поредното даване на контакт показа 0.0. Не ми остана време да извърша описаното в поста на Оги.Brava 1.9 JTD 100, 2001
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар