Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Задна чистачка пак!

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Задна чистачка пак!

    Здравейте колеги,вчера си разглобих задната чистачка на бравото че нали не работи и установих следното! Има доста смазка по нея и според мен не е клеасало, по-скоро моторчето на чистачката няма нещо мощност щото като я побутнеш малко и превърта ама следващото движение не иска само да си го направи. Също така бая заягрява самото моторче дори да не съм го пуснал от волана, от тук си направих заключението че може самото моторче да е прецакано нещо и директно го изключих от куплунга. Някой имал ли е този проблем до сега и какво да правя, евентуално си мисля да си купя нов механизъм със всичко, имате ли представа колко ще ми излезе. п.п.релето се чува като включва ама само се загрява и не върти може пък да е клеасало, знам ли?!
    Jeep Grand Cherokee 3.1TDI
    Fiat Bravo GT 1,9 JTD 105к.с. 2000г.

    #2
    Клеясала и по-скоро ръждясала е оста на която се крепи чистачката! В редуктора е ясно че има масло (грес по-точно). Проблема е в запеклата ос, която стърчи над редуктора и за, която се захваща чистачката.
    Frontera Sport, X20SE март 1998

    Коментар


      #3
      Е тя как се разглобява мен ми приличаше на занитена едва ли не!
      Jeep Grand Cherokee 3.1TDI
      Fiat Bravo GT 1,9 JTD 105к.с. 2000г.

      Коментар


        #4
        rustson написа:
        Е тя как се разглобява мен ми приличаше на занитена едва ли не!
        Лесно се разглобява, но трудно се сглобява, понеже трябва да се законтри статора по същия начин, а в много случаи зъбчетата се чупят!По-добрия вариант е втора употреба или ако наистина е клеясала оста, да се пръсне с някаква смазка!

        Коментар


          #5
          При мн по същия начин беше запекла остта на старата кола, когато ми я върнаха 6 месеца след кражбата. Работата се оправи с WD-40 - обилно и раздвижване на остта с клещи и пак пръскане и т.н. докато накрая потече "гнас" от остта но се раздвижи като хората и стана ОК. Тая операция извърших при свалено рамо на чистачката.
          Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
          Fiat Linea 1.3 Multijet'08
          Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
          http://forum.fiat-bg.org

          Коментар


            #6
            ясно тая събота ще има силови упражнения със смазка!!!
            Jeep Grand Cherokee 3.1TDI
            Fiat Bravo GT 1,9 JTD 105к.с. 2000г.

            Коментар


              #7
              Колега, извинявай че вадя толкова стара тема, но би ли казал получи ли се това със смазката, че и мен ме чака такова упражнение. Или да разглобявам тая ос както съветват колегите в други теми.

              Коментар


                #8
                Айде и аз съм в клуба на задните чистачки... та ще използвам темата.От 1-2 седмици ми направи впечатление, че като пръсна на задното стъкло на моята Мареа Уикенд, чистачката тръгва едно вяло вяло, все едно не й стига сила да върви бързо както преди. Мислих си, че е някоя кофти маса и тъй като времето все беше хубаво, все отлагах ремонта. Нещеш ли, днес заваля в Пловдив и се наложи да ползвам задната чистачка - ядец, мръдна 1-2 см и до тук. Нито като пръскам, нито като я пусна от врътката на лостчето не тръгва. Дори си направих експеримент да я оставя пусната, отидох отзад, опитах се да й помогна да мръдне, но дедовия... като заварена е. Това нармално ли е - да не мога да я мръдна ръчно?Изчетох теми, че клеясвали, та ще пръскам и почиствам утре или в други ден, но все пак бих искал да чуя и вашето мнение. Освен това, като се свали рамото на задната чистачка, после ако го разместя има ли някакви опасности, освен това, че ще му е друга траекторията и може да не чисти добре?Благодарско предварително!

                Коментар


                  #9
                  аз като отварях кората за задната чистачка ( беше ми откачено маркучето на дюзичката ) с 300 зора я махнах ем е на щипки . Буквално увисвах на капака за да я откопчея. Голяма мъка ми беше , иначе моторчето лесно го откачих за да му закача маркучето по лесно. На 3 или 4 шестограма се крепеше )
                  Renault Clio Baccara 1.8 SPI 90hp
                  Бившо: Fiat Bravo SX 1.6 16v 103hp

                  Коментар


                    #10
                    B1keP_B0y написа:
                    аз като отварях кората за задната чистачка ( беше ми откачено маркучето на дюзичката ) с 300 зора я махнах ем е на щипки . Буквално увисвах на капака за да я откопчея. Голяма мъка ми беше , иначе моторчето лесно го откачих за да му закача маркучето по лесно. На 3 или 4 шестограма се крепеше )
                    Цялото го бях разкостил преди 2 месеца, че ми заяждаше бравата на капака и ако някой се опита да я отвори при заключено положение и багажника нямаше отваряне. Та от разглабяне не се плаша, въпроса е къде какво да следя за проблеми.

                    Коментар


                      #11
                      за моторчето несъм наясно , но си виж маркучето го залепи със силикон че ако не е откачено може да се откачи
                      Renault Clio Baccara 1.8 SPI 90hp
                      Бившо: Fiat Bravo SX 1.6 16v 103hp

                      Коментар


                        #12
                        Няма проблеми с пръскалката, а и тя не е в тази част на капака.

                        Коментар


                          #13
                          Аз се справих с проблема - оста беше запекла здраво в тръбичката. Доста време се борих да избия оста от тръбичката, после почистване, малко с шкурка минах корозиралото, смазване и сглобяване. Лошото е, че нямаше с какво да сменя О-пръстена отгоре, за да не пропуска вода. Ако имате идеи, тук е времето и мястото да споделите.Поздрави!

                          Коментар


                            #14
                            Airfan написа:
                            Аз се справих с проблема - оста беше запекла здраво в тръбичката. Доста време се борих да избия оста от тръбичката, после почистване, малко с шкурка минах корозиралото, смазване и сглобяване. Лошото е, че нямаше с какво да сменя О-пръстена отгоре, за да не пропуска вода. Ако имате идеи, тук е времето и мястото да споделите.Поздрави!
                            Купуваш същият, или подобен О пръстен от магазин за В и К джаджи! Но и дори да не го смениш, като нахакаш хубаво грес вътре ще забравиш за проблема дълго време. Аз моята я правих преди две години и половина и си бачка без проблеми!
                            Frontera Sport, X20SE март 1998

                            Коментар


                              #15
                              Airfan написа:
                              Айде и аз съм в клуба на задните чистачки... та ще използвам темата.От 1-2 седмици ми направи впечатление, че като пръсна на задното стъкло на моята Мареа Уикенд, чистачката тръгва едно вяло вяло, все едно не й стига сила да върви бързо както преди. Мислих си, че е някоя кофти маса и тъй като времето все беше хубаво, все отлагах ремонта. Нещеш ли, днес заваля в Пловдив и се наложи да ползвам задната чистачка - ядец, мръдна 1-2 см и до тук. Нито като пръскам, нито като я пусна от врътката на лостчето не тръгва. Дори си направих експеримент да я оставя пусната, отидох отзад, опитах се да й помогна да мръдне, но дедовия... като заварена е. Това нармално ли е - да не мога да я мръдна ръчно?Изчетох теми, че клеясвали, та ще пръскам и почиствам утре или в други ден, но все пак бих искал да чуя и вашето мнение. Освен това, като се свали рамото на задната чистачка, после ако го разместя има ли някакви опасности, освен това, че ще му е друга траекторията и може да не чисти добре?Благодарско предварително!
                              Точно на нашата мареа моторя и цялата чистачка е толкоз елементарен механизъм. Общо 6 болта я пазят от това да ти падне в ръцете - 3 на пластмасовия капак на вратата и 3 на самия механизъм. Има и една гайка Всичко работа по свалянето - 10мин. По монтирането - 10мин.Свали, разглоби, смажи ако има за смазване (аз имам и една резервна, но това е друга тема) и след това монтирай. Ако нещо се затрудняваш или нямаш идея какво да правиш - драсно ми на лично.
                              Steliyan's Life!
                              FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                              Коментар

                              Working...
                              X