Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Моторчето за празен ход на Типо 1,4mi

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Моторчето за празен ход на Типо 1,4mi

    Здравейте. малко предистория на моя проблем. Преди 8 месеца скъсах клапан който пръсна блока на двигателя. Имах късмет и си взех същия, с туко що направен ремот от едно блъснато типо - само за 300 лв. Смениха ми го и от тогава не държи обороти на празен ход. Моторчето не задейства/моторчето е здраво/. Ходих в гаража в който го сменяха и "МАЙСТОРА" ми каза, че го няма датчика за моторчето, който взимал информация за оборотите от маховика. Прати ме при друг майстор, който каза, че датчика си е на място. В крайна сметка моторчето пак не работи. Карам колата всеки ден и то почти само градско, и направо ми се изкриви крака от няколко месеца да държа и спирачка и газ. Ако някой се е сблъсквал с тоя проблем МОЛЯ да ми обясни, на какво се дължи тоя проблем, от къде взима информация моторчето и какво да направя за да го поправя САМ, /ПИСНА МИ ОТ ПИШМАН МАЙСТОРИ ПО СЕРВИЗИТЕ /!

    #2
    Re: Моторчето за празен ход на Типо 1,4mi

    BAMZI написа:
    Здравейте. малко предистория на моя проблем. Преди 8 месеца скъсах клапан който пръсна блока на двигателя. Имах късмет и си взех същия, с туко що направен ремот от едно блъснато типо - само за 300 лв. Смениха ми го и от тогава не държи обороти на празен ход. Моторчето не задейства/моторчето е здраво/. Ходих в гаража в който го сменяха и "МАЙСТОРА" ми каза, че го няма датчика за моторчето, който взимал информация за оборотите от маховика. Прати ме при друг майстор, който каза, че датчика си е на място. В крайна сметка моторчето пак не работи. Карам колата всеки ден и то почти само градско, и направо ми се изкриви крака от няколко месеца да държа и спирачка и газ. Ако някой се е сблъсквал с тоя проблем МОЛЯ да ми обясни, на какво се дължи тоя проблем, от къде взима информация моторчето и какво да направя за да го поправя САМ, /ПИСНА МИ ОТ ПИШМАН МАЙСТОРИ ПО СЕРВИЗИТЕ /!
    ако колата ти гасне и след като е загряла според мен не е моторчето а иначе ифо взима май от температурния датчик със син куплунг, може и в него да е проблема
    TEMPRA 1.8 SW.SLX-продадена и заменена със БМВ 318TDS
    UNO 1.0 FIRE

    Коментар


      #3
      Колега,имах същия проблем.Какъв е проблема в моторчето?Вътре има едно моторче,чийто четчици са графитени след продължителна работа от тях пада графитен прах и тъй като графита е проводник това обърква нормалната му работа.Колегата vesko-t,отваря моето моторче зачисти праха.Това значително подобри неговата работа.Убедих се лично тъй като карах няколко дена с ремонтираното,което не ми създаде никакви проблеми.Но аз реших да си взема ново,което струваше 163 лева.Успех.

      Коментар


        #4
        След като загрее си държи обороти. Но след 4-5 месеца пак ще хванат студове и пак няма да загрява лесно. Благодаря за информацията! Ще проверя този температурен датчик!

        Коментар


          #5
          qaqinev проблема не е в самото моторче, а в неговото управление. Подадох допълнително напрежение на моторчето и то си работеше перфектно. Не знам обаче кой датчик изработва управляващия сигнал на моторчето, но няма никакъв сигнал и за това и то не сработва. Допреди смяната на двигателя работеше перфектно.

          Коментар


            #6
            Имали развитие по темата, че и аз имам горе долу подобен проблем???
            Tipo 1.4 i.e. 92g. 160A1.046 -ex
            Chevrolet Tacuma 1.4 - ex
            Fiat Bravo 1.4 120k.с.

            Коментар


              #7
              провери си температурния датчик и ТПС-а

              Коментар


                #8
                pugsy написа:
                провери си температурния датчик и ТПС-а
                Може би мни е глупав въпроса, но ......ТПС е ...................
                Tipo 1.4 i.e. 92g. 160A1.046 -ex
                Chevrolet Tacuma 1.4 - ex
                Fiat Bravo 1.4 120k.с.

                Коментар


                  #9
                  Колеги, моторчето за празния ход се управлява директно от компютъра. Буксата на моторчето е с три проводника: два към компютъра и един от от контакта в стеблото на моторчето, към маса. Дали компютъра пуска управляващо напрежение към моторчето, най-лесно се разбира с два светодиода, разноцветни, срещуположно свързани, с резистори по 1 кОм:1. Разкача се буксата към моторчето;2. От трите извода от моторчето се намира този на стеблото - мултицета е на омове, единия край на буксата, другия на маса, трябва да е чисто късо;3. Останалите два извода са между моторчето и компютъра;4. Светодиодите се свързват директно към буксата от компютъра и се наблюдава дали присветват, т.е. дали пускат напрежение към моторчето.

                  Коментар


                    #10
                    е оставаше да го командва и задната чистачка,нали компа взима сигнали от "някъде" за да командва моторчета,а и до колкото разбрах не държи когато е студено и това ме кара да си мисля,че Т датчика е заминал

                    Коментар


                      #11
                      pugsy, BAMZI е написал "проблема не е в самото моторче, а в неговото управление. Подадох допълнително напрежение на моторчето и то си работеше перфектно." Човека трябва да види дали стига напрежение до това моторче или не, пък тогава ще му мисли за датчици. Ако контакта в стеблото не работи, тогава компютъра не разбира че си отпуснал педала за газта и инжектора млати здраво бензин, сиреч пускаш газта, ама оборотите са ти високи. Колкото до темп. датчик, може временно на негово място да сложи резистор. За тези резистори пишат, че при 20 гр. стойността им е приблизително 2200 Ома, а при 90 гр. - 200 Ома - слага едно 270 Ома на студено и пали. Тогава ще разбере за какво става дума.

                      Коментар

                      Working...
                      X